    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Aparat fotograficzny czy komórka ?
    Date: Mon, 13 Mar 2023 18:21:18 +0100

    On Tue, 7 Mar 2023 07:03:32 -0800 (PST), Universis wrote:
    > Nosiłem się z zamiarem kupna aparatu fotograficznego, ale po
    > przeczytaniu tej strony: https://informatykzakladowy.pl/fotografia-obliczenio
    wa/
    > zwątpiłem bo autor opisuje takie rzeczy o współczesnych telefonach
    > z fotoaparatem o które nigdy dotąd bym nie posądzał że takowe
    > właściwości fotografowania telefony mają. Stanąłem z zakupem. Na
    > przeczytanie trzeba trochę czasu, ale kto go znajdzie to niejednego
    > zdziwienie tąpnie. Strona jak widzę z 2020 i piszę czy może któryś
    > z producentów do tego czasu takie "dziwy" też na pokładzie
> [...]

    Jeżeli chce ci się nosić lustrzankę/bezlusterkowca i katować rodzinę i
    znajomych zdjęciami, albo choc czerpac satysfakcję z dobrych zdjęc ...
    kup aparat.
    Inaczej ... smartfony coraz lepsze zdjęcia robią.
    Ale obiektywy w aparatach na pewno lepsze.

    Artykuł jest w sumie o jeszcze czyms innym.
    Że z telefonu "lepsze zdjęcia wychodzą". I jest to ustawien oraz
    postprocesingu.
    W porządnym aparacie też tak można - trzeba zapisać dane "raw",
    a potem sie bawic w dobieranie parametrow.
    Chociaz ... nie wszytkie rzeczy ze smartfonów mogą być dostępne w tym
    przetwarzaniu.

    A smartfony różne tu są - w jednym będzie to działało lepiej, w innym
    gorzej ...

    No i taka jeszcze prozaiczna sprawa - brudny obiektyw.
    W aparacie raczej nie grozi, w smartfonie co chwila macanym ...
    ze szmatką trzeba chodzic i czyscic ...

    J.