  • 61. Data: 2014-10-19 06:27:59
    Temat: Re: Co to właściwie jest
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    news:Pine.WNT.4.64.1410111141400.1708@quad...

    > Mogę podejrzewać, że chodzi Ci o słowa "zgodą wyrażoną w ustawie".
    > No to masz pach - ustawa ratyfikacyjna została uchwalona za PRLu.

    No to poproszę nazwę ustawy, kiedy i gdzie została opublikowana ?

    > +++
    > 5. Kierujšcy pojazdem jest obowišzany zawczasu i wyraŸnie
    > sygnalizować zamiar
    > zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    > ---
    >
    > I tyle.
    > PoRD NIE ZAWIERA wskazania, że skręcająca droga "nie skręca prawnie".
    > To jest TYLKO w konwencji.
    > pzdr, Gotfryd

    Czyli rozumiem, że jadąc, na łuku drogi wg ciebie należy używać kierunkowskazu.
    Co wtedy sygnalizujesz i czy to jest zgodne z PoRD ?

  • 62. Data: 2014-10-20 12:06:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Oct 2014, Witolko wrote:

    > No to poproszę nazwę ustawy, kiedy i gdzie została opublikowana ?

    Ty tak... poważnie?
    Z przezorności procesowej, uprzedzając kolejny flejm, spytam,
    czy wg Ciebie *dekrety* (aktualnie nie przewiduje się takiej
    formy) Piłsudskiego, nie uchylone późniejszymi aktami
    prawnymi, obowiązują czy nie? ;>

    Ad rem:

    Akt ratyfikacyjny:
    0041&min=1

    Ustawa:
    0040

    Zakładam optymistycznie, że teraz ustawę wycofującą zastrzeżenia
    sobie już znajdziesz :]

    > Czyli rozumiem, że jadąc, na łuku drogi wg ciebie należy używać kierunkowskazu.

    Nijak.
    Przeciwnie, to Ty robisz z PoRD pępek świata i zakładasz, że jak coś
    jest zgodne z PoRD to jest dozwolone.
    Nazywam to "syndromem trawniczka", bo z taką argumentacją spotkałem
    się jeszcze w zeszłym tysiącleciu właśnie w sprawie parkowania
    na trawniku :> (na newsach, .samochody albo .prawo).
    Osobna sprawa, że mi wychodzi iż wg "rozporządzenia o tworzeniu
    ustaw rządowych" PoRD jest w tym zakresie "wadliwy konstrukcyjnie"
    (powinien albo ściśle wypełnić wymogi konwencji m-narodowych,
    albo wprost do nich odsyłać).

    > Co wtedy sygnalizujesz

    Ubolewam nad brakiem sygnału oznaczającego zamiar jazdy prosto :>

    > i czy to jest zgodne z PoRD ?

    Zgodność z PoRD nie oznacza zgodności z prawem.
    Jak już przyuważyłeś wyżej, na jakieś 99,(99)% :P jestem przekonany
    że jest to w konwencji, tyle, że jak widzę nie jest w pierwotnej
    treści konwencji wiedeńskiej (czyli albo jest w genewskiej, albo
    w jednym z "protokołów dodatkowych").

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2014-10-20 17:13:16
    Od: "Witolko" <x...@w...pl>

> [...]
    > ---
    >
    > I tyle.
    > PoRD NIE ZAWIERA wskazania, że skręcająca droga "nie skręca prawnie".

    PoRD nie musi zawierać wskazań w tym przypadku,
    bo w PoRD nie ma sygnalizowania podczas jazdy na skręcającej drodze.
    PoRD nie wymaga "sygnalizowania skręcania na zakręcie".

  • 64. Data: 2014-10-20 19:23:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2014, Witolko wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    >
    > PoRD nie musi zawierać wskazań w tym przypadku,
    > bo w PoRD nie ma sygnalizowania podczas jazdy na skręcającej drodze.

    Takiego nie ma. Jest inny.
    Wymaga kierunkowskazu przy każdej zmianie kierunku jazdy,
    również w szczerym polu, masz rację (z dokładnością do
    ewentualnego nieobowiązywania tej części PoRD
    w szczerym polu oczywiście).

    > PoRD nie wymaga "sygnalizowania skręcania na zakręcie".

    Nie wymaga. Nie w ten sposób.
    Wymaga sygnalizacji zmiany kierunku jazdy NIEZALEŻNIE od
    (ewentualnej) zmiany pasa.
    "Późniejszy jest szczegółowszy", czyli jeśli zmiana pasa jest
    niezbieżna ze stroną zmiany kierunku jazdy sygnalizować
    należy zmianę pasa, ale przy braku zmiany pasa nakaz
    zmiany kierunku pozostaje.

    I zgryz mam, bo nie umiem tego przepisu znaleźć: ktoś go
    podrzucił i to mi na grupie (przy kolejnym narzekaniu
    na owo "miganie na zakręcie"), było to coś w stylu
    że "nie uważa się za zmianę kierunku jazdy" i dalej było
    w stylu "wdłuż osi jezdni" czy "przebiegu jezdni"
    lub "wzdłuż osi pasa". Prawie na pewno był link i prawie
    na pewno zajrzałem.
    W Konwencji (w pierwotnej treści, przeglądałem) go raczej
    nie ma, (do genewskiej też zajrzałem :>, choć ona jest
    "anulowana" przez wiedeńską) a właśnie przejechałem groups.google
    i (z dokładnością do małej sensowności wyników) na pewno
    (to podanie przepisu) było po roku 2000 i przed 2012 :>
    Ach, gdzie jest DejaNews... (kupione przez Google
    i zdemolowane skutecznie).

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2014-10-20 19:37:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    [...]

> [...]
    > w stylu "wdłuż osi jezdni" czy "przebiegu jezdni"
    > lub "wzdłuż osi pasa". Prawie na pewno był link i prawie

    Też kopię od długiego czasu i zaczynam dochodzić do wniosku, że to był
    chyba wyrok SN lub uchwała SN.

    Nie przypominaj mi :'(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2014-10-20 22:25:53
    Temat: Re: Co to
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu środa, 8 października 2014 09:21:11 UTC+2 użytkownik adam napisał:

    > Mnie z kolei intryguje zakaz wyprzedzania B-25 na 3-pasmowej arterii.
    > Jak go zastosować gdy płyną trzy potoki pojazdów, każdy pas swoim
    > trybem. Taki znak widziałem w Łodzi na 14stce na wiadukcie nad torami.

    To raczej jest niedoroba naszego PoRD...
    WS
    Jaka niedoróba ?
    Zakaz wyprzedzania niedoróbą w PoRD ?
    Na wielopasmowej arterii też może być zakaz wyprzedzania,
    tak samo jak np. zakaz przekraczania prękości, itp.