    Date: Fri, 10 Mar 2023 07:02:54 +0100
    Subject: Re: Dziwny rozmiar pada 0603 w Eaglu
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-03-09 o 23:56, pytający pisze:
> [...]
    Pdf.ashx?pdfUrl=79FA4E6269084805AAD01E8F0265FFC8

    > Niby nie ma się czym przejmować, ale z mojego doświadczenia:
    > - zbyt duże pady powodują że element będzie krzywo umieszczony w lutowaniu
    rozpływowym,
    > - zbyt małe pady powodują że nie dopasujemy elementu z większego typoszeregu (np. w
    przypadku tymczasowego braku elementu w danym rozmiarze).
    > Ponadto, zbyt małe pady ograniczają pole manewru lutownicą.

    Oczywiście.
    Tu akurat podejrzewam mocno montaż ręczny, przy którym duże pady są
    bezpieczniejsze i przyjemniejsze. W każdym razie to projektant, znając
    przewidywane zastosowanie, dobiera właściwe rozmiary padów i ich
    rozmieszczenie. I nie tylko o montaż chodzi.

    Pozdrawiam

    DD