  • 41. Data: 2019-04-08 21:37:59
    Temat: Re: Czy nietrwałość anten GPS Fakra to ficzer?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-08 o 13:19, AS pisze:

    > Nie zapominaj, że obecnie smartfony domyślnie w ustawieniach lokalizacji
    > mają włączoną opcję GSM+WiFi+GPS ;)

    Cenna uwaga :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 42. Data: 2019-04-08 21:51:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-08 o 13:56, J.F. pisze:

    > A propos Marku - jak samochod ?

    Merc E320CDI. Ale to nie ma znaczenia bo obecnie korzystam z
    alternatywnej. Oryginalna padła po roku, alternatywna po kolejnym. Ta
    sama lub podobna alternatywna u 2 kolegów, którzy też tak sobie
    zażyczyli mieć.

    > Bo mamy GPS Week Rollover, duzo rzeczy moze sie zdarzyc, jesli producent
    > nieprzygotowany.

    To nie to. Anteny padały wcześniej również.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 43. Data: 2019-04-08 22:08:48
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 14:37:36 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:

    > Tak, bo nie wiem jak głęboko chcesz się zagłębiać w to urządzenie.
    > Szczególnie, że celu nie ogarniam.

    Bo popularne usterki ktore maja szanse sie pojawic masowo sa proste do sprawdzenia.
    Dlatego ci zasugerowalem rozebranie i pomierzenie.
    A jak cos pada tylko w jednym aucie to moze nie jest to globalna usterka. I takie
    pomierzenie tez ci pomoze w uniknieciu kolejnych napraw.

    > To już też uczyniłem i wrzuciłem tu zdjęcie.

    > Napisałem również, że przejścia nie ma.

    Bo kabel uciales?

    > Zabrakło znaków zapytania. Dodałem je w nawiasach. Ok, załóżmy, że
    > znajdziemy przyczynę. Poleciało na tej płytce "coś". Może nawet udałoby
    > się ją naprawić. Tylko po ch... ?
    >
    > Pytam się, czy to normalne, że one są padliwe? Oczekuję prostej
    > odpowiedzi TAK/NIE. Przeczytaj temat wątku 15x zanim zaczniesz znowu
    > jakieś pokręcone farmazony wypisywać na mój temat.

    I nie dostales odpowiedzi. Znaczy sie ze albo nie padliwe albo nikt na grupie nie
    mial z nimi styku. Juz lepiej bylo pytac na forum danego modelu...

    > Już zaczynasz lepiej gadać. Pieprznąłem ją w kąt a potem dla m.in.
    > Ciebie grzebałem w śmietniku by ją stamtąd wydobyć. Po czym po paru
    > wdechach doszedłeś do wniosku, że zleciłeś mi bezsensowną czynność.
    > Cool! Ale ok, każdy może mieć słabszy dzień.

    > Sądzisz, ze dystrybutor odpowie mi na takie pytania? :-D Może jeszcze
    > doda: to szajs, ale ja ci go sprzedam tanio :-D

    No tu ci nikt nie powiedzial. Na forum modelu nie poszedles. Tylko diler ci zostaje.
    A jak nie to sie nie dowiesz.
    Choc bys mogl gdybys sprobowal "babrania" sie...

  • 44. Data: 2019-04-09 00:02:42
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-08 o 22:08, s...@g...com pisze:

> [...]
    > A jak cos pada tylko w jednym aucie to moze nie jest to globalna usterka. I takie
    pomierzenie tez ci pomoze w uniknieciu kolejnych napraw.

    Napisałem gdzieś tam na początku, że 30zł raz na rok za antenę nie jest
    dla mnie problemem. Zamiast bawić się w rozklejanie obudowy, łatwiej
    jest mi wywalić do kibla zepsutą antenę.

    W zapytaniu nie prosiłem o porady jak to naprawić.

    A tak poza wszystkim, bez rozwalenia obudowy nie udałoby się dostać do
    anteny. Nawet po naprawie nie wiem co miałbym z nią robić. Obudowa ze
    sklepu elektronicznego byłaby droższa (wraz z dojazdem po nią) niż sama
    antena.

    > Bo kabel uciales?

