  • 11. Data: 2012-11-25 20:22:14
    Temat: Re: Co lepsze - stary SB Live czy audio na płycie?
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 15:22:04 +0100, Thomas napisał(a):

    > Płyta głowna z audio chipsetem Realtek ALC888 (Płyta Gigabyte GA-EP43).
    > Jest sens ładowania do niej starej karty audio Sound Blaster Live?? Czy
    > dźwięk z tegi układu na płycie będzie lepszy, czy choćby porównywalny
    > jakościowo?
    > A może są inne "ZA" stosowaniem dedykowanej (starej) kary audio takiej jak
    > wyżej wspomniana?
    >
    > T.

    jakbys cos nagrywal to live moze miec mniejsza latencje, do tego wspiera
    sterowniki kx. tyle, ze zdaje sie ma ta wade, ze sampluje w takt 48khz, a
    nie w standardowe 44khz i moze sie nieco rozjezdzac z innymi sladami. jak
    zmyslam, niech mnie ktos poprawi.

    --
    jg

  • 12. Data: 2012-11-25 22:34:02
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "jg" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie w standardowe 44khz i moze sie nieco rozjezdzac z innymi sladami. jak

    Nie mam zamiaru nic nagrywać :)

    T.

  • 13. Data: 2012-11-28 12:14:58
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jest sens ładowania do niej starej karty audio Sound Blaster Live?? Czy
    > dźwięk z tegi układu na płycie będzie lepszy, czy choćby porównywalny

    przy dobrych słuchawkach dźwięk z płyty jest beznadziejny. Dopiero jakaś
    lepsza karta jest w stanie to obsłużyć. Ja mam u siebie co prawda Asus Xonar
    DX i słucham przy 65%. Na zintegrowanym Realteku nawet przy 100% było dużo
    ciszej.
    O ile mi wiadomo to nawet stare SB dają dużo lepszy dźwięk na wyjściu.
    Problemem są tylko sterowniki a raczej ich brak z powodu olewactwa firmy
    Creative. Dlatego nie kupię już żadnego ich produktu.

  • 14. Data: 2012-11-28 21:38:12
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-24 15:22, Thomas pisze:
> [...]
    > Jest sens ładowania do niej starej karty audio Sound Blaster Live?? Czy
    > dźwięk z tegi układu na płycie będzie lepszy, czy choćby porównywalny

    Jaki OS? Od NT6.x MS "zepsuł" API dla dźwięku i stos TCP/IP dla
    firewire, ale do WinXP oraz alternatywnych OSów IMHO zdecydowanie lepiej
    CT Live!

    > A może są inne "ZA" stosowaniem dedykowanej (starej) kary audio takiej
    > jak wyżej wspomniana?

    - dużo zależy od tego co gra po drugiej stronie kabla. Na w miarę
    przyzwoitych słuchawkach bądź wzmacniaczu analogowym/kolumny dźwięk
    nawet ze starego CT Live! jest na moje ucho wyraźnie lepszy niż z kodeka
    z mobo (głębszy i bardziej klarowny) mimo że "na papierze" kodeki z mobo
    są lepsze. Winne są tanie, kiepskiej jakości przetworniki ca/ac
    wlutowane w mobo dla zaoszczędzenia kosztów.

    - lepsza separacja elektryczna na karcie dyskretnej (mniejsze szumy i
    brak częstego "crackingu" nawet przy głupim przewijaniu stron w
    przeglądarce zdarzającego się na kartach zintegorowanych

    - sterowniki KX Project. Doskonale rozwiązane i zgodne z ASIO
    wspierające prawie wszystkie SBLive! i Audigy. Choćby dla nich warto.
    Działają na XP, Viscie, Win7 i nawet 8 w trybie zgodności.
    To dla nich (i wbudowanego firewire) kupiłem swego czasu Audigy2 ZS,
    pomimo że praktycznie w tej samej cenie mogłem mieć Xfi Xtreme Music,
    której nie wspierają, a sterowniki od CT ssą od dawna.

    Mimo wszystko nadal wolę ostatniego SB Live! 5.1 Digital oraz
    Audigy2 ZS Gold w drugim konfigu, ale jak ktoś ma podłączone na wyjściu
    zwykłe komputerowe "pierdziawki" albo połączenie cyfrowe to IMHO szkoda
    slotu zapychać przez kartę dyskretną. Zresztą teraz nawet kodeki na mobo
    straciły sporo na znaczeniu, bo jak ktoś ma amplituner/recaiver z HDMI
    to bardzo ładnie sprawdza się HD Audio ...z kart graficznych nvidii i
    AMD. Takie czasy.

