  • 21. Data: 2014-12-25 01:09:37
    Temat: Re: Ból pleców a długotrwała jazda.
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Z jakiego marginesu społecznego pochodzi Twój brak kultury?

    Ale dlaczego nie mozesz wprost napisac dlaczego musisz jechac autem zamiast
    wsiasc w samolot ?
    Nie popieram niepotrzebnych wulgaryzmow tylko po kiego grzyba znowu
    zaczynasz trollowac ?
    Moi znajomi wybierajac sie w alpy juz dawno przestali toczyc sie samochodami
    albo co gorsza autokarem, tylko wsiadaja w samolot i sprzet pozyczaja na
    miejscu.
    Na poczatku lat `90 razem z kumplem fiatem ducato jezdzilismy do Mediolanu.
    Jazda nonstop. Jeden prowadzi, drugi spi na pace i co jakis czas zmiana.
    Czasem jak wrocilismy do Wawy to juz trzeba bylo wyjezdzac. Teraz jak sobie
    o tym przypomne to pukam sie w czolo zwlaszcza, ze w PL nie bylo wtedy
    zadnych autostrad a w Swiecku na granicy czekalo sie kilka godzin na wjazd
    do kraju.

  • 22. Data: 2014-12-25 08:08:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message

    > Ale dlaczego nie mozesz wprost napisac dlaczego musisz jechac autem
    > zamiast wsiasc w samolot ?

    Dlatego że to nie jest tematem wątka?
    Albo dlatego że nikt mnie o to nie pytał tylko od razu
    krytykował bez poznania powodów?
    Albo dlatego że nie lubię tego polskiego krytykanctwa
    i wyrażania opinii na temat co ktoś powinien zrobić
    a czego nie powinien bez znania wszystkich kryteriów?
    Albo dlatego że powody były dosyć szczególne, nietypowe
    i nie warte wchodzenia w szczegóły na tej grupie?

    > Nie popieram niepotrzebnych wulgaryzmow tylko po kiego
    > grzyba znowu zaczynasz trollowac ?

    Trollować?

> [...]
    > Teraz jak sobie o tym przypomne to pukam sie w czolo zwlaszcza, ze w PL
    > nie bylo wtedy zadnych autostrad a w Swiecku na granicy czekalo sie kilka

    I naprawdę myślisz, że jadąc na dwa tygodnie na narty z Chicago
    zaplanowałem sobie wpierw lot do Salt Lake City a potem 1500 km
    jazdy pożyczonym z wypożyczalni samochodem do Kanady? :-)))
    Naprawdę nie wpadło Wam obu do głowy, że był to wynik nagłej
    zmiany planów w ostatniej chwili? Po prostu okazało się, że
    w Utah śnieg się stopił, samochód z wypożyczalni był już i tak
    opłacony z góry a na dodatek samoloty to się w normalnych
    cenach kupuje z 3-4 tygodniowym wyprzedzeniem - jak kupujesz
    z dnia na dzień to płacisz jak za zboże... zwłaszcza w grudniu.
    No ale Ghost wie na 100% że głupio zrobiłem bo w kraju gdzie
    latają samoloty ja, głupek, jechałem samochodem... :-))))

  • 23. Data: 2014-12-25 11:32:47
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2014-12-24 16:23, Bolko pisze:
    > Ma ktoś sprawdzony patent?

    Tak.
    Ja mam problemy z kręgosłupem.
    Pomogło wstawienie fotela kubełkowego. Tak, sportowej, twardej skorupy.
    Minus taki, że trudno zmienić pozycje siedzenia na inna niż
    ergonomiczna, plus taki, ze po 10-12 godzinach wysiadałem z auta w
    stanie nienaruszonym ortopedycznie.

    MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl
    kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

  • 24. Data: 2014-12-25 11:41:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]

    >Albo dlatego że powody były dosyć szczególne, nietypowe
    >i nie warte wchodzenia w szczegóły na tej grupie?

    Ludzie nazywają to "nadreakcją', jesteś przewrażliwiony. Cecha typowa, dla
    niektórych charakterów.

> [...]
    >No ale Ghost wie na 100% że głupio zrobiłem bo w kraju gdzie
    >latają samoloty ja, głupek, jechałem samochodem... :-))))

    To się kupy nie trzyma, ale nie chce mi się drążyć - nie interesuje mnie
    kolejna pyskówka z trollem.

  • 25. Data: 2014-12-25 11:45:40
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >plus taki, ze po 10-12 godzinach wysiadałem z auta w stanie nienaruszonym

    I to, podejrzewam, jest optymalna pozycja. Dzisiaj sporo aut ma fotele, a la
    kubełkowe (nie jeździłem w prawdziwym, ale nietrudno jest mi uwierzyć na
    słowo), i to ułatwia życie plecom.

