  • 71. Data: 2015-02-09 08:43:35
    Temat: Re: Fotografia tylko dla fachowców?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-02-08 14:04, XX YY wrote:
    > pewnie sie myle i definicje sa dobre .

    Definicja jest dobra.
    Z tym, że jeśli uważasz, że jednak nie, to podaj własną.

    Jest wiele przykładów kup uznawanych za dzieła sztuki, za które ludzie
    są w stanie zapłacić grubą kasę.

    Wszystko jest kwestią umowną a dyskusja jest możliwa tylko wtedy gdy
    obie strony zgadzają się na podaną definicję.

    Osobiście definiowanie sztuki uważam za zbędne a co za tym idzie -
    również dyskusję na jej temat.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 72. Data: 2015-02-09 12:55:42
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2015 o 08:43 quent <x...@x...com> pisze:

    > Osobiście definiowanie sztuki uważam za zbędne a co za tym idzie -
    > również dyskusję na jej temat.

    :)

    Gdyby kogoś jednak interesowało piękno jako zjawisko, proponuję ciekawy
    materiał. A to:

    O pięknie i jego objawach : wykład publiczny miany w Warszawie dnia 5 maja
    1865 r. dodatkiem uwag estetycznych:
    http://polona.pl/item/19590332/6/

    --
    Trefniś

  • 73. Data: 2015-02-09 16:10:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Definicja jest dobra.

    Definicja jest tak dobra , jak dobrymi beda te dziela sztuki , ktorych przyklady
    podalem.

    > Z tym, że jeśli uważasz, że jednak nie, to podaj własną.

    nie ma potrzeby, aczkolwiek nie mialbym z tym wiekszych problemow.
    na penwno nie wystarczy okrzykniecie przez tworce swojej pracy dzielem sztuki aby
    nim zostala .

    to raczej bardziej podchodzi pod definicje schizofreni.

  • 74. Data: 2015-02-09 16:30:47
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2015 o 16:10 XX YY <f...@g...com> pisze:

> [...]
    > sztuki aby nim zostala .
    >
    > to raczej bardziej podchodzi pod definicje schizofreni.

    Ależ to jest pełnoprawna, uznana definicja.
    Nawet podałem nazwisko jej najbardziej znanego zwolennika. A jest ich
    znacznie więcej!
    Wyobrażenia jakichś profanów nie mają nic do rzeczy.

    Używanie słów, których się nie rozumie - to też swego rodzaju sztuka.
    Nie istnieje nic takiego, jak schizofrena.
    Chyba, że to zaledwie język polski jest ci obcy?

    --
    Trefniś

  • 75. Data: 2015-02-09 18:34:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 9. Februar 2015 16:30:56 UTC+1 schrieb Trefniś:

> [...]
    > Nie istnieje nic takiego, jak schizofrena.
    > Chyba, że to zaledwie język polski jest ci obcy?

    toz podaje przyklady - wedlug tej definicji g.. staloby sie dzielem sztuki , jesli je
    za takowe uznasz. zas rembrandta mozesz okrzyczec g...m.

    i sobie mozna tak uznawac co sie chce , czym chce i nie bedzie mialo to
    najmniejszego wplywu na status tego czegos - g.... zostanie zawsze g... nawet jesli
    je nazwiesz inaczej. Co najwyzej teoretycznie moga sie odwrocic tylko znaczenia
    pojec. G .. bedzie zawsze G.. - R. zawsze pozostanie R.

    niezaleznie jak to nazwiesz , bedzie tym czym jest.

    pisanie o fotografii nie ma najmniejszego sensu - nie da sie.

    sproboj dac wskazowki pisarzowi - jak ma pisac za pomoca zdjec .

    tak samo w kierunku przeciwnym - rownie niemozliwym jest danie wskazowek literackich
    jak ma sie fotografowac.

    jest tylko jedna droga - przez uprawianie tej dyscypliny.

    Najwazniejszym atrybutem sztuki jest niezwyklosc i nietrywialnosc. Sztuka nie moze
    byc pospolicie osiaglana . Gdyz przez jej trywialnosc tym samym przestaje byc sztuka.
    Aby stac sie niepospolita , potrzebna jest skala odniesienia - czyli masa. Nie moze
    byc dla masy osiaglana.
    dopiero odnoszac do tej masy , mozna stwierdzic owa wyjatkowosc.
    Aby moc okreslic nietrywialnosc potrzebna jest skala odniesienia .

    Aby mowic o sztuce musi za tem istniec " niesztuka".

    sztuka jest tym wszystkim czym nie jest " niesztuka"
    sztuka jest dopelnieniem " niesztuki" do absolutu.

    najwieksza sztuka jest sztuka zarabniania pieniedzy.
    Masa ich nie ma .

    tyle w temacie, dziekuje za uwage.

  • 76. Data: 2015-02-09 18:56:40
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2015 o 18:34 XX YY <f...@g...com> pisze:

    (...)
    > Najwazniejszym atrybutem sztuki jest niezwyklosc i nietrywialnosc.
    > Sztuka nie moze byc pospolicie osiaglana . Gdyz przez jej trywialnosc
    (...)

    Zamiast dyskutować - czytaj definicję nominatywną sztuki, aż zrozumiesz
    jej intencję.
    Najlepiej przeszukaj pod tym kątem sieć - ja podałem bez wnikania. To
    _nie_ jest moja definicja.
    Została wypracowana dawno temu.

