    Subject: Re: Bramki LoRaWAN - czemu są takie drogie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Wed, 13 Jan 2021 15:12:39 +0100

    On 13.01.2021 13:55, Atlantis wrote:

    > Przecież tutaj nie jest potrzebna zaawansowana technologia. LoRa jest
    > wolna, a więc w środku też nie potrzeba specjalnie szybkich magistral

    Lorze przyglądałem się dosyć dawno temu, więc moja wiedza może nie być
    aktualna. Firma, która to opracowała zatrzymała specyfikację części
    radiowej dla siebie (ale możesz znaleźć na youtubie nagrania z
    konferencji pokazujących reverse-engineering Lory) i na tym zarabia.

    > czy procesora. Taką bramkę mógłbym sobie dość łatwo zbudować modyfikując
    > któryś z moich projektów z Ethernetem, przez podłączenie do SPI modułu w
    > stylu Ra-02, albo nawet czegoś lepszego/droższego.

    Normalne bramki używają innych MAC/PHY, które potrafią komunikować się z
    wieloma klientami równocześnie. Można zrobić bramkę "dla ubogich"
    wykorzystując PHY z urządzeń klienckich, ale ma to spore ograniczenia
    (ilość jednoczesnych połączeń).

    https://uk.rs-online.com/web/p/communication-wireles
    s-development-tools/1843981/
    https://botland.com.pl/raspberry-pi-hat-komunikacja/
    14865-iot-lora-gateway-hat-868mhz-nakladka-dla-raspb
    erry-pi-4b3b3b2bzero-646648333133.html