-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.142.196.21!
not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Date: Sat, 29 Jun 2024 11:01:20 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <v5oigt$s1$5@news.chmurka.net>
References: <v5f3ko$m5i$1@news.chmurka.net>
<1x9mxybxw6smg$.19jttn64ichzp.dlg@40tude.net>
<v5goi8$nt4$1@news.chmurka.net>
<11ra46zgfo292.32grejix1tnq$.dlg@40tude.net>
<v5gqdk$nt3$1@news.chmurka.net> <v5h2l8$e1c$3@news.chmurka.net>
<v5hn3k$3bk$1@news.chmurka.net> <v5hnej$1uj$2@news.chmurka.net>
<ovot9cc3kmzw$.1jx911de07yke.dlg@40tude.net>
<GJtfO.68951$StE9.60801@fx15.ams1> <v5mvs4$ith$4@news.chmurka.net>
<%KGfO.90157$uZFb.57546@fx09.ams1> <v5ob2d$s0$2@news.chmurka.net>
<XOOfO.90163$uZFb.10381@fx09.ams1>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 29 Jun 2024 09:01:17 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Shrek";
posting-host="83.142.196.21"; logging-data="897";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:+MH0SXiOfV4kD6C+l0tHuMRmFTk=
sha256:wDqdqafIiut73lXKxV6qqtj1iUUES4GLoXejfTRbtF8=
sha1:9uI2gSubfG2G8VSUoSVsLPy1O6c=
sha256:FcYVZFt7fARDVRQKZ73YTcET8ntoVV42dhMCbZQ8aH8=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <XOOfO.90163$uZFb.10381@fx09.ams1>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2722090
[ ukryj nagłówki ]W dniu 29.06.2024 o 09:35, Marcin Debowski pisze:
>> Baterie dopiero zaczynają pracować. I problem z nimi jest taki, że są
>> niebezpieczne u użytkownika końcowego. Przy uszkodzeniu mechanicznym po
>> prostu same z siebie się palą - to nie jest bezpieczne... Przyszło mii
>
> Problem jak już jest w ich gaszeniu, bo co argumentacji o tym że są
> niebezpieczne dla użytkownika końcowego, to benzyna się też może
> zapalić, się zapala i całkiem podobnie można tu argumentować.
Sama z siebie to raczej nie;) Uszkodzisz bak to się wyleje i zwykle na
tym się skończy. Uszkodzisz baterię to od izolacji zależy czy spłonie
jedno ogniwo i zgaśnie czy będzie z tego pożar na zasadzie "aż wszystko
się wypali". No i jak pisałem - ICE palą się zwykle w czasie używania,
więc ktoś je będzie gasił albo sobie na poboczu po prostu spłoną. BEV na
parkingu albo pod ładowarką, gdzie zwykle kierowcy nie ma...
> Osobiście
> bym nie demonizował. Raczej nie zapalają się częsciej niż benzyna i
> benzynowce. Po prostu takie zdarzenia są bardziej medialne. Do płonących
> paliw się już wszyscy przyzwyczaili.
Nie dramatyzuje, ale problem rzeczywiście jakiś jest. Nawet jak nie w
skali (bo chyba nie) to w okolicznościach.
>> do głowy jeszcze jedno zagadnienie. To trzeba w 100%
>> utylizować/recyklingować. Niby oczywiste, ale przecież każdy z nas
>> widział dziesiątki wraków spalinek, które gdzieś są porzucone. I w końcu
>> tlen do tej baterii się dostanie.
>
> Dlatego już są stosowne przepisy w UE o "paszportach" dla baterii a kupa
> ludzi, w tym i to piszący :), pracuje nad ich recyklingiem, a jeśli to
> możliwe nad regeneracją.
Spalinkę też teoretycznie musisz zutylizować, a jednak każdy z nas
widział dziesiątki wrakow - ot komuś się umrze i stoi. W przypadku
spalinki to co najwyżej olej i paliwo wycieknie, w przypadku BEV to
większy problem...
>> Tak jak pisałem - chyba nie było przypadku żeby rolnikowi szopa wybuchła
>> od nawozów (przynajmniej tych nowych, bo gnojówka a w zasadzie gazy niej
>> to ponoć potrafią).
>
> Ale pewnie niejedna stodoła się spaliła od paliwa w tej czy innej
> formie.
Napewno - ale pisałem o saletrze amonowej;)
> Ponownie, nie demonizujmy. Ryzyko jakieś jest, nie jest też do
> końca komfortowo, że baterie mają w sobie wszystko co by się zapalić,
> ale jeśli ich produkcja będzie jakoś rozsądnie kontrolowana takoż
> użytkowanie, to ryzyko powinno być odpowiednio niskie.
Bo ryzyko jest niskie. Tylko skutki mało fajne. Z drugiej strony mamy
kuchenki gazowe i co jakiś czas coś wybucha. Tylko - są wypierane przez
technologię bezpieczniejszą a tu na odwrót. No i w bloku wszyscy mają
gaz wiec wszyscy godzą się na ryzyko i tak samo z tego korzystają.
Sytuacja w garażach podziemnych póki co jest inna - był, teraz
pojedyncze osoby chcą tam ładować elektryki odnosząc osobiste korzyści
ale dzieląc się ryzykiem (mało prawdopodobnym ale dużym w skutkach) ze
wszystkimi. Coś na kształt - masz blok bez gazu, ale ktoś sobie
zainstalował butlę (i to jeszcze bez odpowiednich instalacji jak
wentylacja). No niefajnie. W przypadku elektyków to jeszcze dochodzi, że
jak ktoś sobie chce wallboxa zainstalować we wspólny garażu to chce
korzystać ze wspólnej infrastruktury jak przyłącza, trafoki rozdzielnica
główna i koryta kablowe, moc umowna. A ta się szybko skonczy jak to nie
będą pojedyncze wallboxy tylko się upowszechni. Czyli ktoś chce
sprywatyzwać część wspólną. Może się wydawać że to są wydumane problemy
ale tylko do czasu jak nie staną się powszechne.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
Następne wpisy z tego wątku
- 29.06.24 15:54 Shrek
- 29.06.24 15:56 Shrek
- 29.06.24 23:59 r...@k...pl
- 30.06.24 04:08 Shrek
- 30.06.24 16:57 r...@k...pl
- 30.06.24 17:12 Shrek
- 30.06.24 19:50 Shrek
- 30.06.24 23:44 r...@k...pl
- 01.07.24 01:49 Marcin Debowski
- 01.07.24 01:58 Marcin Debowski
- 01.07.24 02:06 Marcin Debowski
- 01.07.24 02:58 Marcin Debowski
- 01.07.24 06:24 Shrek
- 01.07.24 06:31 Shrek
- 01.07.24 06:34 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML