  • Data: 2017-11-20 17:31:26
    Temat: Re: Architektura aplikacji - powody wyłączania dll z exe
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 19 listopada 2017 13:21:16 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    wyłączania z exe całego kodu aplikacji.

    cały exe jest przerzucany do dll?

    > 1)
    >
    > z dll mozna wyexportowac funkcje, (z exe albo nie mozna albo tez mozna ale niktorzy
    i tak tego nie chcą robic (w tej chwili nie pamietam czy sie da))
    > - co prawda nie jestem pewien czy takie exportowanie z exe to dobry pomysl ale byc
    moze niektprzy chcą
    > lub muszą to robic (?)
    > (ogolnie architektura wydaje sie prostsza i latwiejsza gdy miedzy dllakami importy
    ida tylko w jedną strone ale nie ejestem w stanie powiedziec czy czasem nie ejst
    zrobic w dwie, tj czy robienie w dwie strony jest zawsze bledem)

    > 2)
    > dllki mozna dzilic miedzy programami, na przyklad jesli dane fonta wrzuci sie do
    dllki a jest on uzywany przez 117 programow to w pamieci bedzie on obecny tylko raz,
    > gdyby zas kazdy z tych programow czytal go z jakiegos pliku .bin
    > klasyczna metodą to por obiloby sie 117 oddzielnych kopii (co prawda
    > to daloby sie obejsc chyba przez m-mapowanie plikow itd (mozna by sie zastanowic
    ktory z tych sposobow
    > dll czy mmap bylby lepszy /ogolniejszy)
    >
    > (podbnie jak wyzej nie jestem jednak pewien czy exekow tez nie mozna dzilic miedzy
    procesami (instancjami) oraz czy o to moze tu chodzic)

    > jeslibym jednak mial cos podejrzewac o powod to te dwa punkty (ciut bardziej
    pierwszy niz drugi ale drugi tez byc moze moze byc prawdopodobny jesli ktos pisze na
    chacie nie jeden a kilka programow robiacych podobne rzeczy)

    > 3) trzeci powod tez jest prawdopodobny, komus moze nie bardzo zalezec czy
    kompilowac
    > jako exe czy dll i robi dll nawet wtedy gdy moglby robic exe

    inna opcja to ew byc moze
    4) program ktory sam siebie chialby aktualizowac (moden w ostatnich czasach):
    sciagnac z netu na dysk dllke z glownym programem, nawet nie kasowac starej tylko po
    sciagnieciu sprawdzic ktora jest najnowsza i ja zlinkowac i odpalic to wydaje sie
    ravzej proste (sam tego co prawda nie robilem) - exe ktory sciagnal by swoja nowsza
    wersje musialby chyba albo sam przerenamowac czy skasowac stara wersje itd i ja
    pozatym odpalic i siebie zamknąć,
    (jesli nie przerenamowac to musialby jakos updatnac linki itd)
    nie jestem pewien jak to sie robi w takich sytuacjach ale byc moze ta wersja z dll
    jest praktyczniejsza
    (ale to moje spekulacje trzebaby poczytac )