    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: DIY tester pojemności baterii Nikon
    Date: Tue, 1 Sep 2015 13:16:30 +0200

    On Tue, 1 Sep 2015, Hals wrote:

    > IMAX B6 to ładowarka z balancerem, która ładuje i rozładowuje ogniwa a nie
    > baterie ogniw które nie mają odczepu dla każdego ogniwa. Naładujesz nią
    > baterię EN-EL24 ?

    IMAX i klony _mogą_ balansować pakiety, ale _nie_muszą_.
    Nie ma problemów z (roz)ładowaniem czegoś co ma więcej cel i nie ma
    odczepów. Tracisz wtedy tylko kontrolę pojedynczych ogniw.

    Robienie samemu protezy z kitu czy na piechotę nie ma żadnego uzasadnienia
    poza samoedukacją.
    Sam miałem kiedyś ładowarko-rozładowarkę sterowana po 1-wire, zabawa była
    fajna. Ale od czasu kupienia klona Imaxa już nigdy tej ładowarki nie
    użyłem - zabawa się skończyła, a do normalnego użytkowania wolę mieć
    'normalne' urządzenie, które ma o wiele większe możliwości.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg