  • 41. Data: 2017-08-23 17:31:52
    Temat: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Aug 2017 15:22:16 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > W moim odczuciu w Matlabie byłoby też prościej
    > B = [ A(1:2:end), A(2:2:end) ]

    Jest jeszcze /coś/, o czym nie wolno zapominać.

    A mianowicie: co i jak? Co trzeba zrobić? Jak trzeba zrobić?

    Przetasowanie elementów tak, aby najpierw były te nieparzyste (w
    sensie indeksu, nie w sensie wartości), a potem te parzyste... to
    jest odpowiedź na pytanie "co"?

    Ale jest jeszcze "jak". Jaki ma być koszt pamięciowy (in place?),
    jaki koszt czasowy? Ile tych elementów jest: 5, tysiąc, bilion? Czy
    ma to być "real time", czy też output po zczytaniu wszystkiego na
    input? A może dane to strumień bez końca? Jakimi elementami
    manipulujemy: int, nazwy plików, pliki? Jaki komputer: PC, embeded,
    coś jeszcze innego?

    Mogę sobie wyobrazić, iż w /szczególnych/ przypadkach proste
    rozwiązania /mogą/ być nieodpowiednie.

    Piękno dobrych języków polega m.i. na tym, że - za pewną cenę - da
    się wyjść poza proste i jedynie słuszne dla początkujących
    rozwiązania.

  • 42. Data: 2017-08-23 17:35:08
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Aug 2017 08:05:47 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > Ech...

    EH?

  • 43. Data: 2017-08-23 17:38:33
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Aug 2017 08:18:13 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Rekurencja

    Bidne dziecko Wikipedii. Lol

    Aż żal. Lol

  • 44. Data: 2017-08-23 18:15:02
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-23 o 15:13, slawek pisze:
    > Rekursyjne (w PL nie ma czegoś takiego jak
    > "rekurencja")...

    Masz jakieś źródło tego twierdzenia? Znajduję w słownikach ,,rekursywny"
    i ,,rekurencyjny" ale ,,rekursyjnego" nie znalazłem...

  • 45. Data: 2017-08-23 20:52:56
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Wojciech Muła" <w...@g...com> napisał:
    > Życiem C++ kieruje komitet, który miewa posrane pomysły. Albo też zwleka
    > z wdrożeniem istotnych zmian wieki. Patrz temat conceptów. Patrz wątki.
    > To wszystko wchodzi do języka w tempie chorego na artretyzm żółwia,
    > a przyjmuje się powszechnie z kilkuletnim opóźnieniem. Krótko mówiąc
    > język ma potencjał, tylko kieruje nim ciało, które ma luźny kontakt
    > z potrzebami rynku.

    Nie wiecie Mlodziezy Szanowna jak cieszy starego dinozaura gdy sie czyta w/w i czuje,
    ze sa jeszcze nieliczni mlodzi z kregu MWZDM, ktorzy kieruja sie _wlasnym_ rozumem
    i "mniemaniem" tudziez _porzadna znajomoscia rzemiosla_, miast kalkowac "prawdy" z
    jakiegos computerworda gazety wybor^H^H^Hmiotnej czy innnego szmatlawca.
    Brawo!

    AK

    ---
    Avast.

  • 46. Data: 2017-08-23 21:00:57
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Dobrze, Wolno Ci przeciez.
    > Tylko nie kłam ze poznales _cokowiek innego_ poza C/C++
    > Tak! Madrze ktos zacytowal filozofa: "granice mego jezyka wytyczaja granice mego
    swiata"
    > Twoj swiat bolesnie ograniczaja kraty ++.

    > Ale jaka konkretnie mądrość z tego cytatu płynie w kontekście
    > języków programowania?

    .. a taka jak dla kazdej innnej dommeny - bo w/w filozoficzny aksjomat tyczy
    dokladnie _kazdej_
    dziedziny zycia.

    Po prostu trzeba zezrec wiele rodzajow jablek/wyzlopac wiele rodzajow piw/itp, aby
    sie moc autorytatywnie wypowiadac na temat smaku jablek//smaku czy to zwyklej Tatry
    czy
    nieco bardziej wyrafinowanego Amarillo.
    Gdy sie zlopie tylko Tatre w promocji z Tesco, to _nie ma sie pojecia_ o smaku piwa
    nawet gdyby sie zlopalo ta Tatre przez cale zycie w "hurtowych" ilosciach.

    Pozdrawiam

    AK

    ---
    Avast.

  • 47. Data: 2017-08-23 22:02:42
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:
    > Hmmm nawet jeśli, to jakie napisano najlepsze optymalizatory dla takich języków
    programowania?

    Np. Optymalizator Prolog
    Np optymalizator Icon
    Np optymalizator ILOG
    Np optymalizator Haskell czu Ocaml
    itp

    PS: Nie. Nie FORTRAN. To okropny jezyk (choc od F90 duzy krok naprzod)
    i nie zmieni tego fakt, ze mial bardzo dobre kompilatory.

    AK

    ---
    Avast.

  • 48. Data: 2017-08-23 22:11:09
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał:

    > Bo to się rozumie samo przez się. Zresztą, jaka mogłaby być inna
    > interpretacja dla podwójnego średnika oddzielonego spacją w podwójnie
    > zagnieżdżonym nawiasie kwadratowym?

    :)

    PS: W pythonie jest normalniej
    a[i::s]
    ale mozna naprawde o wiele wiecej:
    a[i:...,7:8] itp
    i jeszcze wiecej np. dzieki numpy advanced indexing
    https://docs.scipy.org/doc/numpy/reference/arrays.in
    dexing.html

    AK

    ---
    Avast.

  • 49. Data: 2017-08-23 22:17:32
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Maciej Sobczak" <s...@g...com> napisał:

    > Najśmieszniejsze jest to, że ten cytat był o wyższości czegoś nad językiem opartym
    o wskaźniki - a
    > tu proszę, cztery razy test na nulla,
    > żeby wybrać z listy co drugi element? No bez jaj. To jest strzał w stopę. Dobrze,
    że takie języki
    > to tylko historia.

    BzdurzyszWasc. Napisz czytejniej numerykje w C++ czy Javie hehe.

    C++ to fakt ze historia (nieudana) jesli chodzi o zapis numeryki.

    Nowy FORTAN (F90+) Matllab czy Python (numpy/scipy) ma bardzo dobry zapis rzeczy
    numerycznych.
    _O niebo_ lepszy od C++.

    PS: Wiem cos o tym bo dane mi bylo przepisywac naprawde duzo numeryki z duzych maszyn
    (Odra, IBM36x)
    (ALGOL, FORTAN Simula) na PCtowe C++ i resztki... zebow tracilem ze zgryzoty :(.

    AK

    ---
    Avast.

  • 50. Data: 2017-08-23 22:33:10
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:
    > Tyle że odczucia są subiektywne, a więc lepiej zostawić je humanistom i innym
    specjalistom od
    > mniemamologii stosowanej.

    Niekoniecznie.
    > Bo powoli dryfujemy w stronę kłótni czy lepiej jest pisać append czy Join.

    Najlep pisac normalnie:
    No w Pythonie

    a = [1,2,3]
    b = [4,5,6]
    a += b

    Mozna prosciej ?

    PS: szczegol skladniowy? Nie!. w Pythonie tez mona a.extend(b) ale..
    += zapamieta sie bo jest uniwersalne w sensie skladni, a extend/join/merge/itp jest
    specyficzne dla
    API/lib-str jezyka

    AK

    ---