  • 21. Data: 2014-11-13 21:11:45
    Temat: Re: Czarne szkło - pilot IR
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    > Znaczy przez akryl? Przez czysty super przechodzi, ale ten barwnik to
    > może być carbon black, a to ścierwo mocno pochłania.

    Ja akurat używa poliuretanowych. Zrobię próbę.

    RObert

  • 22. Data: 2014-11-13 21:17:01
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > "wowa" <w...@g...pl>
    >

    > Tylko stretcha nie naciągnę ładnie na szkło. Ale może zaraz okaże się, że
    > przez czarną farbę też przejdzie IR pilota.

    To już niewielki problem techniczny :) Dać folię między szyby, odessać
    powietrze, krawędzie uszczelnić silikonem. To taki luźny pomysł. A szkło
    weneckie?
    Wojtek

  • 23. Data: 2014-11-14 03:05:54
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 13.11.2014 16:18, J.F. wrote:

    > Ale z przezroczystego.

    http://concord.en.alibaba.com/product/201992386-2126
    30912/Black_CD_R.html

    Niekoniecznie.

    > Poza tym sa z PC, bo to dosc twarde tworzywo, a wiec odporne.

    Trochę się powierzchnia rysuje.

    > No i ma dobra przezroczystosc - w sensie nie jest matowy, nie
    > znieksztalca wiazki itp.

    Pilot do TV to nie laser. Zresztą, soczewki okularowe z tego robią.

    pzdr
    bartekltg

  • 24. Data: 2014-11-14 10:44:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości
    On 13.11.2014 16:18, J.F. wrote:

    >http://concord.en.alibaba.com/product/201992386-212
    630912/Black_CD_R.html
    >Niekoniecznie.

    Ciekawe. W odtwarzaczu DVD mam laser czerwony, ciekawe czy mam drugi
    podczerwony, czy tych plyt nie czyta.

    Ale czekaj - moze to jest czarny lakier na przezroczystym tworzywie ?

    >Trochę się powierzchnia rysuje.

    Za to pozniej sie trudno poleruje, PC jest twardy jak na plastiki :-)

    >Pilot do TV to nie laser.

    Mowimy o doborze tworzywa na plyty. Dobra przepuszczalnosc IR to nie
    wszystko.
    Podejrzewam zreszta ze wiele tworzyw ma dobra przepuszczalnosc w
    okolicach tych 1100nm.

    >Zresztą, soczewki okularowe z tego robią.

    Z tych samych przyczyn - dobre wlasciwosci optyczne i mechaniczne.
    Dawniej robili z pleksy (PMMA)

    Ha, PC ma akurat maly dolek
    http://en.wikipedia.org/wiki/Polycarbonate
    Ale diody w pilocie moga byc blizej 900nm

    Jesli dobrze przeliczam to polistyren sie kiepsko nadaje, ale np
    polipropylen moglby byc:
    http://www.shimadzu.com/an/ftir/support/faq/5.html

    J.