  • 21. Data: 2020-04-17 20:08:27
    Temat: Re: Dzwonek na telefon
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-11 o 18:32, Kamil pisze:

    > Głównie na tym, że dzwonki są zbyt ciche. A mam ustawione na maksa.

    ZTCW to format mp3 jest obsługiwany przez głośność "media" więc
    ustawienie głośności dzwonka nic nie da. Trzeba ustawić głośność mediów.

    Inna sprawa, to przekonwertuj to mp3 do *.wma lub *.wave tak jak to chce
    Microsoft w oryginale swoich zamierzeń.

    Oni od zawsze mieli problem z akceptacją mp3.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 22. Data: 2020-04-19 02:57:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzegorz Tomczyk" r7a4u5$a1k$1$B...@n...chmurka.net

    > Konkretnie dla tych wyższych ponad ~10 kHz.
    > Czyli mogą nie słyszeć np. cykania zegarka
    > lub pasikoników w trawie.

    Wiesz, dlaczego badacze słuchu nie podają więcej niż 8 kHz?
    https://www.google.pl/search?q=audiogram
    Typowy kamerton ma 440 Hz a nieprzyjemny pisk znany
    z obrazu kontrolnego TV to 1 kHz.
    https://www.youtube.com/watch?v=PyD9cMarVJk

    Powyżej 10 kHz raczej niewiele osób (nawet wśród dorosłych
    muzyków) potrafi usłyszeć. Gdyby ludzie słyszeli 10 kHz
    -- muzyka na CD miałaby 2 razy gęstsze próbkowanie niż
    ma obecnie. Dla próbki 44.1 kHz nie można oddać sinusoidy
    lepszej niż 10 kHz, a i ta 10 kHz nie jest ładna.

    Zasada jest prosta -- m człek starszy, tym niżej sięga.
    [ale węże nie mają uszy -- i żyją]

    https://www.youtube.com/watch?v=aBlJebipLgM
    https://www.youtube.com/watch?v=FNiFy3NndK4

    https://www.youtube.com/watch?v=yajdlBZSw3Y

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2020-04-22 04:19:55
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał:

    > nadal twierdzę że cichy dzwonek to za sprawą użytkownika a nie samego
    > telefonu.

    Tak? A konkretnie? Co mam zrobić?

    Pzdr

  • 24. Data: 2020-04-22 04:23:17
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał:

    > E chyba nie będziemy drażnić takim tematem innych useriów. Zapraszam na
    > grupę pl.soc.religia.

    Nie dość, że karmisz trolla/głupka, to jeszcze na dodatek cytujesz całe jego
    wypociny.

    Pzdr

  • 25. Data: 2020-04-22 04:29:14
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > Oprócz głośności są jeszcze inne parametry.
    > Przykładowo dla tej samej amplitudy dużo lepiej ("głośniej") słuchać
    > sygnał prostokątny, niż sinusoidalny.

    I co z tego wynika? Podasz przykład dzwonka prostokątnego?

    > Znam i znałem osoby, które niektórych sygnałów dzwonka nie słyszały w
    > małej odległości, które to ja słyszałem dwoje drzwi dalej - ale to akurat
    > był selektywny ubytek słuchu dla jakichś tam częstotliwości.

    Być może mam selektywny ubytek słuchu, bo powyżej 16 kHz już nie słyszę. Nie
    zmienia to faktu, że mam drugi telefon Sony Xperia, który dzwoni głośno i
    słyszę go nawet zza trzecich drzwi :) W obu ten sam ring, ring.

    Pzdr

  • 26. Data: 2020-04-22 14:46:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil" 5e9fc78c$0$518$6...@n...neostrada.pl

    > Być może mam selektywny ubytek słuchu, bo powyżej 16 kHz już nie słyszę.

    Masz raczej selektywny ubytek wiedzy -- 16 kHz to zbyt wiele
    jak na ludzkie ucho, zwłaszcza ucho człowieka dorosłego. Zbyt
    wiele wprost z powietrza i (tym bardziej) zbyt wiele poprzez
    kości inne niż te najmniejsze... ;)

    Już pisałem -- audiogramy zazwyczaj kończą się na 8 kHz nie bez powodu.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2020-04-23 20:38:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-22 o 04:29, Kamil pisze:

    > I co z tego wynika? Podasz przykład dzwonka prostokątnego?

    Dzwonka szukał nie będę. Ale posłuchaj sobie choćby dźwiękuw Spectrum -
    tam naprawdę mała moc szła na głośniczek. Wiele przykładów czy wręcz
    generatorów tonu on-line znajdziesz w internecie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam