  • 41. Data: 2009-12-10 01:32:01
    Temat: Re: Dlaczego matryce sa plaski a ni sferyczne?
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    I w satelitach oraz samolotach szpiegowskich :-)
    JaC

    -----

  • 42. Data: 2009-12-10 02:25:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Rudziński" hfoc75$jg7$...@i...gazeta.pl

    > Zapewne zależnej od obiektywu, ogniskowej i ostrości. Powodzenia w dobieraniu.

    Aparat by dopasowywał tę krzywiznę matrycy do dopiętego obiektywu. ;)

    Gdyby jednak ktoś podpiął do puszki nieznane szkło, mógłby ręcznie
    dopasować parametry krzywizny matówki, układu AF i matrycy... ;)
    Byłyby 3 gałeczki, którymi dopasowywałoby się tę krzywiznę do
    rzekomego ideału... ;)

    -=-

    IMO płaski kształt matrycy bierze się właśnie z płaskiego
    obrazka rzeczywistego, malowanego soczewką skupiającą. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2009-12-10 02:27:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.0912100014210.2852@quad

    sferyczna?

    > Wniosek formalny: powyższy post stanowi test na wykrywanie oksymoronów ;)
    > (krzywizna ostrości, a nie płaszczyzna)

    (; Nie znasz się! To płaszczyzna zakrzywiona. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 44. Data: 2009-12-10 02:30:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojtekk" hfoal6$27j$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Zakładam, że teraz płaszczyzna jest płaska.
    > Przynajmniej w niektórych przypadkach. Później może się zesferzyć ;-D

    Ja bym chyba wolał sparabolowaną (albo i sparaboloidowaną) niż zesferzoną. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 45. Data: 2009-12-10 02:33:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz" hfoalo$bgr$...@a...news.neostrada.pl

    > Mysle ze plaszczyzna ostrosci zawsze jest sferyczna.

    Co Fizyka na to? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 46. Data: 2009-12-10 02:36:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 3...@p...goog
    legroups.com

    : te sa tak dobierane tak aby plaszczyzna ostrosci byla plaska.

    A nie na przykład niepłaska. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 47. Data: 2009-12-10 02:40:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz" hfoob2$c4b$...@a...news.neostrada.pl

    > Temat mnie zainteresowal, jak to jest mozliwe aby powierzchnia ostrosci soczewki
    byla plaszczyzna.

    :) Czary? ;)

    > Soczewka ma okreslona ogniskowa,

    Jaka soczewka? Sferyczna? Sferyczna nie ma ogniska. :)
    Jeśli wolisz -- ma rozmyte ognisko. :)
    Potrzeba soczewki asferycznej do powstania ogniska,
    parabolicznej chyba. :)

    W każdej razie paraboloida obrotowa daje w odbici
    zwierciadlanym ognisko -- w antenie satelitarnej chociażby.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 48. Data: 2009-12-10 05:24:34
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Piotrne pisze:

    > Poza tym sens może mieć matryca w kształcie wycinka
    > walca - do panoram. Mogłaby to być albo gotowa panorama,
    > albo składowe zdjęcia, których nie trzeba byłoby
    > geometrycznie korygować.

    Ja nawet mam taki "aparat" 24x36. Wykonanie takie, że Ami 66 przy nim to
    profesjonalny sprzęt. W każdym razie wyraźnie widać krzywiznę
    prowadzenia kliszy. Nie wiem jak wychodzą zdjęcia, bo szkoda filmu
    założyć do tego. Był do czegoś dorzucony jako gratis.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 49. Data: 2009-12-10 06:54:36
    Od: n...@p...fm

    > Dlaczego w aparatach cyfrowych matryce sa plaski a nie sferyczne?
    >
    > W analogach to bylo koniecznoscia ze wzgledu na technologie materialu
    > swiatloczulego (klisze zwijane itp, plytki szklane itp.
    >
    > Czy wiecie moze z jakich powodow producenci upieraja sie przy matrycach
    > plaskich?

    hm, dlaczego się upierają to nie wiem. Ale zapewne obecny kształt wynika z już
    posiadanych linii produkcyjnych. Do istniejacych obudów łatwiej zrobić płaską
    matrycę (technologia) i wsadzić w już gotowe rozwiązania w miejsce płaskiej
    błony.
    A klientela kocha super płaskie aparaciki :)

    Czytając o aberracji i innych zniekształceniach - jak do tej pory wszyscy
    winią obiektywy a nie matryce. No i należy pamiętać iż kartka papieru na
    której oglądamy zdjecia jest zwykle płaska, monitor płaski, billboardy płaskie.

    Więc po co się silić by stworzyć potem szklaną kulę do prezentacji zdjęć ?
    A moze czas już na technikę zdjęć 3D foto ?

    pozdr. Nuroslaw

  • 50. Data: 2009-12-10 08:37:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009, n...@p...fm wrote:

    > A moze czas już na technikę zdjęć 3D foto ?

    A co rozumiesz przez "3D"?

    pzdr, Gotfryd