  • 41. Data: 2014-12-07 19:20:43
    Temat: Re: Aero2
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-06 o 01:06, Poldek pisze:

    > Wtykam sobie modem 3G z SIMem Aero2 w tył mojego domowego routera i
    > mam w domu internet za 5 zł/mies.
    >
    > Ale będą tacy, co będą narzekać, że drogo.

    A co to ma do rzeczy? Solorz utrudnienia z powodu których wprowadził to
    ręczne wpisywanie kodu co godzinę motywował brakiem numerów IP. Więc
    prokurator zapytać w jaki sposób wprowadzenie opłat sprawi że te numery
    IP już nie będą problemem.

  • 42. Data: 2014-12-07 19:22:53
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-06 o 14:58, J.F. pisze:
    > Ale juz nie do domowego routera ...
    >
    > J.

    A to dlaczego, masz problemy z obsługą Aero2 na Windows poprzez router?
    Oczywiście trzeba kod wpisywać ręcznie ale spokojnie da się. A router
    daje się zrestartować zdalnie.

  • 43. Data: 2014-12-07 19:44:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Trybun wrote:

> [...]
    > ręczne wpisywanie kodu co godzinę motywował brakiem numerów IP. Więc
    > prokurator zapytać w jaki sposób wprowadzenie opłat sprawi że te numery

    Przeczytaj sobie w internecie. Wszystko jest wyjaśnione, jak
    wprowadzenie kapcia sprawiło, że drastycznie spada ilość potrzebnych
    numerów IP.

  • 44. Data: 2014-12-07 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Dowodem jest to, że co jakiś czas, w miarę jak przybywało aktywnych kart
    > pula IP robiła się za mała i zaczynała się niemożność połączenia. Jak
    > już sytuacja dochodziła do apogeum, to Solorz dorzucał do puli parę tysi
    > nowych numerów IP i przez jakiś czas było super. Potem piosenka leciała
    > od nowa.

    To problemem jest za mało numerów czy coś zle zaprojektowane po stronie
    Solorza?

  • 45. Data: 2014-12-07 20:42:28
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj sobie w internecie. Wszystko jest wyjaśnione, jak wprowadzenie
    > kapcia sprawiło, że drastycznie spada ilość potrzebnych numerów IP.

    A wprowadzenie opłat spowoduje, że jeszcze bardziej spadnie...
    Zrób sobie upgrade mózgu do wersji 0.1 beta.

    --
    marfi

  • 46. Data: 2014-12-07 21:57:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > To problemem jest za mało numerów czy coś zle zaprojektowane po stronie
    > Solorza?

    Numer IP z klasy publicznej to jest dobro, którego ilość nie jest
    nieskończona. Solorz kupił ileś tam numerów IP publicznych i nie chce
    dawać do Aero2 więcej numerów IP niż musi. Bo może te numery dawać do
    komercyjnych usług.

  • 47. Data: 2014-12-07 22:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > nieskończona. Solorz kupił ileś tam numerów IP publicznych i nie chce
    > dawać do Aero2 więcej numerów IP niż musi. Bo może te numery dawać do

    Aha, czyli zobowiazał się do swiadczenia usługi, ale za mało w nią
    zainwestował przez co brakowało numerów IP.
    Wiec ograniczył usługe i dzieki temu nie musiał inwestowac wiecej.

  • 48. Data: 2014-12-08 00:30:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 07 Dec 2014 21:59:56 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...
    >>
    > Aha, czyli zobowiazał się do swiadczenia usługi, ale za mało w nią
    > zainwestował przez co brakowało numerów IP.
    > Wiec ograniczył usługe i dzieki temu nie musiał inwestowac wiecej.

    Tylko o ile sie orientuje, to nr IP sie nie da kupic.
    Sa za darmo, ale ze ich brakuje, to trzeba prosic, blagac, uzasadniac
    ... no, w koncu moze i kupic.

    J.

  • 49. Data: 2014-12-08 03:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tylko o ile sie orientuje, to nr IP sie nie da kupic.
    > Sa za darmo, ale ze ich brakuje, to trzeba prosic, blagac, uzasadniac
    > ... no, w koncu moze i kupic.

    Mam wrażenie, ze Twoja wypowiedz jest wewnetrznie sprzeczna :)

  • 50. Data: 2014-12-08 07:41:26
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-12-08 o 03:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Mam wrażenie, ze Twoja wypowiedz jest wewnetrznie sprzeczna :)

    A rozumiesz coś takiego, że liczba adresów IP jest ograniczona i w
    związku z tym teraz oszczędnie się nimi zarządza? Klienci natomiast
    przyzwyczajeni, że usługa jest darmowa po prostu po zakończeniu
    korzystania z internetu nie wylogowywali swoich urządzeń, bo darmowe to
    może być online nonstop. Po jakimś czasie z dużej puli zaczęło adresów
    brakować. To nie jest studnia bez dna. Jak nie wiesz, to mogę ci
    powiedzieć, że jeden adres może być wart nawet kilkanaście $.