    Nie rób se jaj po raz kolejny. To już są kpiny ewidentne. Co ma ucięty
    kabel do rzeczy skoro pomiaru dokonuję wewnątrz urządzenia?

    > I nie dostales odpowiedzi. Znaczy sie ze albo nie padliwe albo nikt na grupie nie
    mial z nimi styku. Juz lepiej bylo pytac na forum danego modelu...

    Brak odpowiedzi byłby też odpowiedzią. O model nie byłoby sensu pytać
    gdyż wątpię by któryś z grupowiczów używał akurat tego. Spytałem więc o
    typ rozwiązania technicznego Fakra. Nie ważne czy dachowa, czy inna. Mi
    padły obie.

    > No tu ci nikt nie powiedzial. Na forum modelu nie poszedles. Tylko diler ci
    zostaje. A jak nie to sie nie dowiesz.

    Słuchaj, ja nie mam pojęcia czy takie anteny są popularne w autach czy
    nie. Wysłałem pytanie w eter i czekałem na odpowiedź. Jeśli brzmi ona
    "nie wiemy co to takiego" to ok! Nie ma sprawy! Nie zbieram statystyk
    dla Światowej Organizacji Monitorowani Jakości Anten Fakra. Naprawdę nie
    interesują mnie oficjalne raporty. Zadałem proste pytanie do zwykłych
    zjadaczy chleba - potencjalnych użytkowników lub serwisantów elektroniki
    samochodowej.

    Mam tysiąc ciekawszych pomysłów na spędzanie wolnego czasu niż
    rozbieranie jakiegoś taniego bubla. Jak wiesz, lubię tworzyć,
    majsterkować ale wyłącznie twórczo. Babranie się w takim szajsie
    naprawdę mnie rajcuje. Rozebrałem tą antenę wyłącznie dla Ciebie i
    jeszcze jednego kolegi, bo mnie prosiliście. Robienie mi zarzutu z tego,
    że nie przykładam się do czynności, która jest dla mnie obciążająca jest
    co najmniej nie fair. A już jakieś trollowate epitety pod moim adresem -
    w szczególności.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 45. Data: 2019-04-09 18:57:37
    Od: b...@g...com

    użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > rozbieranie jakiegoś taniego bubla. Jak wiesz, lubię tworzyć,
    > majsterkować ale wyłącznie twórczo. Babranie się w takim szajsie

    To po co trujesz dupę? Fakra to złącze a nie producent.
    Być może dałoby się zrobić tak żeby wymieniać nie trza było, ale
    jak sam nie chcesz to komu ma zależeć?

    Trza znać napięcie jakie jest podawane z nawigacji, mało prawdopodobne
    jest 12V ale ja tego nie wiem. Ty masz nawigację i mogłeś sprawdzić.
    Antena pracuje na 5V. 5V antena zasilana 12V popracuje "trochę".
    Kabelek jak juz widzieliśmy ma kilka żył, więc eliminujemy kabelek. Pozostaje
    kontakt Fakra-kabel i wzmacniacze.

    Nu ale jak sam nie chcesz drążyć tematu to po chj mamy tracić czas na pierdoły?
    Kup nowe i dupy nie truj.

    Jesteś zbyt mało dociekliwy. Niektórzy ludkowie np. usuwają
    filtr pasmowy między pierwszym a drugim stopniem w antenie.
    Po co ? Nie wiem, nie wgryzałem się w temat, ale wspólnie można by nad tematem
    popracować, w każdym bądź razie nie dla ludka z twoim podejściem.

    Si ju tumoroł.

  • 46. Data: 2019-04-10 19:37:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    >To nie to. Anteny padały wcześniej również.

    Ale czy obecne problemy sie jakos nie objawily w samochodzie,
    oczywiscie po wymianie anteny ?

    U mnie jeden z odbiornikow podaje rok 1999.

    J.

  • 47. Data: 2019-04-10 23:38:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-10 o 19:37, J.F. pisze:

    > U mnie jeden z odbiornikow podaje rok 1999.

    Rok się zmienił na 1977 :-( Godzina, miesiąc, dzień ok.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 48. Data: 2019-04-10 23:57:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-09 o 18:57, b...@g...com pisze:

    > To po co trujesz dupę?

