  • 11. Data: 2009-03-17 11:23:20
    Temat: Re: Backup dysku niezaleznie od systemu plikow
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Filon pisze:
    > Ja akurat mam na soft Acronisa, natomiast pytający - nie mam pojęcia,
    > generalnie powinien zdawać sobie sprawę, że takową musi posiadać.
    > Pytanie było konkretne i na takie udzieliłem odpowiedź.

    Jak masz dysk firmy Seagate lub Maxtor to za darmo możesz pobrać Acronis ze
    strony producenta.

  • 12. Data: 2009-03-17 15:18:46
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Kamikazee in news:gplbo2$ps5$1@inews.gazeta.pl
    [..............]
    > http://www.cyberciti.biz/tips/how-do-i-make-linux-fi
    lesystem-backup-with-d

    dzieki

    > DD bardziej nadaje się do backup całych dysków niż partycji.

    dlaczego? dlatego, ze mniej bezpieczna operacja na partycji < hdd , czy
    dlatego, ze dla partycji skladnia polecenia dd jest mniej oczywista niz dla
    calego hdd?

  • 13. Data: 2009-03-17 16:19:46
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    1634Racine pisze:
    > dlaczego? dlatego, ze mniej bezpieczna operacja na partycji < hdd , czy
    > dlatego, ze dla partycji skladnia polecenia dd jest mniej oczywista niz dla
    > calego hdd?

    Bo trzeba zapamiętywać Master Boot Record oraz układ partycji przy
    kopiowaniu całego dysku nie ma tego problemu.

    Jeszcze ten artykuł powinien cię zainteresować
    http://grzglo.jogger.pl/2007/09/19/przywracanie-obra
    zu-dysku-windows/
    oraz
    lista programów do robienia kopii partycji/dysków
    http://kamikaze.mp.waw.pl/bezpieczenstwo/kopia-dysku
    /

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 14. Data: 2009-03-18 14:00:58
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Kamikazee in news:gpoij4$dfl$1@inews.gazeta.pl
    > Bo trzeba zapamiętywać Master Boot Record oraz układ partycji

    intuicyjnie czuje, ze _kazdy_ soft kopiujacy partycje musi zapamietywac to
    wlasnie :)
    wiec w czym problem gdy robi to dd? moze w tym, że trzeba samemu wklepac
    odpowiednia skladnie polecenia,bo nie jest to mnemotechniczne, jak jest
    wlasnie w kazdym innym sofcie do tego celu...

  • 15. Data: 2009-03-18 14:08:21
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Kamikazee in news:gpoij4$dfl$1@inews.gazeta.pl
    [........................]
    > Jeszcze ten artykuł powinien cię zainteresować
    > http://grzglo.jogger.pl/2007/09/19/przywracanie-obra
    zu-dysku-windows/

    dzieki.

  • 16. Data: 2009-03-18 15:23:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 16:18:46 +0100, 1634Racine napisał(a):

    > dlaczego? dlatego, ze mniej bezpieczna operacja na partycji < hdd , czy
    > dlatego, ze dla partycji skladnia polecenia dd jest mniej oczywista niz
    > dla calego hdd?

    Dlatego, że przy odtwarzaniu partycji trzeba zazwyczaj zadbać żeby
    partycja docelowa miała dokładnie taki sam rozmiar jak źródłowa. W
    wypadku typowych dysków wystarczy aby dysk docelowy był nie mniejszy niż
    źródłowy.

  • 17. Data: 2009-03-19 10:04:38
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    MrCant wrote:

    > Czy istnieje program który wykona kopię dysku
    > na drugi o tejże wielkości niezależnie od systemu
    > plików ?? nie chodzi tu o RAIDy, jeno
    > o program typu Powerquest Drive Image, Paragon Drive
    > backup lub norton ghost - który odpalony z płyty CD
    > lub dyskietki wykona pełną kopię dysku na drugi, lub
    > choćy odtwarzalny obraz partycji ?? ważne - bez względu
    > na system, po prostu kopia dowolnie utworzonej partycji
    > w systemie bądź to ntfs, netware, fat, ext.... .

    sysrescue

  • 18. Data: 2009-03-24 18:11:36
    Od: "Pollux" <1...@1...com>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 16 Mar 2009 00:29:17 +0100, MrCant napisał(a):
    (..)
    > CopyWipe http://www.terabyteunlimited.com/support-copywipe.ht
    > Małe, darmowe, proste w obsłudze, rozpoznające dyski SATA/USB
    > 2.0/FireWire bez żadnych sterowników, i bardzo sprytne.
    (...)

    Zdecydownaie znakomite, partycje netware kopiowane w trybie RAW
    na dysk identyczny (prawie), w każdym razie nie mniejszy działają
    doskonale. Podobnie Parition Drive Backup Pro 9 - też RAW
    działa tutaj, ale Copywipe jest takoż znakomity, no i darmowy.

    Dziękuję serdecznie za pomoc
    --
    HatMan

  • 19. Data: 2009-03-24 18:16:49