eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy też macie w domu pył żelazny, magnetyczny w powietrzu ? › Re: Czy też macie w domu pył żelazny, magnetyczny w powietrzu ?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 23 Nov 2022 13:36:31 -0800 (PST)
    Subject: Re: Czy też macie w domu pył żelazny, magnetyczny w powietrzu ?
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 23 November 2022 at 20:40:58 UTC+1, t-1 wrote:

    > Żelazo zapobiega anemii, jako podstawowy składnik czerwonych ciałek krwi.
    > Niech wyrzuci magnesy a nie będzie miał problemu.
    Może żelazo atomowe (też tak pomyślałem)
    ale związki żelaza niekoniecznie moga być metabolizowane w płucach,
    co potwierdza choroba zawodowa spawaczy, zwana Żelazne Pluca, czyli pary żelaza
    wdychane podczas spawania
    pozostaja w płucach i skracają zycie, a nie przedlużają.

    Ten z Hameryki pokazał że dużo się gromadzi tego syfu z powietrza na magnesach w domu
    co pokazał na zdjęciu pod mikroskopem, bo zeskrobał igłą.

    Teraz mu poradziłem i wystawił magnesy na pole, czy to nie leci z powietrzem, bo
    pobliżu ma autostradę a kilka kilometrów dalej elektrownię i nie wiadomo jakim syfem
    ja opalają.

    Czyli sprawa w toku i się wyjaśni.

    Ale poradziłem mu aby się wyprowadził, jak najszybciej i niech ktoś przyjedzie do
    domu i to zbada, bo przeciez nie będzie cały dzień chodził w maseczce, albo spał w
    niej, bo się niedotleni.

    Pytałem czy ma magnesy ferrytowe , ale to neodymowe, bo ferryt to spiek i może
    reagowac ze środowiskiem i się powierzc hniowo utleniać, rdzewieć i rozpadać

    A neodym też różny była, bo to także spiek, a potem jest objany metalem.

    I jak się zerwie metaliczną skórkę to też może sam syfieć i powierzchniowo kruszyć

    Sprawdzałem to na magnesach z dysków, bo są przygrzane do stalowych kształtek i
    napylone nierdzewiejącym metalem

    Ale jak się od tych kasztaltek odrywało to neodym bez skórki stal się matowy
    i może sam się rozpada od starości ?