  • 21. Data: 2020-03-02 18:02:03
    Temat: Re: Dysk do NAS
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-03-02 o 17:39, 2late pisze:

    > powieksza. Moze dlatego ze to wszystko chodzi 24/7/365 w NASie utime'y
    > to 200 - 300 dni.

    To nie tak, to jest po prostu seria nie taka i masz problem.
    7 serwerów Dell, takich samych, 14 dysków WD Black w RAID-1 i wszystkie
    14 WD pomiędzy 4 a 6 rokiem umarły. Też działały 24/7/365 chyba że prąd
    w fabryce padł (włączeń miały kikanaście-dziesiąt).

    --
    Irokez

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 22. Data: 2020-03-02 18:18:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-02-26 o 22:08, Michal M. Lechanski pisze:
    > Dobry wieczór.
    > Padł mi WD RED 6TB, próba znalezienia następcy zakończyła się
    > niepowodzeniem - niby są dostępne (UK) ale od niezbyt wiarygodnych
    > sprzedawców, a niektórzy z tych wiarygodnych informują, że już tego
    > modelu nie będą mieli w ofercie. Do tego ceny tych dostępnych są dość
    > wysokie.
    >
    > Czy istnieje jakiś zamiennik? A może jest jakaś tańsza opcja?
    >
    > Nas używany jest głównie jako nośnik codziennych backupów i składnica
    > różnych plików (głównie video) do których dostęp jest sporadyczny.
    >
    > Dziękuję z góry za wszelkie informacje.

    Seagate Seahawk, czy jakoś tak. W każdym razie odpowiednik Reda, czyli
    dysku do NASa, tylko że od Seagate.

  • 23. Data: 2020-03-02 18:49:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mnie sieknęło (błędy) jak była awaria prądu na całą dzielnicę (raz na 8 lat).
    UPS odłączony, bo i grzeje i hałasuje i prądu pobiera i aku trzeba kupować co 2-3
    lata.

    -----

  • 24. Data: 2020-08-09 10:54:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-03-02 o 12:58, Adam pisze:

    > Qrde, co Wy macie za dyski, że chwilę pochodzą i padają?
    >
    > U mnie w NAS mam 2 szt. Seagate i 2 szt. WD.

    Tak uzupełniając wpis.
    2 miesiące po gwarancji padł mi jeden z dwóch WD RED WD60EFRX-68L0BN1.
    Wieczorem działał, rano martwy. Żadnego zaniku napięcia ani nic nie
    było. Znikł w NAS. Po restarcie głowice hałasują jakby po kamyczkach
    biegały.
    Pora na drugi bo kupowane razem.

    Wsadziłem dysk 8TB z WD Elements Desktop kupionym na Amazonie. W środku
    siedzi Hitachi HGST Ultrastar DC HC510 Helium (US7SAL100). Teraz powinno
    być dobrze.

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2020-08-09 12:41:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Głośny (7200 rpm)?

    -----

  • 26. Data: 2020-08-09 12:55:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-09, Irokez <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Wsadziłem dysk 8TB z WD Elements Desktop kupionym na Amazonie. W środku
    > siedzi Hitachi HGST Ultrastar DC HC510 Helium (US7SAL100). Teraz powinno

    HGST to jak dotąd chyba najpewniejsze statystycznie napędy. Na
    Blackblaze w ostatnich latach wszystkie poniżej 1% awaryjności. Seagate
    miewa serie z 2-4%. Wudeków widzę tam coraz mniej a i dane o awaryjności
    nie zachęcają.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2020-08-09 13:29:44
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 27.02.2020 o 21:52, Michal M. Lechanski pisze:

    > Nie, NAS z drugiej ręki, u mnie ok 3 lat, dowodu zakupu nie mam.

    Misiek, ale nie potrzebujesz żadnego dowodu zakupu!

    > A dziękuję bardzo - sprawdzę jak wyjmę dysk, ale nie spodziewam się by
    > dyski wciąż były na gwarancji.

    Niedawno bez problemu wymieniałem WD RED z pięcioletnią gwarancją.
    Dokument zakupu w ogóle nie brał w tym udziału.
    WD liczy start gwarancji wg swoich rejestrów, a nie wg dokumentu zakupu.
    Na stronie WD wpisujesz numer seryjny dysku i wyświetla się informacja
    czy jest na gwarancji, wynikająca z daty produkcji zakodowanej w SN.
    Jeśli jeszcze jest na gwarancji, to od razu klikasz w generowanie
    zgłoszenia RMA i wysyłasz opakowany wg ich instrukcji. Po pewnym czasie
    przychodzi paczka z nowym, i tyle.

    Dokument zakupu byłby potrzebny gdybyś chciał udowodnić, że nie minęło X
    lat od daty zakupu, a wg WD już gwarancja by wygasła, bo np leżał w
    sklepie przez rok i od daty produkcji te X lat już upłynęło.
    --
    Olek

  • 28. Data: 2020-08-09 17:22:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-09 o 12:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > Głośny (7200 rpm)?

    Nie, cichutko. Czuć też że szybszy. 256MB cache robi swoje. RED'y od WD
    tyle nie miały.
    Nie jest to jednak 7200rpm i nie ma etykiety HGST.
    Dysk po wyciągnięciu przedstawia się białą etykietą z symbolem
    WD80EMAZ-00WJTA0, ale indeks w dolnym lewym rogu rogu (US7SAL100)
    wskazuje że jest to fizycznie HGST którego WD po wykupieniu
    przebrandował na swoje kopyto i softwareowo zwolnił do 5400rpm używając
    firmware takie jak pakują w RED'y :)
    Tak wyszło po analizie tego co w rękach i przekopaniu internetu.

    Czyli jednym słowem same plusy:
    - zamiast dysku od WD (nadal u mnie dyski WD mają prawie 100% awaryjność
    - prawie bo jeden mi się ostał RED jeszcze który zaraz na pewno padnie,
    działały razem w końcu) mamy porządną konstrukcję od HGST (MODEL FAMILY:
    WDC HGST Ultrastar He10)
    - dysk zaprojektowany przez HGST na 7200 działa na 5400 więc jest mniej
    obciążony co znowu daje plus.
    - firmware jak w RED'ach czyli niby biały a strategia jak dla NAS
    - zamiast 128MB (jak dla WD80EFZX czy WD80EMZZ) jest 256MB cache
    - bez problemu poszedł u mnie w QNAP, bez kombinowania z izolowaniem
    pinów zasilających 3.3V jak inne wyciągane z obudów miewają.
    - spokój (nigdy więcej WD, sama etykietka od WD z punktu widzenia
    mechanicznej awaryjności może być).

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2020-08-09 17:28:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To z rynku amerykańskiego?
    WD pakuje w obudowy raz takie a raz inne dyski, z góry nigdy nie wiesz.

    -----

  • 30. Data: 2020-08-09 17:45:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-09 o 17:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > To z rynku amerykańskiego?
    > WD pakuje w obudowy raz takie a raz inne dyski, z góry nigdy nie wiesz.

    Z magazynu z Wrocławia przyszedł.

    --
    Irokez