  • 1. Data: 2010-09-14 14:09:41
    Temat: DDR3 Elixir 1600 z radiatorem 2GB
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy ktoś ma doświadczenia z pamięcią tego typu? W przeszłości unikałem
    Elixir'a, ale może warto zaryzykować?
    f.

  • 2. Data: 2010-09-14 20:16:18
    Temat: Re: DDR3 Elixir 1600 z radiatorem 2GB
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Czy za kilka zł naprawdę warto? OCZ czy Kingston takie drogie też nie są a
    przynajmniej jeszcze mnie nie zawiodły. Z elixirami miewałem sporo kłopotów,
    podobnie jak z goodramami. BSOD na co którymś egzemplarzu. Pracuję w
    serwisie i widziałem też wadliwe Patrioty czy G.Skille więc im też bym tak
    bardzo nie ufał. Na kilkaset sztuk padł mi tylko jeden kingston ddr2 512 po
    4 latach pracy.

  • 3. Data: 2010-09-15 08:27:41
    Od: BreloK <m...@g...com>

    W dniu 2010-09-14 22:16, Doxent pisze:

> [...]
    > Pracuję w serwisie i widziałem też wadliwe Patrioty czy G.Skille więc im
    > też bym tak bardzo nie ufał. Na kilkaset sztuk padł mi tylko jeden

    Ja od DDR1 kupuje tylko GOODRAMY i jeszcze nigdy mnie nie zawiodły,
    miałem DDR2, a teraz DDR3 tylko od GOODRAM jak najbardziej polecam
    pamięci tej marki!.

  • 4. Data: 2010-09-15 09:26:36
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-15 10:27, BreloK pisze:
    > Ja od DDR1 kupuje tylko GOODRAMY i jeszcze nigdy mnie nie zawiodły,
    > miałem DDR2, a teraz DDR3 tylko od GOODRAM jak najbardziej polecam
    > pamięci tej marki!.

    Popieram, też mnie nigdy nie zawiodły. Natomiast Elixiry raz działają
    raz nie. Różnie to z nimi było.

  • 5. Data: 2010-09-15 10:18:47
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 14-09-10 22:16, Doxent pisze:

    > Czy za kilka zł naprawdę warto?
    Różnica w cenie wynosi od 25% do ok. 60% (oszczędności). Oczywiście
    jeśli kupi się bubel to nie warto. Pytanie dotyczy aktualnej oferty
    Elixira. Może nie warto go dyskwalifikować?
    f.

  • 6. Data: 2010-09-15 11:43:18
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Piotr Fonon pisze:

    > Różnica w cenie wynosi od 25% do ok. 60% (oszczędności). Oczywiście
    > jeśli kupi się bubel to nie warto. Pytanie dotyczy aktualnej oferty
    > Elixira. Może nie warto go dyskwalifikować?
    > f.

    Jeśli masz możliwość wymiany pamięci "od reki" to każda w dobrej cenie
    nie musi być dyskwalifikowana - czy to będzie Goodram, czy Elixir czy
    jakiś noname. Ja staram sie tylko uważać na dobór jeśli wymiana na coś
    innego jest utrudniona (np zakupy online). W takim przypadku przeważnie
    stawiam na Kingston'a jako w sumie najmniej problematyczny RAM.
    Wspomniane wyżej czasem bywają kapryśne w pewnych konfiguracjach...
    (piszę z doświadczenia).
    Natomiast, sam swego czasu długo byłem użytkownikiem Goodram DDR PC3200
    i sprawowały się znakomicie przy O/C.

    Pzdr, OMSON

  • 7. Data: 2010-09-15 12:10:26
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 15-09-10 13:43, OMSON pisze:

    > Jeśli masz możliwość wymiany pamięci "od reki" to każda w dobrej cenie
    > nie musi być dyskwalifikowana - czy to będzie Goodram, czy Elixir czy
    > jakiś noname.
    Rozumiem, że chodzi o uruchomienie. Jest jeszcze kwestia awaryjności i
    starzenia. I tego bardziej się obawiam.
    f.

  • 8. Data: 2010-09-15 13:19:01
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Piotr Fonon pisze:

    > Rozumiem, że chodzi o uruchomienie.

    Tak

    > Jest jeszcze kwestia awaryjności i
    > starzenia. I tego bardziej się obawiam.

    No to weź Kingstona.

    Pzdr, OMSON

  • 9. Data: 2010-09-16 10:11:16
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    >Różnica w cenie wynosi od 25% do ok. 60% (oszczędności). Oczywiście jeśli
    >kupi się bubel to nie warto. Pytanie dotyczy aktualnej oferty

    jak kupujesz części online bez możliwości wymiany od ręki to raptem okazuje
    się, że tania pamięć kosztuje 2x tyle. Odsyłka i unieruchomiony system przez
    kilka dni przez element który nie kosztuje nawet 10% całości zestawu. W
    takim wypadku wolę zapłacić kilkadziesiąt zł więcej za święty spokój.

  • 10. Data: 2010-09-18 21:53:04
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    OMSON napisał(a):
    > No to weź Kingstona.
    Tak zrobię - jakiś tani model Kingstona będzie rzeczywiście niewiele
    droższy. Ceny spadły.
    Dziękuję i pozdrawiam,
    f.