    W jakim momencie?
    Tym, że zapytałem o to czy macie podobne doświadczenia? Możliwe
    odpowiedzi to tak/nie/nie mamy. Koniec kropka.

    > Fakra to złącze a nie producent.

    Widzę, że nie czytasz wątku, tylko coś tam wyciągasz z kontekstu i
    komentujesz. Wyraźnie napisałem, że miałem RÓŻNE modele anten fakra i
    wszystkie szybko padły.

    > Być może dałoby się zrobić tak żeby wymieniać nie trza było, ale
    > jak sam nie chcesz to komu ma zależeć?

    Też to skomentowałem wcześniej. Kompletnie mi nie zależy na naprawie
    tego gdyż byłoby z tym dużo więcej roboty niż urządzenie jest warte (ok.
    30zł).

    > Trza znać napięcie jakie jest podawane z nawigacji, mało prawdopodobne
    > jest 12V ale ja tego nie wiem. Ty masz nawigację i mogłeś sprawdzić.

    W jakim samochodzie? Bo instalowałem w 3 i wszędzie padły. Czy miałem
    ściągnąć właścicieli tych aut i zapytać, czy pozwolą mi pogrzebać w
    antenach aby móc pomiary zebrać gdyż ktoś na grupie tego potrzebuje?

    > Nu ale jak sam nie chcesz drążyć tematu to po chj mamy tracić czas na pierdoły?
    > Kup nowe i dupy nie truj.

    No k..wa przecież kupiłem i wymieniłem!!! I to nie jeden raz! Od tego
    zacząłem przecież! Skup się.

    > Jesteś zbyt mało dociekliwy. Niektórzy ludkowie np. usuwają
    > filtr pasmowy między pierwszym a drugim stopniem w antenie.

    Ta antena to jakaś ceramika z czymś tam. Nawet nie wiem gdzie te stopnie
    miałyby być.

    > Po co ? Nie wiem, nie wgryzałem się w temat, ale wspólnie można by nad tematem
    > popracować, w każdym bądź razie nie dla ludka z twoim podejściem.

    Wreszcie ktoś to ogarnął. Pisanie wprost, że nie chcę się babrać, bo nie
    mam na to czasu nawet, nie zadziałało. Jeśli będę chciał się w
    przyszłości w czymś innym babrać hobbystycznie, to wtedy inaczej
    zredaguję pytania i przyłożę się do korespondencji. A jak czegoś nie
    chcę, nie mam czasu i wyraźnie to podkreślę jak w niniejszym wątku, to
    wybacz - ale bez jakiegokolwiek uzasadnienia logicznego nie będę tego robił.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 49. Data: 2019-04-11 22:49:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Apr 2019 23:38:10 +0200, Marek S napisał(a):

    > Rok się zmienił na 1977 :-( Godzina, miesiąc, dzień ok.

    A to ciekawe - skad ten 1977 i czemu mesiac i dzien sie zgadza ...

    J.

  • 50. Data: 2019-04-15 00:27:00
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-11 o 22:49, J.F. pisze:

    > A to ciekawe - skad ten 1977 i czemu mesiac i dzien sie zgadza ...

    Wcale to nie taki rzadki przypadek - jak w Google czytam. Całe
    szczęście, ze tylko taka konsekwencja.

    Włączyłem w aucie z tydzień temu synchronizację zegara na panelu z
    zegarem systemu multimedialnego (jest w nim nawigacja m.in.), który
    pobiera czas z GPS. Miałem na celu zaobserwowanie tego, czy jakieś
    niespodzianki z czasem nie pojawią się podczas dłuższego okresu
    eksploatacji. Póki co trzyma czas prawidłowo - co do sekundy.

    Być może jest też tak, że ciągnie czas z GSM i jakoś ratuje sytuację.
    Nie wiem co programiści zrobili, ale generalnie jest ok.

    Pewnie za rok, gdy padnie mi fakra, zobaczę na zegarach czas z d...
    wzięty. Ale już o tym nie wspomnę bo znów każą mi rozbierać antenę (albo
    przyszłemu właścicielowi auta) :-D :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek