  • 1. Data: 2012-12-30 07:44:36
    Temat: A wy się martwicie co się w RP dzieje
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Po rusku, ale jest ciekawe.

    W Tatarstarnie zakładają do tablic rejestracyjnych RFID. Że nawet jak
    są o obłocone albo przykryte folią, to da się je odczytać.

    http://autoutro.ru/news/2012/12/27/224534.shtml

    Kiedy u nas tak zrobią?

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 2. Data: 2012-12-30 08:54:48
    Temat: Re: A wy się martwicie co się w RP dzieje
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.12.2012 07:44, megrims pisze:
> [...]
    >
    > W Tatarstarnie zakładają do tablic rejestracyjnych RFID. Że nawet jak
    > są o obłocone albo przykryte folią, to da się je odczytać.

    jak już zrobią, jak już będą gpsy w autach, i chipy pod skórą, czy
    większość społeczeństwa zauważy różnice? Dalej możesz jeździć gdzie
    chcesz, jak chcesz. tyle że ( o ile się domyślam Twoich obaw) teraz
    sporadycznie płacisz za wykroczenia, potem będziesz płacił często? Może
    będzie tak jak w niemczech, gdzie jak jest 40 to jadą 40 a nie
    zastanawiają się jaki baran postawił znak?

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-12-30 11:43:45
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-12-30 08:54, ToMasz pisze:

> [...]
    > będzie tak jak w niemczech, gdzie jak jest 40 to jadą 40 a nie
    > zastanawiają się jaki baran postawił znak?

    Mentalności, skłonności do przestrzegania prawa i porządku, kultury
    organizacyjnej Niemców i Polaków nie należy porównywać.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 4. Data: 2012-12-30 11:46:22
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-12-30 08:54, ToMasz pisze:
    >tak jak w niemczech, gdzie jak jest 40 to jadą 40 a nie
    > zastanawiają się jaki baran postawił znak?

    Tylko widzisz - jest delikatna różnica w organizacji ruchu drogowego
    pomiędzy PL i DE. Tam jednak zwykle oznakowanie jest dostosowane do
    warunków np. nie obniżają dopuszczalnej ze 100 km/h poza miastem, bo
    jest skrzyżowanie i/lub przejście dla pieszych, ale widoczność po 200 m
    w każdą stronę, obszar zabudowany zaczyna się 50 m przed pierwszą
    chałupą, ale na całym osiedlu jest 30 km/h i skrzyżowania równorzędne. I
    mają oczywiście zaufanie do organizatorów ruchu, co nie oznacza, że w
    przypadkach, kiedy uważają że oznakowanie jest niewłaściwe, to nie
    próbują go zmieniać.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 5. Data: 2012-12-30 11:58:29
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-12-30 11:46, LEPEK pisze:

> [...]
    > mają oczywiście zaufanie do organizatorów ruchu, co nie oznacza, że w
    > przypadkach, kiedy uważają że oznakowanie jest niewłaściwe, to nie

    Otóż to. Kilka razy w roku zdarza mi się jechać A9 z Berlina
    do Monachium. I o ile dobrze pamiętam w okolicy skrzyżowania A9
    z A4 (zjazd nazywa się Hermsdorf) jest takie miejsce, gdzie
    są 2 fotoradary po środku pasa zieleni w każdą stronę zaraz
    za przyporą wiaduktu. Kiedyś było tam ograniczenie do 70 km/h.
    W pobliżu jest stacja benzynowa i zatrzymałem się tam. Podczas
    krótkiego postoju zauważyłem, że te urządzenie robiło zdjęcie
    co kilka, kilkanaście sekund. Jakieś 2 lata temu podniesiono
    prędkość z 70 do 90.

    Czy ktoś z Was wyobraża sobie taką sytuację w Polsce?
    U nas by obniżono do 40 i postawiono dodatkowe 2 fotoradary.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 6. Data: 2012-12-30 12:32:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2012 11:46:22 +0100, LEPEK napisał(a):
> [...]
    > warunków np. nie obniżają dopuszczalnej ze 100 km/h poza miastem, bo
    > jest skrzyżowanie i/lub przejście dla pieszych, ale widoczność po 200 m

    Ale jak jest autostrada, to obnizaja na wezle do ~120.

