  • 31. Data: 2013-01-03 20:57:41
    Temat: Re: Format obrazu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:kc4nim$470$...@p...pl...

    > Inny tuner, to samo źródło (transponder sat).

    > Wystarczy trzymać się standardów po obu stronach.

    No ale się nie trzymają i o tym mowa.
    Gadki o teoriach mnie nie interesują.

  • 32. Data: 2013-01-04 09:54:41
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    ja ma Aster/UPC w analogu i obecnie kanaly na ktorych leci program
    panoramiczny nadaja "rozciagniete do gory". Z tego co wiem, to nadaja
    w sygnale teletextu informacje o formacie. Niestety moj stary Sony CRT
    tego nie ma. Wkurza mnie to, bo za kazda zmiana kanalu musze z palca
    przestawic na 16:9 aby program sie zwezil w pionie. Oczywiscie innym
    domownikom to nie przeszkadza (mnie to wkurza) i ogladaja rozciagniete
    mordy w pionie.

    --
    ThinkXtra

  • 33. Data: 2013-01-04 14:31:51
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Gadki o teoriach mnie nie interesują.

    A moim zdaniem czasami warto, żeby było wiadomo dlaczego nie działa i
    kogo za to obarczać winą (czyli co poprawić).

  • 34. Data: 2013-01-04 15:07:10
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 31 Dec 2012 18:19:31 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Jeszcze nigdy nie widziałem aby jakiekolwiek urządzenie zawsze prawidłowo
    >określało automatycznie format obrazu.
    >Najbardziej wkurzają mnie takie, które próbują, np. poprzez jego
    >porozciąganie do pełnego ekranu.razu

    no bo to musi byc korelacja nadawia (retransmisji np. w kablu) i
    urzadzenia - czy poprawnie interpretuje podsylane mu informcje.

    np. w kablowce analogowej informacja o formacie obrazu moze byc
    nadawana w na jakiejs tam linii teletextu i oczywiscie tv musi to
    interpretowac. Jak nie nadaja tego sygnalu lub tv tego nie
    interpretuje, to efekt jest taki, ze musisz z palaca przelaczac format
    na 16:9 lub odwrotnie.

    Ale jak nadawca olewa, to najlepszy sprzet juz tego nie poprawi.

    --
    ThinkXtra

  • 35. Data: 2013-01-08 20:22:25
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-31 14:41, J.R. pisze:

    > Pewnie, lepiej byłoby, gdyby format był jakoś kodowany w treści obrazu... No ale
    nie jest.

    Ależ jest od dawna. Nazywa się to WSS, ma 14 bitów i jest nadawane
    w 23 linii obrazu. Jak najbardziej przejdzie przez modulator.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen_signaling

    Niestety wiele nadawców tego nie używa...

    P.

  • 36. Data: 2013-01-08 20:30:50
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-01-02 20:40, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Nie wiem jak teoria, ale moja praktyka jest taka, że modulator wytwarza sygnał 4:3,
    co najwyżej
    > potrafi dorobić poziome pasy, jeśli wejściowy obraz jest 16:9.

    W moim starym tunerze (z modulatorem) ustawia się, jaki telewizor
    jest do niego podłączony: 4:3 czy 16:9. Wtedy odpowiednio przetwarza
    sygnał telewizyjny. To znaczy:

    Telewizor 4:3, obraz 4:3 - wyświetla bez zmian
    Telewizor 4:3, obraz 16:9 - dołącza paski u góry i na dole
    Telewizor 16:9, obraz 4:3 - wysyła obraz 1:1 i sygnał formatu 4:3
    Telewizor 16:9, obraz 16:9 - wysyła obraz 1:1 i sygnał formatu 16:9

    Z satelity większość programów nadawanych jest bez żadnych "pasków",
    tzn. zależnie od formatu obrazu zmienia się kształt pikseli
    i tuner+telewizor powinny to odpowiednio zinterpretować.

    P.

  • 37. Data: 2013-01-19 19:33:58
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-12-31 12:34, Kamil pisze:
> [...]
    > swój strój. Opcja autoszerokość nie działa. Czy to zostanie wreszcie jakoś
    > unormowane? Czy nadawcy będą umieszczać w sygnale jakieś znaczniki/kody, które
    > rozpozna odbiornik i sam wybierze właściwy format? Podobnie, albo gorzej jest z
    > TV SAT. Większość programów z Astry i Hot Birda nadaje w formacie 4:3, ale jest
    > kilka, które nadaja nie wiadomo jak. Obraz jest spłaszczony, albo rozciągnięty w
    > pionie i nic się nie da zrobić. Przynajmniej z poziomu mojego tunera. Czy
    > decydenci owych kanałów oglądają co nadają? Czy po prostu mają w dupie klienta?

    opcje: dostosuj szerokosc + format 4:3 wyswietlaj jako 4:3 (tv samsung)

    dziala w 100%

    --
    the_foe