  • 1. Data: 2010-12-22 19:45:05
    Temat: CSS - czy da się nałożyć zgodnie z regułami tło na tło?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Muszę wykonać nakładające się tło na drugie tło. Pierwszym z nich jest
    gradient - u góry ciemny, na dole jaśniejszy powtarzający się w poziomie
    u góry strony. Drugim jest ornament wypełniający całość ekranu
    przeglądarki (powtarzanie w obu kierunkach). Strona jest w HTML 4.01
    strict. W tej chwili zrobiłem to niewłaściwie, ale działa pod IE8 jak i
    FF. Element id = "body" nie jest komórką tabeli a chyba powinien aby
    było poprawnie w sensie CSS? Po drugie wysokość zawartości strony będzie
    przekraczała 100% wysokości ekranu więc deklarowanie height:100% też nie
    wiem czy jest do końca poprawne.

    Czy da się to zrobić lepiej?

    html {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    position: relative;
    height:100%;
    }

    body {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    height: 100%;
    background-color: #502A61;
    background-image: url(../pictures/siteBack_s1.png);
    background-repeat: repeat-x;
    position: relative;
    }
    #containter {
    background-image: url(../pictures/ornament_s1.png);
    background-repeat: repeat;
    width: 100%;
    height: 100%;
    display: table;
    position: relative;
    }
    #containter #body {
    width: 960px;
    margin-right: auto;
    margin-left: auto;
    position: relative;
    }

  • 2. Data: 2010-12-24 22:06:33
    Od: satellite <p...@g...pl>

  • 3. Data: 2010-12-26 12:24:25
    Od: Marek <b...@e...com>

    Pod IE8 zauważyłem, że tło ze znacznika <html> nie jest renderowane.
    Kolor tła owszem, ale nie obrazek.

  • 4. Data: 2010-12-28 08:26:54
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    W dniu 2010-12-26 13:24, Marek pisze:
    > Pod IE8 zauważyłem, że tło ze znacznika <html> nie jest renderowane.
    > Kolor tła owszem, ale nie obrazek.

    Poszukaj mojego tematu. Kiedyś zaproponowałem rozwiązanie, które się
    spodobało :) a i mi ładnie działało - serwis offline więc pozostaje archive.

    ps. jedno na body, drugie na warstwe z marginem -top /-bottom zależnie
    gdzie je chcesz i śmigało ładnie. Dla IE6 haczek z expression dla
    szerokości.

    Pozdr,p

  • 5. Data: 2010-12-29 19:39:30
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-28 09:26, beherit / pn pisze:

    > ps. jedno na body, drugie na warstwe z marginem -top /-bottom zależnie
    > gdzie je chcesz i śmigało ładnie.

    Ha! Super pomysł :-) Nie pomyślałem o ujemnych marginesach. Poradziłem
    sobie póki co (czas naglił) z tymi nieszczęsnymi 100% wysokościami.
    Jednakże przy następnej okazji zrobię to inaczej.

    > Dla IE6 haczek z expression dla
    > szerokości.

    IE6? Faktycznie... kiedyś coś takiego było :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek