  • 161. Data: 2014-07-05 21:10:47
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Dlaczego taka zbitka "złe i skrajne"?
    > Powyższe podprogowo sugeruje że skrajne == złe.

    Wprost zacytowałem przedmówcę. Jego pytać, skąd pomysł na taką
    zbitkę. A co do obiecującej teorii, to można ją dalej rozwinąć
    -- szanse zwiększa deklaracja, że tych poglądów będziemy bronić
    do ostatniej kropli krwi, choćby samotrzeć wobec przeważających
    sił przeciwnika. Na żaden kompromis nie pójdziemy. Jeśli one
    skrajne, to po prostu łatwiej wytrwać w postanowieniu.

    --
    Jarek

  • 162. Data: 2014-07-07 21:42:07
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 02.07.2014 Adam <a...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Miałem na myśli "podsłuch" - czyli odczytanie transmisji mając odbiornik
    > na częstotliwość 450MHz. Ale to było chyba za wysoko dla ówczesnych triód ;)

    Chodziły i wyżej. Pierwsze mikrofalowe łącze (duże kilkaset MHz) prze kanał
    LaManche to AFAIR 1932 (nie chce mi się teraz szukać w literaturze). Pracowały
    na zwykłych nóżkowychlampach w układzie zblizonym do klistronu refleksowego.

    od połowy lat 30-tych są dostępne lampy normalnie pacrujące na setkach
    MHZ - poszukaj np. informacji o lampach 955 i 954, w latach 40-tych Niemcy
    mieli juz sporo lamp pracujących w zakresach setek MHz.

    Z ciekawostek - Alianci mieli system cyfrowej transmiji głosu z szyfrowaniem
    (cyfrowym) szumem białym. Podobno działało.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 163. Data: 2014-07-07 22:11:35
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Tomasz Szcześniak napisał:

> [...]
    >
    > Z ciekawostek - Alianci mieli system cyfrowej transmiji głosu z szyfrowaniem
    > (cyfrowym) szumem białym. Podobno działało.

    To się nazywa "emisja z widmem rozproszonym". Obecnie standard w pewnych
    zastosowaniach (i niekoniecznie w celu utajnienia), wówczas zupełna
    nowinka techniczna ściśle strzeżona.

    --
    Darek

  • 164. Data: 2014-07-07 22:55:29
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 04.07.2014 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Zamiennik, ale chyba niekoniecznie taki sam. Nowsza produkcja, moze
    > troche lepszy.

    Dokładnie ten sam. ADP672 to późniejsza (standardowa) nazwa TG72. Inne z
    serii TG też dostała nowa nazwy AF... ASY... i ADP...

  • 165. Data: 2014-07-07 23:05:15
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 07.07.2014 Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał/a:

    > To się nazywa "emisja z widmem rozproszonym". Obecnie standard w pewnych
    > zastosowaniach (i niekoniecznie w celu utajnienia), wówczas zupełna
    > nowinka techniczna ściśle strzeżona.

    Nie. To cudo miało (pisze z pamięci, więc różne detale moga mi umknąć) na
    wejściu przetwornik AC AFAIR 5-cio bitowy, drugi tak tam sam do sygnału
    szyfrującego (szum biały nagrany na płycie, a dokładnie na parze płyt
    gramofonowych), szyfrowanie przez XOR sygnału mowy z sygnałym szyfrującym.
    Rodzaju modluacji nie pamiętam, ale AFAIR na wyjściu dawała standardowe
    pasmo sygnału pozwalające na wykorzystanie typowego nadajnika fonicznego.
    Deszyfrowanie było analogiczne, druga płytą z pary, odwarzaną synchronicznie
    z nadawczą. Jedną parę płyt używano tylko raz.

  • 166. Data: 2014-07-07 23:18:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomaszSzcześniak" napisał w wiadomości

    >Dokładnie ten sam. ADP672 to późniejsza (standardowa) nazwa TG72.
    >Inne z
    >serii TG też dostała nowa nazwy AF... ASY... i ADP...

    ASY32-34 to niby nowa nazwa na TG50-55, ale przy okazji takze inne
    obudowa.
    Czy przy okazji nie ulepszono tez obudowy to juz nie wiem ...

    J.

  • 167. Data: 2014-07-07 23:28:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > ASY32-34 to niby nowa nazwa na TG50-55, ale przy okazji takze inne obudowa.
    > Czy przy okazji nie ulepszono tez obudowy to juz nie wiem ...

    ADP672 miał obudowę tym różną od TG72 że nie pomalowaną na zielono.

    --
    Darek

  • 168. Data: 2014-07-07 23:29:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    > Deszyfrowanie było analogiczne, druga płytą z pary, odwarzaną synchronicznie
    > z nadawczą. Jedną parę płyt używano tylko raz.

    To teraz sobie poczytaj jak się robi modulację z widmem rozproszonym -
    bo właśnie opisałeś jeden z prostszych układów...

    --
    Darek

  • 169. Data: 2014-07-07 23:31:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał/a:

> [...]
    >Deszyfrowanie było analogiczne, druga płytą z pary, odwarzaną
    >synchronicznie
    >z nadawczą. Jedną parę płyt używano tylko raz.

    Nie pomylilo Ci sie z tym ?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lorenz_cipher
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cryptanalysis_of_the_Lo
    renz_cipher

    XOR, 5 bit, tylko ze ze na poczatku i koncu byl dalekopis i jego tasma
    perforowana.

    J.

  • 170. Data: 2014-07-07 23:33:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > ADP672 miał obudowę tym różną od TG72 że nie pomalowaną na zielono.

    http://www.tubedevices.com/alek/polprzewodniki/tg72/
    tg72s.jpg

    --
    Jarek