eGospodarka.plGrupypl.comp.programming6 najbardziej ciekawych/przydatnych ksiazek z programowania › Re: 6 najbardziej ciekawych/przydatnych ksiazek z programowania
  • Data: 2013-08-09 18:28:59
    Temat: Re: 6 najbardziej ciekawych/przydatnych ksiazek z programowania
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "firr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:01146f60-39cf-45eb-a2b9-7c5aec6bfada@googlegrou
    ps.com...
    > a dlaczego? przydalby sie jakis opis co tam jest
    > i dlaczego jest ciekawe. Znam no 3 faktycznie dobra

    Niektóre są bardzo stare, książka Ralstona na przykład jest aż z 1975 roku,
    mam do niej sentyment, bo na Metodach Numerycznych wypożyczałem ją z
    uczelnianej biblioteki, po latach kupiłem na Allegro.
    Podane książki zorientowane są na programowanie starego typu, czyli
    implementowanie problemu, w odróżnieniu od nowej mody w programowaniu która
    mi się nie podoba - poznawania skomplikowanego środowiska i bibliotek, w
    których "wszystko jest" ale trzeba je poznać zamiast zastanawiać się nad
    problemem
    Ksiązka 1 - urocza niezbyt duża książka gdzie są różne hacki, jak np.
    odwrócić bity, opis jest formatu zmiennoprzecinkowego
    2 - gdy chcemy znaleźc minimum funckji wielu zmiennych
    3 i 4 - assembler, niestety coraz mniej się go używa
    5 - nowa książka, Git jest świetny, nie to co jakiś SVN
    6,7 - analiza numeryczna
    8 - książka z czasów uczelni, algorytmy graficzne
    9 - znana książka na temat konstrukcji kompilatorów, choć napisana niezbyt
    przyjaznym językiem opisuje rózne fazy kompilatora, faza parsowania, dość
    przestarzała, obecnie warto zwrócić uwagę na teksty autora ANTLR