  • 21. Data: 2010-01-03 20:49:24
    Temat: Re: Dlaczego TV LED sa takie drogie?
    Od: "dx" <d...@m...com>

    Użytkownik "dx" <d...@m...com> napisał w wiadomości
    news:hhr0dn$5j6$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > No dobra, to ze lampy LED sa drozsze od zarowek i swietlowek - OK.
    > Jednak jakos dziwnie, na allegro pelno jest tanich notebooków w okolicach
    > 1k z matrycami z podswietleniem LED.
    > Wiec jednak da sie taniej...

    Zeby nie byc goloslownym:

    http://allegro.pl/item868031993_student_asus_k50c_15
    _6_led_c220_250gb_4gb_bonus.html

    dx

  • 22. Data: 2010-01-03 21:23:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > mowa o gu10?

    Nie pamiętam symbolu, chyba tak, chodzi o halogen na 220 V, jest chyba tylko
    jeden rodzaj.

  • 23. Data: 2010-01-03 23:35:35
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2010-01-03 20:10, dx pisze:
    > Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Allegro mowi co innego...
    >
    > dx
    Dobra żarówka LED philipsa o mocy odpowiadającej 35W żarówce halogenowej
    i ładnej barwie światła i trwałości 20000 godzin kosztuje ponad 100zł...

    To co kupujesz za 25zł na allegro to niesamowite gówno składające się z
    25 chińskich ledów połączonych szeregowo, dokładnie tych samych jakie
    można zobaczyc w chińskich lampkach akumulatorowych na stadionie, 100000
    godzin trwałości to hasło reklamowe, mało która z tych żarówek wytrzyma rok.

    W podświetleniu telewizora innym niż krawędziowe awaria 1 diody
    praktycznie równa się awarii telewizora a na to sobie nie mogą pozwolić
    bo żaden telewizor nie wytrzymał by do końca gwarancji.

  • 24. Data: 2010-01-03 23:38:55
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Jednak jakos dziwnie, na allegro pelno jest tanich notebooków w
    > okolicach 1k z matrycami z podswietleniem LED.
    > Wiec jednak da sie taniej...

    Porównaj wielkość ekranu i zobacz jaką mają tragiczną nierównomierność
    podświetlenia w tych tanich, czasem nawet dokładnie widać ile ledów jest
    wkoło ekranu.

  • 25. Data: 2010-01-04 11:05:54
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > No dobra, to ze lampy LED sa drozsze od zarowek i swietlowek - OK.
    > Jednak jakos dziwnie, na allegro pelno jest tanich notebooków w okolicach

    W tym notebooku jest może z 10 diód LED i jakiś układ rozpraszający. :-)
    W telewizorach np. samsunga 1 dioda LED przypada na ok. 360 pikseli (tak mi
    coś wyszło z obliczeń) i może być lokalnie wyłączana w zależności od sceny,
    co poprawia jakość czerni. W monitorach LED didoy świacą się cały czas, tak
    jak świetlówki.

  • 26. Data: 2010-01-04 11:16:21
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    nom pisze:

> [...]
    > mi coś wyszło z obliczeń) i może być lokalnie wyłączana w zależności od
    > sceny, co poprawia jakość czerni. W monitorach LED didoy świacą się cały

    jesteś pewien czy przy takiej ilości diod są wyłączane, wydaje mi się,
    że świecą cały czas. wygaszane są w oled-ach, ale nie przyglądałem się.
    w lapsach (15 cali) podświetlenie było na jednej świetlówce, manitor 17
    cali ma ich 2, a w tv 32 cale jest ich 8 szt.
    więc diod pewnie też dużo więcej

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 27. Data: 2010-01-04 14:50:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-01-04 12:05, *nom* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > mi coś wyszło z obliczeń) i może być lokalnie wyłączana w zależności od
    > sceny, co poprawia jakość czerni. W monitorach LED didoy świacą się cały

    Oj w Samsungach to tak jest tylko w najwyższych modelach :) - normalnie
    maja tylko podświetlanie krawędziowe LED i jest ich znacznie mniej.
    Kiedyś wysyłałem tu lub na p.r.g.konsole link do filmu z rozbiórki
    Samsunga serii 7 bodaj.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 28. Data: 2010-01-05 08:09:02
    Od: Rama <r...@o...pl.nospam>

    Sun, 3 Jan 2010 18:19:29 +0100, na pl.rec.telewizja, dx napisał(a):

    > No wlasnie, dlaczego LCD z podswietleniem LED sa takie grogie?
    > Przeciez diody LED sa chyba duzo tansze od duzej lampy wyladowczej z
    > przetwornica zasilajaca...
    >
    > Wiem, ze teraz LED sa trendy, na topie i w ogole.
    > Moze jakies patenty na to podswietlenie sa drogie?
    >
    > Czy dobrze kombinuje, ze za chwile ceny ledów spadna do poziomu tradycyjnych
    > LCD, bo w tej chwili dawanie ponad 5k za 42" to troche przegiecie pały
    > jest...
    >
    > dx

    LED TV szum marketingowy czy zwykłe oszustwo
    http://www.proline.pl/?n=led-tv-szum-marketingowy-cz
    y-zwykle-oszustwo

  • 29. Data: 2010-01-05 10:40:15
    Od: Neon <s...@s...pl.nospam>

  • 30. Data: 2010-01-05 22:24:49
    Od: "Znojmo" <Z...@w...pl.TNIJ>

    > LED TV szum marketingowy czy zwykłe oszustwo
    > http://www.proline.pl/?n=led-tv-szum-marketingowy-cz
    y-zwykle-oszustwo

    Świetny tekst, niby wszystko wiedziałem - ale poukładał mi wszystko w głowie.