    Na razie _tylko_ ty jej nie rozumiesz.

    Natomiast _stanowczo_ odmawiam komukolwiek prawa do określania
    "dostępności" w tworzeniu dzieł sztuki.
    Sztukę może tworzyć dokładnie każdy - jest pospolicie osiągalna i _wcale_
    przez to nie staje się trywialna!

    BTW - zgadzasz się z twierdzeniem: "XX YY nie może być twórcą sztuki"
    (mógłbym uzasadniać, ale po co)?
    Jeśli nie zgadzasz się - to właśnie przyznałeś, że umiejętność tworzenia
    dzieł sztuki jest przynależna każdemu człowiekowi, jest powszechna i
    trywialna!

    Szczerze mówiąc - odmawiam dalszej dyskusji z kimś, kto chciałby
    arbitralnych decyzji, że coś NIE jest sztuką. Albo gorzej - chce, żeby mu
    sztukę wskazywać palcem!

    Specjalnie dla podkreślenia "fekalnych" zapędów XX YY:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Fontaine-Duchamp.j
    pg

    Zapewne o Marcelu Duchampie nie słyszał...

    --
    Trefniś

  • 77. Data: 2015-02-09 20:57:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 9. Februar 2015 18:56:47 UTC+1 schrieb Trefniś:
    > W dniu .02.2015 o 18:34 XX YY <f...@g...com> pisze:
    >

    > (...)
    > (...)
    >
    > Zamiast dyskutować - czytaj definicję nominatywną sztuki,

    > Została wypracowana dawno temu.

    e tam,. . mogles siegnac przynajmniej do bardziej ambitnych opracowan.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sztuka

    hi , hi , hi ...

    w ciagu kilkunastu minut moge stworzyc teorie sztuki genetywnej .

  • 78. Data: 2015-02-09 22:24:45
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2015 o 20:57 XX YY <f...@g...com> pisze:

    > e tam,. . mogles siegnac przynajmniej do bardziej ambitnych opracowan.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Sztuka
    >
    > hi , hi , hi ...

    Zmusiłem cię do sięgnięcia dalej, niż do czeluści własnego mózgu - to
    sukces.
    Jesteś już na etapie wikipedii - a dalej jest jeszcze ciekawiej!

    > w ciagu kilkunastu minut moge stworzyc teorie sztuki genetywnej .

    Czekamy, bo nie wiemy, co oznacza to słowo w kontekście sztuki.

    Pozdrowienia od Duchampa:
    http://en.wikipedia.org/wiki/L.H.O.O.Q.#mediaviewer/
    File:Marcel_Duchamp_Mona_Lisa_LHOOQ.jpg

    --
    Trefniś

  • 79. Data: 2015-02-10 08:32:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 9. Februar 2015 22:24:54 UTC+1 schrieb Trefniś:

> [...]
    > Jesteś już na etapie wikipedii - a dalej jest jeszcze ciekawiej!

    > Czekamy, bo nie wiemy, co oznacza to słowo w kontekście sztuki.

    interent to wiedza dla plebsu.
    owszem sa wartosciowe informacje , ale na ogol nie sa ogolnie dostepne.

    jesli bedziesz korzystal z takich definicji sztuki jak z wiki to specjalnie nikomu
    nie zaimponujesz wiedza.
    to sa idiotyzmy.

    podalem prosty , oblesny wrecz przyklad jak blednym jest takie podejscie do sztuki

    a teraz kroki inny cytat - musze przepisac i przetlumaczyc gdyz nie z z wiki a
    autorem jest jeden z wiodacych artystow przelomu stuleci:

    " sztuka polega na niewiadomym, na tworzeniu tego , czego nie ma, a nie na
    postepowaniu wedlug regul"

    tak mowi praktykujacy artysta , swiatowego formatu.

    a wiec nie moza zdefiniowac , a ty sorry starasz sie imponowac badziewnymi
    definicjami z wikipedii sztuku.

    to sa definicje dla nieoczytanego i niepraktykujacego plebsu.

    napisalem - wedlug tej definincji ktora przytaczasz zwykle g... staje sie sztuka.

    chcesz w swiecie takiej sztuki sie obracac?

    ja nie.

    i tyle w temacie.

  • 80. Data: 2015-02-10 09:22:16
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2015 o 08:32 XX YY <f...@g...com> pisze:

    (...)
    > interent to wiedza dla plebsu.
    > owszem sa wartosciowe informacje , ale na ogol nie sa ogolnie dostepne.
    (...)

    Plebs zaprasza do swojego grona - znacznie lepsza wiedza plebsu, niż
    jakieś chore obsesje z gównami, jak tu nam proponowałeś z czystej
    _niechęci_ do wiedzy.

    Czy ja nie pisałem, że twoje dywagacje interesują mnie już wyłącznie jako
    twoja nowa "genetywna" definicja sztuki , cokolwiek to znaczy?
    Hehe, XX YY będzie teraz rozpaczliwie szukał w internecie dla plebsu -
    _jak_ połączyć "genetywność" ze sztuką :)
    A może znajdzie w tej definicji uzasadnienie dla swoich gównen?

    Proponuję EOT, bo nie spodziewam się po tobie niczego twórczego.
    Lepiej pooglądaj sobie w "internecie dla plebsu" _zdjęć_ fotografów.

    --
    Trefniś