  • 11. Data: 2016-03-20 10:58:08
    Temat: Re: Czy spotkał się kiedyś ktoś z dobrym dyskiem twardym który nie startuje gdy jest podłączony do prądu?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:56ee7182$0$22834$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Nagrwarka jest obecnie w naprawie bo miała jeszcze inne problemy. Jednak
    > nie widzę tu problemu bo to zwykły dysk HDD który teoretycznie powinien w
    > PC lub stacji dokującej też ruszyć. Chyba że panasonic zmienił mu firmware
    > lub coś innego. Zworka ustawiona na Cable Select.

    https://drive.google.com/file/d/0B639V2fbugSZdGsxaVJ
    kWXFyS3M/view?usp=sharing

  • 12. Data: 2016-03-20 11:15:01
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-20 o 08:10, PiteR pisze:

    > Weź miernik w dłoń i sprawdź w tej nagrywarce napięcia bo, że kable
    > mają zamieniony kolor to nic nie mówi na 100%

    I jeszcze sprawdź w tej stacji dokującej, bo może to ona jest winna?

    > Chyba nie robiliby by dysku z zamienionymi 5v i 12v tylko do
    > nagrywarek.

    Nie sądzę, aby "rageofhonor" był durniem, żeby nic z tej materii nie
    kumał, i robił jakiś idiotyczny, śmiechu wart błąd, wypowiada się o swym
    kłopocie dość konkretnie. No ale "cóś" tam musi być nie halo, skoro nie
    działa, i tak się zastanawiam, że może jednak "z-robili{by} dysk{u} z
    zamienionymi 5v i 12v tylko do nagrywarek" - a po co? A po to, aby go do
    kompa przełożyć się nie dało! Chociaż na taki squiz to lepszym
    zabezpieczeniem przed powielaniem jego zawartości - byłby jakiś
    dedykowany FAT-X ("X" od "nieznany").
    Jednak ktoś już wspominał, że gdyby napięcia się nie zgadzały, to próba
    zasilenia 12-toma woltami obwodów przeznaczonych na 5 - spowodować
    powinna ich zniszczenie.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 13. Data: 2016-03-20 13:06:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    JaNus pisze tak:

> [...]
    > "z-robili{by} dysk{u} z zamienionymi 5v i 12v tylko do nagrywarek"
    > - a po co? A po to, aby go do kompa przełożyć się nie dało!

    no a jakby sprawdził to po 5s już by wiedział a nie zgaduj zdadula.

    Naprawianie sprzętu elektronicznego nie polega na rozkminianiu zasady
    działania tylko na serii szybkich pomiarów i testów i wyłapaniu
    odstępst. Jak to nie pomoże to dopiero można się zagłębiać.

    > Jednak ktoś już wspominał, że gdyby napięcia się nie zgadzały, to
    > próba zasilenia 12-toma woltami obwodów przeznaczonych na 5 -
    > spowodować powinna ich zniszczenie.

    a może przeżyły i znowu zgaduj zgadula spolnymi siłami grupy.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 14. Data: 2016-03-22 01:15:01
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jednak ktoś już wspominał, że gdyby napięcia się nie zgadzały, to próba
    > zasilenia 12-toma woltami obwodów przeznaczonych na 5 - spowodować

    Podobno dysk jest sformatowany w jakimś Linuxowym systemem i odczyt danych
    jest jedynie pod Linuxem możliwy.
    Jednak moim zdaniem nie powinno to przeszkodzić w prawidłowej identyfikacji
    tego dysku jak i oczytaniu SMARTa.

    Mimo tego zastanawia mnie fakt że 2 serwisy komputerowe stwierdziły że dysk
    jest uwalony bo nie startuje. To chyba ludzie posiadający jeszcze większą
    wiedzę komputerową niż ja?

    Ciekaw jestem co serwis zrobi z tą nagrywarką i czy usunie wszystkie
    problemy które pojawiły się w ostatnich latach.

