  • 11. Data: 2011-03-10 13:42:58
    Temat: Re: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 12:28:37 +0100, Mario napisał(a):

    > A co to jest?
    > Może chodziło Ci o sprężarkę elektryczną?

    Jeżeli nawet o sprężarkę, to nie słyszałem o działającej sprężarce
    elektrycznej w samochodzie. Nie te prądy, nie te moce.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 12. Data: 2011-03-10 14:08:20
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.03.2011 13:42, P.B. pisze:

    > Jeżeli nawet o sprężarkę, to nie słyszałem o działającej sprężarce
    > elektrycznej w samochodzie. Nie te prądy, nie te moce.

    Właśnie, o jakich mocach mowa, jaką moc przekazuje oś turbiny/sprężarki?
    tak pi*drzwi...

    Kiedyś, będąc młodym i głupim, bawiąc się komarkiem myślałem mu
    zaaplikować sprężarkę w postaci wentylatora z nagrzewnicy jakiegoś
    samochodu + odpowiednia obudowa i akumulator - żałuję że tego nie
    wykonałem byłbym mądrzejszy o doświadczenie, nie wiem co mnie wtedy
    zatrzymało. Może teraz się przynajmniej dowiem czy takie coś dodało by
    skrzydeł tak ogromnemu silnikowi...

  • 13. Data: 2011-03-10 14:28:31
    Od: "Excite" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >mądrzejszy o doświadczenie, nie wiem co mnie wtedy zatrzymało. Może teraz
    >się przynajmniej dowiem czy takie coś dodało by skrzydeł tak ogromnemu

    Ktoś obeznany w matematyce mógł by wyliczyć jaką moc potrzeba do osiągnięcia
    danego ciśnienia przy danym przepływie powietrza więc trzeba by wpierw znać
    te wartości. Ale tak "na oko" taki wentylator nie wytworzy odpowiedniego
    ciśnienia, dużo za niska moc. To by musiało być coś mniej więcej mocy
    domowego odkurzacza (>1kW).

  • 14. Data: 2011-03-10 14:39:36
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.03.2011 14:28, Excite pisze:
> [...]
    > wytworzy odpowiedniego ciśnienia, dużo za niska moc. To by musiało być
    > coś mniej więcej mocy domowego odkurzacza (>1kW).

    ilość powietrza nie jest duża.. 15m^3 na godzinę przy 5krpm i 50cm^3
    pojemności silnika. Byle wentylatorek do wentylacji domu, taki
    najmniejszy ma wydajność w setkach m^3 na godzinę. Pytanie jak z tym
    ciśnieniem, na pewno będzie wyższe za wentylatorem niż przed więc wydaje
    mi się że jednak komarek by dostał parę koników:) kurcze szkoda że nie
    tego nie zrobiłem, miałbym jedynego "turbo"komara na wsi..:)

  • 15. Data: 2011-03-10 15:02:53
    Od: "Excite" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup
    >ilość powietrza nie jest duża.. 15m^3 na godzinę przy 5krpm i 50cm^3
    >pojemności silnika.

    Ilość nie duża ale jednak zwiększa zapotrzebowanie na moc do utrzymania
    ciśnienia.

    >Byle wentylatorek do wentylacji domu, taki najmniejszy ma wydajność w
    >setkach m^3 na godzinę.

    Tylko przy praktycznie zerowym ciśnieniu. Moc tak niska że nawet 0,1bara nie
    osiągniesz. Sensowniejsze wydawało by się zbudowanie kompresora
    doładowującego tylko mógł byś mieć problem z zamontowaniem tego do komara ;)

    > Pytanie jak z tym ciśnieniem, na pewno będzie wyższe za wentylatorem niż
    > przed więc wydaje mi się że jednak komarek by dostał parę koników:)

    Parę koników to był by kilkukrotny wzrost mocy więc mało prawdopodobne :) No
    chyba że dmuchną byś mu ze 2 bary.

  • 16. Data: 2011-03-10 15:42:31
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 14:08:20 +0100, Albercik napisał(a):

    > Właśnie, o jakich mocach mowa, jaką moc przekazuje oś turbiny/sprężarki?
    > tak pi*drzwi...

    Nie podam Ci do szóstego miejsca po przecinku, ale biorąc pod uwagę jakiej
    szerokości jest pasek napędzający sprężarkę w VW G60, to ładne kilka, a
    może nawet kilkanaście kW potrzeba by dmuchnąć sinikowi ta, by poczuć
    doładowanie.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 17. Data: 2011-03-10 17:05:04
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-10 14:39, Albercik pisze:

> [...]
    > mi się że jednak komarek by dostał parę koników:) kurcze szkoda że nie
    > tego nie zrobiłem, miałbym jedynego "turbo"komara na wsi..:)

    Gowno bys mial, bo wydmuchalbys z dwusowa cala mieszanke prze suwem pracy.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 18. Data: 2011-03-10 18:44:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    P.B. wrote:

    > Rozwiniesz? Może jakiś przykład?

    Dużo nie, tu przesadziłem. Większość ma mechaniczne kompresory. Ale poszukaj
    pod "electrical supercharger".

    Waldek

  • 19. Data: 2011-03-10 19:03:47
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 18:44:13 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Dużo nie, tu przesadziłem. Większość ma mechaniczne kompresory. Ale poszukaj
    > pod "electrical supercharger".

    No właśnie bardzo dużo przesadziłeś. Mechaniczny kompresor nie ma nic
    wspólnego z elektrycznym doładowaniem. "Electrical supercharger" to typowa
    maść na szczury: za głupie 200 dolarów można stać się posiadaczem
    wiatraczka ukradzionego z kibla:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ELECTRIC-TURBO-POWER-
    AIR-INTAKE-SUPERCHARGER-KIT-TOYOTA-/260741530598

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 20. Data: 2011-03-10 19:48:26
    Od: Excite <n...@n...pl>

    Dnia 10-03-2011 o 19:03:47 P.B. <p...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > wiatraczka ukradzionego z kibla:
    > http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ELECTRIC-TURBO-POWER-
    AIR-INTAKE-SUPERCHARGER-KIT-TOYOTA-/260741530598

    Fajny jest ten wykres z aukcji
    http://i15.photobucket.com/albums/a375/Irani/Electri
    cSuperchargerDyno.png
    Ktoś kto to rysował chyba za bardzo zapatrzył się na sinusoide z sondy
    lambda ;) Fantazje też ma niezła z tymi 25000rpm.