    A jak na gierkowce jest skrzyzowanie trudne, jest ograniczenie do 70 jak
    najbardziej zasadne, to rodacy przestrzegaja tylko jak jest skrzynka FR :-)

    > obszar zabudowany zaczyna się 50 m przed pierwszą
    > chałupą, ale na całym osiedlu jest 30 km/h i skrzyżowania równorzędne. I

    Ale to sie i u nas zdarza.

    > mają oczywiście zaufanie do organizatorów ruchu,

    Pamietasz to rondo ... z Erfurtu ?

    > co nie oznacza, że w
    > przypadkach, kiedy uważają że oznakowanie jest niewłaściwe, to nie
    > próbują go zmieniać.

    Za to trzeba ich pochwalic - czasem sie ci organizatorzy zastanowia jak
    rozwiazac problem ... i zapisuja o w przepisach. Np "zamek".

    J.

  • 7. Data: 2012-12-30 12:34:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2012 07:44:36 +0100, megrims napisał(a):
> [...]
    > W Tatarstarnie zakładają do tablic rejestracyjnych RFID. Że nawet jak
    > są o obłocone albo przykryte folią, to da się je odczytać.

    W najblizszych laach ? Viabox obowiazkowy :-)

    Ale tania elektronika ma te ceche ze mozna ja zaklocic :-)

    J.

  • 8. Data: 2012-12-30 13:44:08
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Może będzie tak jak w niemczech, gdzie jak jest 40 to jadą 40 a nie
    > zastanawiają się jaki baran postawił znak?

    A jak myslisz, z czego to wynika?
    Maja zaufanie do wladz. Kosmos normalnie. Zaufania nie zdobywa sie ot
    tak, tylko na nie trzeba zapracowac. Jesli ta "40" pojawialaby sie od
    czapy gdzies w polu na autostradzie, to nie tylko wkrotce bylaby
    ignorowana, ale ludzie zaczeliby ignorowac tez inne znaki. Tak to
    dziala, taka jest ludzka psychika i sprawdzic to mozna u nas. W DE jest
    bardzo wplywowy ichni automobilklub, bardzo mozliwe, ze wspomniana przez
    Ciebie "40" byla ustawiona przy konsultacji, lub nawet na prosbe tego klubu.
    A jak szybko ci karni Niemcy zaczynaja olewac ukochany ornung, to widac
    po tym, co wyczyniaja u nas.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2012-12-30 17:02:44
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-12-30 12:32, J.F. pisze:

    > Ale jak jest autostrada, to obnizaja na wezle do ~120.

    Żeby nie było zbyt dużych różnic prędkości pomiędzy pojazdami, jak się
    łączą strumienie pojazdów.

    > A jak na gierkowce jest skrzyzowanie trudne, jest ograniczenie do 70 jak
    > najbardziej zasadne, to rodacy przestrzegaja tylko jak jest skrzynka FR :-)

    Nauczeni tym, że w (powiedzmy) połowie przypadków siedemdziesiątka
    ustawiona jest zupełnie bezzasadnie. Zauważ jeszcze, że nasi rodacy
    zwalniają zawsze, jak jest fotoradar - nawet jeśli nie ma ograniczenia
    prędkości.

    > Ale to sie i u nas zdarza.

    Zbyt nieliczne są to przypadki. Za to zbyt wiele absurdalnych terenów
    zabudowanych szczerym polu / lesie.

    > Pamietasz to rondo ... z Erfurtu ?

    No ale sam przyznasz, że to raczej wyjątek. W dodatku pewnie
    krótkotrwały, bo całe zamieszanie wynikło z przebudowy i po miesiącu
    pewnie każdy karnie jeździł po rondzie.

    Pozdr,

  • 10. Data: 2012-12-30 20:44:35
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-30, ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:

    > Może będzie tak jak w niemczech, gdzie jak jest 40 to jadą 40 a nie
    > zastanawiają się jaki baran postawił znak?

    Przestan powtarzac ten bzdurny mit ktory krazy od X lat...

    BTW. W niemczech z poludnia na polnoc tez jedzie sie kilkanascie godzin?

    --
    Artur
    ZZR 1200