    --
    /MB

  • 15. Data: 2012-11-29 04:16:20
    Od: Filip <f...@f...pl>

    On 28-11-2012 21:38, Michal wrote:

> [...]
    >straciły sporo na znaczeniu, bo jak ktoś ma amplituner/recaiver z HDMI
    >to bardzo ładnie sprawdza się HD Audio ...z kart graficznych nvidii i

    U mnie 5.1 digital leży i się kurzy, bo nie mogę na 7 sterów znaleźć. Kto
    pomoże?

  • 16. Data: 2012-11-29 23:35:11
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-29 04:16, Filip pisze:

    > U mnie 5.1 digital leży i się kurzy, bo nie mogę na 7 sterów znaleźć. Kto
    > pomoże?

    No przecież w poprzednim poście pisałem o KXach:

    http://kxproject.lugosoft.com/index.php?language=en

    Działają oficjalnie na wszystkim od WinXP 32bit do Win7 64bit, a z tego
    co testowałem na Win8 CP w trybie zgodności Win7 również na tym OSie.
    O tyle istotne, że o sterownikach CT można zapomnieć na wszystkich
    nowszych od WinXP systemach.

    --
    /MB

  • 17. Data: 2012-11-30 08:52:40
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2012 23:35:11 +0100, Michal napisał(a):

> [...]
    > co testowałem na Win8 CP w trybie zgodności Win7 również na tym OSie.
    > O tyle istotne, że o sterownikach CT można zapomnieć na wszystkich

    Wiem, ale mówiłem o jakichś oficjalnych. Skoro nie ma, to szkoda :/
    Bo wkładam to do peceta też po to, żeby mieć np. EAX w GTA 3 (świetnie się
    gra wtedy).
    --
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 18. Data: 2012-11-30 09:39:42
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-29 23:35, Michal pisze:
> [...]
    > co testowałem na Win8 CP w trybie zgodności Win7 również na tym OSie.
    > O tyle istotne, że o sterownikach CT można zapomnieć na wszystkich

    Może to kwestia konfiguracji sprzętowej (SB1024) ale u mnie nie działa
    na win8 nawet w trybie zgodności. Znaczy niby wszystko zainstalowane,
    mikser pokazuje że coś tam gra ale dźwięku nie słychać.
    Jest to i tak duży postęp w porównaniu z moimi bojami rok temu z w7.
    Wtedy to były niebieskie ekrany, trzaski z głośników...
    Walczyłem z różnymi wersjami KX i poległem. Teraz nie będę marnował
    czasu :-)

  • 19. Data: 2012-12-08 16:09:52
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    > Wiem, ale mówiłem o jakichś oficjalnych. Skoro nie ma, to szkoda :/

    Podziękuj Creative. Nie wydawanie sterowników do poprzedniej rodziny
    kart dla kolejnych OSów MS to ich oficjalna polityka.
    Tak było z SBLive!, Audigy, niedługo pewnie będzie z XFi na rzecz
    Recon3D. Na to jest tylko jedna rada - nie kupować więcej produktów CT.
    Jak dla mnie karty Creative skończyły się na Audigy ze wskazaniem na
    Audigy2ZS bo dla niczego nowszego nie ma i nie będzie niezależnych
    sterowników, a te od CT ssą na całego.

    > Bo wkładam to do peceta też po to, żeby mieć np. EAX w GTA 3 (świetnie
    > się gra wtedy).

    Ale o co chodzi - dla WinXP masz oficjalne sterowniki od CT z EAX, a od
    Visty obsługa audio jest tak skopana, że sprzętowy DSP i EAX w hardware
    i tak się nie przydaje.

    --
    /MB

  • 20. Data: 2012-12-08 16:18:21
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 30 listopada 2012 (piątek) o godzinie 16:11:11 napisano:

    > Może to kwestia konfiguracji sprzętowej (SB1024) ale u mnie nie
    > działa na win8 nawet w trybie zgodności.
    > Znaczy niby wszystko zainstalowane,
    > mikser pokazuje że coś tam gra ale dźwięku nie słychać.

    Raczej coś z konfiguracją, bo chipset (a tym samym sterowniki) do SB4830
    i SB0220 są takie same. Z Live! Digital 5.1 (SB0220) na Win8 RP 32bit
    nie małem problemu z dźwiękiem na KXach.

    > Jest to i tak duży postęp w porównaniu z moimi bojami rok temu z w7.
    > Wtedy to były niebieskie ekrany, trzaski z głośników...

    Hmmm, wcześniej miałem 4830 (Live! Player 4.0), potem SBLive! 5.1
    Digital (0220), Audigy1 (0090), Audigy 2 ZS (0350) i z żadnej z nich nie
    miałem problemu na WinXP, Win7 32 i64bit oraz Win8 RP 32bit na KXach
    oraz na wszystkich możliwych linuksach.

    > Walczyłem z różnymi wersjami KX i poległem. Teraz nie będę marnował
    > czasu J

    A płyta czasem nie jakaś stara na VIA? Jesli nie to raczej kwestia
    konfguracji, a nie samych sterowników.

    --
    /MB