    Coraz częściej myślę że Panasonic zmienił Firmware tego dysku by pracował
    tylko z napięciem podawanym przez nagrywarkę. Dlatego facet któremu udało
    się zgrać dane użył nagrywarki jako zasilania i podłączył dysk do kompa. Nie
    zrobiłem tego z 2-ch powodów: nagrywarka nie chciała się włączyć w tym
    momencie i istnieje ryzyko że po odpięciu dysku nagrywarka go ponownie nie
    przyjmie i konieczny będzie format.

  • 15. Data: 2016-03-22 07:39:41
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-22 o 01:15, rageofhonor pisze:
    > istnieje ryzyko że po odpięciu dysku nagrywarka go ponownie nie
    > przyjmie i konieczny będzie format.

    Hę? No cóż, technicznie to wykonalne, ale aby wpaść na to, aby coś w tym
    guście zaimplementować, to musiałby jakiś paranoik (bez obrazy ;)

  • 16. Data: 2016-03-22 11:28:35
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    > Hę? No cóż, technicznie to wykonalne, ale aby wpaść na to, aby coś w tym
    > guście zaimplementować, to musiałby jakiś paranoik (bez obrazy ;)

    To nie był mój pomysł. Takie coś pisali ludzie którzy odpięli dysk od
    nagrywarki a potem ubolewali że nagrywarka chce formatować dysk. Owszem jak
    dysk pusty to wielkiego problemu nie ma jednak gdy zapisany to jest
    fatalnie.

  • 17. Data: 2016-03-22 12:11:05
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-22 o 11:28, rageofhonor pisze:

    > To nie był mój pomysł. Takie coś pisali ludzie którzy odpięli dysk od
    > nagrywarki a potem ubolewali że nagrywarka chce formatować dysk

    Nie chodziło mi o _Twoją_ ewentualną paranoję ;-)
    miałem na myśli TFUrców takiego rozwiązania, i tych wszystkich w
    dłuuugiej drabinie decyzyjnej, co taki wymysł zaakceptowali.

  • 18. Data: 2016-03-23 05:19:04
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" napisał:

    > Nagrwarka jest obecnie w naprawie ...

    Czyli po eksperymentach z przekładaniem dysku do PC w nagrywarce go nie
    sprawdzałeś? Na 99% uszkodziłeś dysk. Być może producent nagrywarki zrobił
    to celowo, aby nie można było dysku z danymi "eksportować".

    Pzdr

  • 19. Data: 2016-03-24 11:09:23
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli po eksperymentach z przekładaniem dysku do PC w nagrywarce go nie
    > sprawdzałeś? Na 99% uszkodziłeś dysk. Być może producent nagrywarki zrobił
    > to celowo, aby nie można było dysku z danymi "eksportować".

    Przecież potem ponownie wsadziłem dysk do nagrywarki i w nagrywarce ruszył.
    Dokładnie ten dysk ruszył gdzie zapewniano mnie przez serwisy komputerowe że
    na 100% uwalony. Moje pytanie dotyczyło dysku który nie startuje gdy
    powinien w kompie.

  • 20. Data: 2016-03-24 15:07:50
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-03-24 o 11:09, rageofhonor pisze:

> [...]
    > ruszył. Dokładnie ten dysk ruszył gdzie zapewniano mnie przez serwisy
    > komputerowe że na 100% uwalony. Moje pytanie dotyczyło dysku który nie

    Ja bym wsadził dysk, uruchomił nagrywarkę i sprawdził napięcia, sądzę
    bardziej, że dysk jest "specjalny" - elektronika dysku taka sama jak w
    serii, ale firmware już inne. A może nawet firmware znajduje się w
    nagrywarce.

    Pamiętam, jak kiedyś czytałem o tunerze satelitarnym, chyba polsatu i
    tam dysk był szyfrowany kodowaniem z karty i wyciągnięty nie dawał się
    odczytać - nieznany system plików. Ale dysk ZTCP startował.