  • 1. Data: 2011-08-31 12:21:04
    Temat: Fiat Punto II - brak wspomagania
    Od: "Michal \"chomiq\" Lasota" <m...@N...pl>

    Witam,

    Pacjent: Fiat Punto II
    Data produkcji: 2001
    Przebieg: 168 kkm
    Co dolega: Brak wspomagania

    Obajawy:
    Po ostatnim wypadzie wszystko dzialalo i bylo ok.
    Nastepnego dnia rano podczas uruchamiania silnika zapalila sie kontrolka od
    wspomagania na desce i ..... tak juz zostalo.

    Jak auto ma wylaczony silnik to kierownica mozna przekrecic raczej bez
    wiekszego problemu. Jednak po uruchomieniu silnika - krecenie kierownica to
    tylko jak ktos chce zostac strongmanem.

    Nie dziala przelaczanie wspomagania w tryb City.
    Auto odpala normalnie ( ladowanie akumulatora jest ).
    Auto w tej chwili nie jezdzi.

    Ktos mial taki przypadek ?
    Co moglo sie zepsuc ?
    Ewentualnie jakies koszty czesci ....

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2011-08-31 16:51:35
    Temat: Re: Fiat Punto II - brak wspomagania
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Uzytkownik "Michal "chomiq" Lasota" <m...@N...pl>
    napisal w wiadomosci

    > Auto w tej chwili nie jezdzi.

    ... bo kierowca pisze na pms ;)

    > Ktos mial taki przypadek ?
    > Co moglo sie zepsuc ?

    Pierwsza rzecz: plyn wspomagania ("serwo olej") nie zbiegl ze zbniorniczka -
    SPRAWDZ. Druga rzecz jezeli zbiegl to sprawdzic szczelnosc - co moglo sie
    zepsuc: pompa wspomagania, przekladnia kierownicza ("maglownica"),
    ewentualnie jakies wycieki z przewodów. Po stwierdzeniu skad leci bedziesz
    wiedzial co naprawiac. dodam jeszcze z doswiadczenia, ze wole solidny
    warsztat regenerujacy pompy maglownice niz no-name made in china bardzo
    tanie szity z allegro.

    pozdr

  • 3. Data: 2011-08-31 17:50:57
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Uzytkownik "marcin" <m...@m...ru> napisal w wiadomosci

    Czytam sobie co nabazgralem i widze ze jedno pominolem: otóz skupilem sie na
    kwestiach mechanicznych - ale to moze byc równie dobrze sterowanie zwlaszcza
    elektronika - w to nie wnikam. Dziwi mnie tylko to ,ze przy zgaszonym
    silniku krecisz fajera - blokada antykradziezowa "klik!!" nie dziala ?? Opór
    opon i ukladu kierowniczego powinien tez skutecznie utruydnic taki proceder.

    pozdr

  • 4. Data: 2011-08-31 17:53:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > zgaszonym silniku krecisz fajera - blokada antykradziezowa "klik!!" nie
    > dziala ?? Opór opon i ukladu kierowniczego powinien tez skutecznie

    W PII wspomaganie jest elektryczne, wiec pewnie padlo cos w elektrycznej
    czesci wspomagania.

  • 5. Data: 2011-08-31 18:23:24
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    "Michal "chomiq" Lasota" <m...@N...pl> wrote in message
> [...]
    > tylko jak ktos chce zostac strongmanem.
    >
    > Nie dziala przelaczanie wspomagania w tryb City.
    > Auto odpala normalnie ( ladowanie akumulatora jest ).

    Typowy defekt elektrycznego wspomagania w PII. Po prostu skonczylo sie.
    Trzeba wymienic.

    hk

  • 6. Data: 2011-08-31 19:55:39
    Od: "Michal Gut" <m...@w...pl>

    jak mieszkasz w poblizu wawy/konstancina to ci moge odczytac co ci zdechlo.

    w p2 problemem jest silnik.
    wymontuj, znajdz plytke z elektronika i przelutuj zimne luty(lub pekniete).
    to wspomaganie elektryczne.

    na allegro masz dostepne poprawione wersje wspomagan tego typu.

    jezdzic mozesz tym autem tylko sie musisz przyzwyczaic do bardzo duzych
    oporów. to efekt trybu awaryjnego centralki.

  • 7. Data: 2011-08-31 20:14:14
    Od: "Michal \"chomiq\" Lasota" <m...@N...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 31 sierpnia 2011 (17:50:57) napisano:

> [...]

    > opon i ukladu kierowniczego powinien tez skutecznie utruydnic taki proceder.

    Blokada dziala.
    Z tym nie ma problemu.

    Jedna drobna uwaga - wspomaganie jest elektryczne.
    Niestety nie mam czegos takiego jak servo olej.

    A auto stoi - bo ja jeszcze dalbym rade nim pojechac
    ale moja druga polowa nie bardzo.

    --
    Pozdrowienia,
    Michal "chomiq" Lasota

  • 8. Data: 2011-08-31 20:15:37
    Od: "Michal \"chomiq\" Lasota" <m...@N...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 31 sierpnia 2011 (19:55:39) napisano:

> [...]

    > jezdzic mozesz tym autem tylko sie musisz przyzwyczaic do bardzo duzych
    > oporów. to efekt trybu awaryjnego centralki.

    Mieszkam w Warszawie.
    Jesli nie jest to problem to jak mozemy sie umowic ?

    --
    Pozdrowienia,
    chomiczkus

  • 9. Data: 2011-08-31 20:17:18
    Od: "Michal \"chomiq\" Lasota" <m...@N...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 31 sierpnia 2011 (18:23:24) napisano:

    > "Michal "chomiq" Lasota" <m...@N...pl> wrote in message

    <ciach>

    > Typowy defekt elektrycznego wspomagania w PII. Po prostu skonczylo sie.
    > Trzeba wymienic.
    > hk

    Z tego co wiem to w tym ukladzie moze pasc kilka czesci.
    Pytanie jakie to moga byc i jaki jest ich ewentualny koszt.

    Niestety, z odpowiedzi kolegi zadja z powyzszy informacji nie pojawila sie.

    --
    Pozdrowienia,
    chomiczkus

  • 10. Data: 2011-08-31 20:47:12
    Od: Marcin Kiciński <m...@o...pl>

    W dniu 2011-08-31 20:15, Michal "chomiq" Lasota pisze:

> [...]

    Jedną z najczęstszych przyczyn problemów z elektrycznym wspomaganiem w
    Punto jest awaria czujnika skrętu. Znajduje się on na końcu kolumny
    kierowniczej, tuż pod kierownicą.

    O ile wiem, nie da się go kupić osobno, ale są magicy, którzy to regenerują.

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM