  • 11. Data: 2024-05-10 17:27:08
    Temat: Re: Drukara laserowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/05/2024 15:13, Adam wrote:
    > Jak się zakurzy lusterko w HP, to trzeba rozbierać pół drukarki.

    Optykę czyściłem we wszystich HP1600 i 3800 jakie przeszły przez moje
    łapska. Ale już w normalnych cz-b, nie. Nie wiem czy to fakt, że optyka
    w tych drukarkach kolorowych jest stackowana w pionie i to jakoś łapie
    toner?

    Fakt, rozbierania na godzinę, ale sama procedura raczej dla hobbysty
    trywialna. Jeśli miałbym radzić przeciętnej księgowej, to oczywiśćie
    lepiej nie za duzy staroć i bezobsługowy. Ale komus, kto ma zdloności
    manualne, czyszczenie lasera nie powinno przeszkadzać. Hobby takie.

  • 12. Data: 2024-05-10 21:49:14
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Mam zamiar kupić komuś laserówkę używkę do sporadycznego drukowania
    > rozmaitych pism, nie więcej jak kilka kartek miesięcznie. Co byście
    > doradzili?
    > Uważam że atramentówka się nie sprawdzi bo będzie zasychać przy tak
    > rzadkim użyciu. Sam mam i rzadko używam to wiem :)

    Moja atramentowka nie zasycha nigdy.
    Może kupujesz jakieś lipne tusze.

    --
    animka

  • 13. Data: 2024-05-10 23:40:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 May 2024 21:49:14 +0200, Animka napisał(a):

    > Moja atramentowka nie zasycha nigdy.
    > Może kupujesz jakieś lipne tusze.

    Zarówno tusz jak i atrament zasychają, gdyż są na bazie wody.
    Nie zasychają (albo trudno zasychające) są olejowe, ale ich się normalnie
    nie spotyka.
    Bywają też atramentowe czy też pigmentowe na bazie innych rozpuszczalników
    niż woda, ale to też maszyny do zadań specjalnych.

    Są jeszcze kredkowe, też nie zasychające, ale ich się nie klasyfikuje jako
    atramentowe.

    Nie wprowadzaj w błąd.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2024-05-11 04:45:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-10, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Zarówno tusz jak i atrament zasychają, gdyż są na bazie wody.

    Tak w kwestii formalnej, to nie jest takie trywialne. Większość wodnych
    atramentów/tuszów zawiera np. glikole czy inne wieloalkohole, właśnie po
    to aby zapobiec zasychaniu na/w głowicy. Nawet jak woda wyparuje na
    wyjściu. Mechanizm "zasychania" na papierze nie musi też oznaczać
    odparowania takiego alkoholu a np. dyfuzję do włókien z pozostawieniem
    na powierzchni cząstek pigmentu w jakimś powłokotwórczym polimerze.

    Z ciekawości sprawdziłem na DCP-T510W ostatnio używanej ponad rok temu.
    Nic nie jest zaschnięte, a tusze to w niej to jakieś chińskie generyki.

    Oczywiście zdarza się, że zaschną i to nie tak rzadko, ale nie ma co
    demonizować w drugą stronę. Zależy od kostrukcji drukarki, tuszów i
    pewnie też otoczenia drukarki (temperatura, wilgotność).

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2024-05-11 09:30:58
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 10.05.2024 o 12:36, RadosławF pisze:
    > Z zastrzeżeniem że w starych szlak trafia rolki do pobierania papieru.
    > I o ile jedną kartę podając ręcznie wydrukujesz to w przypadku
    > druku po kilka szlag cię trafi od zabawy z kartkami.
    > W skrajnych przypadkach właściciel drukował 5 stronicowy dokument
    > po jednej stronie bo kartę trzeba było podać ręcznie dodatkowo
    > popychając aby mechanizm ją zaciągną.

    Rolki się czyści a nawet WYMIENIA ;-)

  • 16. Data: 2024-05-11 09:40:36
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 10.05.2024 o 21:49, Animka pisze:
    > Moja atramentowka nie zasycha nigdy.
    > Może kupujesz jakieś lipne tusze.

    Jaki to model i ile drukujesz?

  • 17. Data: 2024-05-11 10:20:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 maj 2024 o 23:40, Adam pisze:

    > Zarówno tusz jak i atrament zasychają, gdyż są na bazie wody.

    Pszemol tłumaczył, że tusz jest na pigmentowy.

    Moja drukarka ma czarny pigmentowy -- na razie nie zasycha,
    ale żółty kolor zapowietrzył się, co skutkowało makabrycznym
    zas#$#@em pampersa i stratą sporej ilości wszystkich kolorów,
    gdyż nie ma możliwości odpowietrzenia wybranego koloru...

    Dlaczego nie można rozłączyć czarnego od kolorowych?
    (kolorew nie byłyby ruszane podczas drukowania czarnym)
    Bez tego rozłączenia kolorowa głowica jest niepotrzebnie
    odsłaniana podczas czarnego drukowania...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 18. Data: 2024-05-11 12:01:25
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 11.05.2024 o 09:30, _Master_ pisze:

    > Rolki się czyści a nawet WYMIENIA ;-)

    Jak w 10 letniej drukarce rolki stwardnieją to czyszczenie nie pomoże.
    Wymiana już owszem, pod warunkiem że potrafisz a rolki można kupić.
    A jak już kupisz nieużywane ale ośmio letnie to też za dobrze
    tego papieru nie będzie pobierać.

    Ale dumny możesz być, głoś w dyskusji zabrałeś. :-)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2024-05-11 12:14:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 May 2024 12:36:38 +0200, RadosławF napisał(a):

    > Z zastrzeżeniem że w starych szlak trafia rolki do pobierania papieru.
    > I o ile jedną kartę podając ręcznie wydrukujesz to w przypadku
    > druku po kilka szlag cię trafi od zabawy z kartkami.

    Z mojego skromnego doświadczenia wynika że w starych drukarach rolki
    cierpią na osadzanie się włókien celulozowych wydartych z papieru i
    przez to stają się śliskie. Z czarnych stają się szarawe. Pomaga
    porządne wyczyszczenie szmatką i wodą, tak do odzyskania czarności. Bywa
    to trudne ze względu na trudny i ograniczony dostęp ale da się zrobić.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2024-05-11 12:35:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 May 2024 02:45:45 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Tak w kwestii formalnej, to nie jest takie trywialne. Większość wodnych
    > (...)

    Wiem.
    Odpowiadałem Animce ;)

    --