    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Coś współczesnego, małego, niskomocowego, 12V
    Date: Sun, 14 Feb 2021 01:02:57 +0100

    On 13/02/2021 19:16, ToMasz wrote:
    > sprawdziłem na allegro taniego
    > m700, z prockiem g4400t - 2400p = 870zł 2 wątki 35wat

    m700 kadłubek: 150zł. Do tego i5 da sie wyszarpać za 400zł. Czyli
    wychodzi 550zł za 4 wątki, nie liczę ramu bo to zależy ile bedzie maszyn
    vm banglać.

    > Albo ze względu na specyficzne wymagania zapłacisz... dwa razy tyle,
    > albo zmniejsz wymagania  o pare procent, zaoszczędź połowę.

    Tu jest tak: mam obecnie pracujący komputer (normalnych gabarytów) na
    G4400. Średnie obciązenie wynosi około 80% CPU. Prawie całośc konsumuje
    ZoneMinder. Ponieważ ze wgledów praktycznych, chce go zwirtualizować
    *oraz* dodać kilka innych małych maszyn wirtualnych, raczej 2 rdzenie
    nie maja sensu. Generacje powyżej 7 są za drogie. Staram się więc
    wcelować w 6/7 które są w środku stawki cenowej i w przypadku procesorów
    z T na końcu mają sesowny pobór prądu. Dodatkowo z powodu ZoneMindera,
    mogę się pokusić wtedy o sprzętowe pakowanie do H.256, o ile pamietam
    jest od generacji 5 w górę. Nie wiem czy ZoneMinder potrafi jakoś lepiej
    działać na pseudo wątkach i7, własnie szukam takich informacji, może i7
    vs i5 nic nie zmieni w jego wypadku.

    Dodatkowko ten G4400 zostanie zutylizowany do innych potrzeb,
    desktopowych (z uwagi na miejsce na karty), jego rozbudowa w tym
    zastosowaniu raczej nie ma sensu. Dlatego jeśli mam się przesiadać, to
    ze wszystkim od razu, a wtedy chciałbym coś kompaktowego, normalnie toto
    wisi on na ścianie.

    > Musisz mieć
    > te 12V?

    Nie, ale miło by było. Ułatwi życie, w okolicy tego komputera jest kilka
    urządzeń na 12V podpiętych pod zasilacz buforowy. Konwersja do 230V
    możliwa, ale jak się da bez...