  • Data: 2012-10-27 09:05:45
    Temat: Re: Dlaczego software to F35 jest pisany w C++ a nie w Ada
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 25 października 2012 18:21:45 UTC+2 użytkownik Baranosiu napisał:

    > To �e kto� gdzie� na forum tak pisze dorabiaj�c swoje wyt�umaczenie to
    jego
    > sprawa.

    To samo jest napisane w dokumentacji do GNATa, tylko bardziej rozwlekle. To, że ktoś
    gdzieś na forum usilnie próbuje rozkręcić flejma wokół czegoś, co nie jest problemem,
    to jego sprawa.

    Rekurencyjnie liczona silnia na Integerach to najbardziej oderwany od rzeczywistości
    przykład jaki może być i to na dwóch poziomach. Nie dość, że sama silnia liczona w
    ten sposób to najbardziej nadużywany przykład w historii, to jeszcze posłużyłeś się
    gołym typem Integer. Nikt tak nie robi (w szczególności: nikt tak nie zrobił w
    Ariane). Definiuje się nowy typ (albo chociaż podtyp) odpowiednio do dziedziny
    problemu - nie mam pojęcia z jakiej dziedziny pochodził Twój przykład z silnią, ale
    poprawiając ten sztuczny przykład przez użycie adekwatnie sztucznego typu wyszłoby
    coś takiego:

    with Ada.Text_IO;
    use Ada.Text_IO;

    procedure Test is

    type My_Int is range 0 .. 1000;

    function Silnia (N : in My_Int) return My_Int is
    begin
    if N = 0 then
    return 1;
    else
    return N * Silnia (N-1);
    end if;
    end Silnia;

    begin
    for I in My_Int range 1 .. 50 loop
    Put (My_Int'Image (I) & " " &
    My_Int'Image(Silnia (I)));
    New_Line;
    end loop;
    end Test;

    I teraz masz bardziej realistyczny wyjątek z powodu testu "range check" a nie
    "overflow check". Co więcej, łatwo swierdzić (statycznie), że użyte w kodzie operacje
    na My_Int nie mają prawa przekręcić typu bazowego, więc "overflow check" nie jest
    potrzebny - i to niezależnie od opcji -gnato ani od jej domyślnych ustawień.

    Czyli Twój przykład z silnią opisuje problem, którego nie ma.
    Nie ma go nawet w... przykłdzie z silnią.

    > W AdaRM wyra�nie jest napisane (odno�nie Ada95):

    Wyraźnie mamy rok 2012, więc od Twoich rozważań dzielą nas dwie edycje standardu.
    Twoje rozważania nie dotyczą też kodu z Ariane (ani żadnego realnie napisanego kodu),
    więc... o co chodzi?

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com