  • 26. Data: 2014-12-25 11:54:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > I to, podejrzewam, jest optymalna pozycja. Dzisiaj sporo aut ma fotele,
    > a la kubełkowe (nie jeździłem w prawdziwym, ale nietrudno jest mi
    > uwierzyć na słowo), i to ułatwia życie plecom.

    Temat jeszcze ciekawszy chyba jest.
    Poruszałem się Mondeo MKII, fajne fotele - wygodne, po 1k2 kilometrów
    byłem w stanie wysiąść i chodzić bez odczuwalnego dyskomfortu.
    Skoda Octavia (nie wiem który model - teraz 6-cio letnia), po
    przejechaniu tysiąca nie wiedziałem co z plecami zrobić, tak bolały.
    Teraz poruszam się volvo i nie pamiętam, abym kiedykolwiek tak
    komfortowo się czuł po długiej trasie.

    Najciekawsze w tym jest to, że wsiadając do samochodów nie czułem
    niewygody. Może w skodzie było troszeczkę mniej wygodnie niż w
    pozostałych, ale bez żadnych mocnych odczuć. Kłopoty pojawiały się po
    czasie, wiec nie potrafię powiedzieć czy jest dobrze, zanim nie przejadę
    długiej trasy. Ciekawe na czym to polega.

    Irek.N.

  • 27. Data: 2014-12-25 11:59:04
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ja mam akurat tak, ze jazda samochodem mi służy (znaczy plecom, ale może
    > być, ze to tez kwestia fotela) i czasami jeśli bol był, to po jeździe
    > ustępuje.

    Też tak miałem, zanim nie odkryłem o co chodzi z moimi plecami.
    Miałem przesunięty dysk - normalka, dużo osób ma i nawet nie wie - ja
    niestety wiedziałem.
    Dodatkowo z racji gabarytów i budowy/pracy nadwyrężałem mięśnie.
    Problemy skończyły się dopiero, gdy nastawiono mi dysk i wytłumaczono,
    kiedy boli kręgosłup, a kiedy mięśnie go trzymające.
    W tym drugim przypadku jazda samochodem, szczególnie przy włączonym
    grzaniu fotela faktycznie pomaga.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2014-12-25 12:27:36
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Ciekawe na czym to polega.

    Pewnie nie tylko od fotela, ale i od jego ustawienia, w tym odległości od
    pedałów, kierownicy, wysokości kierownicy. Ja to wszystko optymalizuje. I
    potwierdzam, w volvo się jedzie dobrze, w mazdzie tez.

  • 29. Data: 2014-12-25 15:56:03
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 grudnia 2014 12:27:47 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Pewnie nie tylko od fotela, ale i od jego ustawienia, w tym odległości od
    > pedałów, kierownicy, wysokości kierownicy. Ja to wszystko optymalizuje. I
    > potwierdzam, w volvo się jedzie dobrze, w mazdzie tez.

    Przy okazji - jak będzie z Mondeo mkIV, w wersji skóra/alcantara/sportowe? Mam na oku
    pewien egzemplarz, a głupio byłoby kupić i później narzekać na kręgosłup. ~190cm
    wzrostu.

    --
    pozdr
    AA

  • 30. Data: 2014-12-25 16:11:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
    > Ludzie nazywają to "nadreakcją', jesteś przewrażliwiony.
    > Cecha typowa, dla niektórych charakterów.

    Nie, raczej nie interesuje mnie uzgadnianie z Tobą czy
    to co zrobiłem pasuje Ci czy nie pasuje Ci :-)
    Ani to nikomu niepotrzebne ani nic to nie daje w sferze
    otwierania Twoich wąskich horyzontów myślowych...

    > To się kupy nie trzyma, ale nie chce mi się drążyć

    ... bo jak sam widzisz nawet jak wytłumaczę szczegółowo
    dlaczego tak a nie inaczej to Ty i tak nie zrozumiesz i dalej
    będziesz wątpił czemu w kraju po którym latają przecież
    samoloty ludzie i tak czasem wolą wybrać jazdę autem... :-)

    Jesteś zamknięty w swoim lokalnym, zaściankowym myśleniu
    i nie potrafisz zrozumieć że różni ludzie żyją zanurzeni
    w różnych realiach i podejmują decyzje w oparciu o różne
    kryteria których ani nie znasz ani nie zrozumiesz więc
    powstrzymaj się na przyszłosć od wydawania swych osądów.

    Udowadniasz mi, że moja strategia była dobra od początku
    i niepotrzebnie straciłem czas na tłumaczenie Czesławowi
    dlaczego nie wdawałem się w dyskusję z Tobą...