  • 1. Data: 2013-04-23 04:20:34
    Temat: Co sie tu dzieje?...
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Nei bylo mnie z pol roku. Co sie tu dzieje? Czy pisze sie o
    programowaniu funkcyjnym? Gdzie sa entuzjasci takich rzeczy jak Scala,
    F# czy Clojure? Czy dalej C++ jest najwazniejszy wraz z rozdwojonym
    Pythonem w peletonie?

    A.L.

  • 2. Data: 2013-04-23 04:33:07
    Temat: Re: Co sie tu dzieje?...
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 22 Apr 2013 21:20:34 -0500, A.L. napisał(a):

> [...]
    > programowaniu funkcyjnym? Gdzie sa entuzjasci takich rzeczy jak Scala,
    > F# czy Clojure? Czy dalej C++ jest najwazniejszy wraz z rozdwojonym

    Nic się nie zmieniło.

  • 3. Data: 2013-04-23 11:02:25
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Jacek <a...@o...pl> wrote:

    > Nic się nie zmieniło.
    ... nihil novi sub sole;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 4. Data: 2013-04-23 13:56:58
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2013 04:20:34 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
> [...]
    > programowaniu funkcyjnym? Gdzie sa entuzjasci takich rzeczy jak Scala,
    > F# czy Clojure? Czy dalej C++ jest najwazniejszy wraz z rozdwojonym

    Co sądzisz o Go? (http://golang.org/)

    w.

  • 5. Data: 2013-04-23 16:44:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 23 Apr 2013 04:56:58 -0700 (PDT), Wojciech Muła
    <w...@g...com> wrote:

    >Co sądzisz o Go? (http://golang.org/)
    >
    >w.

    Nie mam zdania, przyjrzalem sie tylko. Wyglada na mieszanke roznosci
    pzrepuszczona pzrez maszynke do miesa. Zdziwienie budzi na przykald
    system typow, brak dziedziczenia czy brak wyjatkow. Uznanie budzi
    wykorzystanie modelu CSP do wspolbieznosci.

    Ogolnie, o jezyku cicho, nie wywoluje zadnej wrzawy medialnej i
    podniecenia jakie swego czasu wywolywala na przykald Java czy Python.
    Google tez nie robi specjalnej propagandy; byc moze nie chce robic
    konkurencji Jave. Rodzi pytanie "czy potzrebny nam jeszcze jeden jezyk
    z rodziny C/C++?. W szczegolnosci, kezeli ten jezyk robi cos lepiej
    niz inne jezyki, to co to jest to "cos"?

    A.L.

  • 6. Data: 2013-04-23 18:21:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Apr 23, 3:20 am, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Nei bylo mnie z pol roku. Co sie tu dzieje?

    A. K. dopiero co pytał czy żyjesz, a zaraz potem pożegnał się rzekomo
    na zawsze z usenetem.

    > Czy pisze sie o
    > programowaniu funkcyjnym? Gdzie sa entuzjasci takich rzeczy jak Scala,
    > F# czy Clojure?

    Mieliśmy jakiś czas temu długiego flejma pt. "Jakie typowanie jest
    najlepsze i dlaczego statyczne?" i tam trochę cię zabrakło.

    > Czy dalej C++ jest najwazniejszy wraz z rozdwojonym
    > Pythonem w peletonie?

    Ważne jest to, co jest ważne, a nie to, co by się chciało, żeby było
    ważne :)

  • 7. Data: 2013-04-23 19:51:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-04-23 04:20, A.L. wrote:
    > Nei bylo mnie z pol roku. Co sie tu dzieje? Czy pisze sie o
    > programowaniu funkcyjnym? Gdzie sa entuzjasci takich rzeczy jak Scala,
    > F# czy Clojure?

    Do Clojure to książka w pl nawet wyszła ostatnio ... czyli może ktoś
    czyta ;)

  • 8. Data: 2013-04-23 20:09:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Tytul/autor?...

    A.L.

  • 9. Data: 2013-04-23 20:17:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    http://tinyurl.com/d67qfmm

  • 10. Data: 2013-04-23 20:31:56
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, April 23, 2013 4:44:08 PM UTC+2, A. L. wrote:

    > Nie mam zdania, przyjrzalem sie tylko. Wyglada na mieszanke roznosci
    > pzrepuszczona pzrez maszynke do miesa. Zdziwienie budzi na przykald
    > system typow, brak dziedziczenia czy brak wyjatkow.

    Keringhan wyjaśnia i ZTCP nie były to decyzje przy piwku.

    > Uznanie budzi wykorzystanie modelu CSP do wspolbieznosci.

    Właśnie ta współbieżność jest wg mnie genialna. Przede wszystkim
    każda funkcja może stać się wątkiem, nie trzeba nic robić. Do
    tego CSP bardzo elegancko wkomponowane.

    > W szczegolnosci, kezeli ten jezyk robi cos lepiej
    > niz inne jezyki, to co to jest to "cos"?

    Myślę, że tym "czymś" jest przystępnie podana współbieżność,
    która ma niską błędogenność (kompilator/runtime załatwia większość
    jeżeli nie wszystko) plus, że język jest kompilowany (wydajność).

    w.