  • 61. Data: 2018-11-02 22:49:04
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-11-2018 o 22:09, s...@g...com pisze:
> [...]
    elektrycznej wychodzilo pi*oko 30%. Czyli podobnie jak benzyna.

    przy grzaniu pradem, gazem, weglem, drewnem.

    tysiac pln zostanie na wiosne w porownaniu do grzania pradem.

    go grzeje, jaka wentylacja itp.

    > Bo ogolnie (w ujeciu swiatowym) roznice sa niewielkie.
    > W jednych miejscach prad jest tani, w innych gaz jest tani w jeszcze innych ropa.
    > Ale w ujeciu ogolnym z grubsza jest jednakowo. Nie widac miejsc gdzie wszyscy jada
    na elektryce ani miejsc gdzie oplaca sie miec generator na rope bo prad jest
    niebotycznie drogi.

    Gdyby tak było, to robisz elektrownię zasilaną gazem i po kłopocie.
    Widziałem takie zasilane ropą (na wyspach), więc....

  • 62. Data: 2018-11-02 23:07:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-02 o 15:19, Myjk pisze:
    > Fri, 2 Nov 2018 06:52:16 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Z ciekawości, uwzględniano tam utylizację olejów silnikowych?

    Pewnie tak samo jak w elektrykach ujęto utylizację akumulatorów.

  • 63. Data: 2018-11-02 23:56:38
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 2 listopada 2018 22:49:05 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

> [...]
    >
    > Gdyby tak było, to robisz elektrownię zasilaną gazem i po kłopocie.
    > Widziałem takie zasilane ropą (na wyspach), więc....

    Więc co?
    https://www.google.com/search?q=canada+electricity+s
    ources&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab

    https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_gas#Power_gene
    ration

    W kanadzie 10% pradu jest z gazu.
    Czasem sie oplaca.

    Jest jak napisalem. Chyba ze pijesz do czegos innego i sie nie rozumiemy.

  • 64. Data: 2018-11-03 00:06:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na skraju jest ogridzenie z siatki zeby nikt sie nie spierdolil.

  • 65. Data: 2018-11-03 00:13:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poprawia bilans CO2. CO2 to zarcie a ludzi na Ziemi przybywa. Ocieplenie odblokuje
    nowe obszary pod uprawy.

  • 66. Data: 2018-11-03 07:29:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-11-2018 o 23:56, s...@g...com pisze:

> [...]
    > Czasem sie oplaca.
    >
    > Jest jak napisalem. Chyba ze pijesz do czegos innego i sie nie rozumiemy.

    Piłem do Twoich rzekomo nieistotnych różnic między cenami paliw.
    Przynajmniej u nas są istotne i prąd wychodzi najdrożej.
    Jest też najbrudniejszy.

    Dla tego nie powinniśmy iść w stronę elektryków.
    Już więcej sensu miałby wodór, zwłaszcza że nie ma żadnych minusów które
    posiada każdy elektryk - za to ma wszystkie plusy spaliniaków.

    Wolność kierowcy pozostaje niezmieniona, a zasięg praktycznie
    nieograniczony - cała reszta ma dużo mniejsze znaczenie.

  • 67. Data: 2018-11-03 07:59:42
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-02 o 21:30, z pisze:
    > A to w XXI wieku w epoce ocieplenia klimatu ;-) masz taki czytnik ze nie
    > widzisz "drzewa"? Chroń lasy oszczędzaj klawiaturę bo ocieplasz klimat.

    Drzewo to zwykle widać, ale już liści w tym drzewie to nie.

  • 68. Data: 2018-11-03 09:21:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2018 16:13:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Ocieplenie odblokuje nowe obszary pod uprawy.

    I zablokuje istniejące. Powodzenia przy zmianie struktur upraw.
    I żeby tylko - nasilają się ekstrema. Jak będziesz coś uprawiał jak
    przyjdzie wichura czy gragobicie. Albo parę miesięcy suszy. Już
    przedsmak tego w zachodniej Polsce było widać tego roku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 69. Data: 2018-11-03 09:28:27
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 02 Nov 2018 16:13:38 -0700, Zenek Kapelinder wrote:

    > Poprawia bilans CO2. CO2 to zarcie a ludzi na Ziemi przybywa. Ocieplenie
    > odblokuje nowe obszary pod uprawy.

    A czy wliczasz w to obszary które zostaną pokryte wodą? No chyba że
    uprawy ryżu masz na myśli, to może faktycznie coś w tym jest... :)

    Mateusz

  • 70. Data: 2018-11-03 09:38:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2018 19:45:43 +0100, Shrek napisał(a):

    > Zgadzamy się, natomiast ty je ignorujesz. Pisząc jaki fajny jest
    > elektryk... w alternatywnym świecie, gdzie energetyka stoi przydomowymi
    > bateriami słonecznymi.

    Luknij se tu:
    http://www.geekweek.pl/news/2018-11-03/hyundai-i-kia
    -proponuja-auta-z-panelami-solarnymi/
    Jak widać, świat nie stoi w miejscu. I jak uwzględnić panele na dachu
    bryki to pewnie elektryk i w Polsce by się okazał małoemisyjny.

    --
    Jacek
    I hate haters.