  • 21. Data: 2009-06-20 16:54:15
    Temat: Re: Gigabyte GA-M61PME-S2P
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 20.6.2009, Michal Lukasik napisał(a):

    > Tu owszem, 1066 "tylko" przy 2 DIMM.

    Swoją drogą w przypadku tej płyty to ograniczenie jest przynajmniej
    "dziwne", bo ona ma tylko 2 DIMM.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 22. Data: 2009-06-20 17:04:48
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:h1j1mj$hh3$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    =3

    Te moduły pojedynczo mają zdecydowanie rozsadniejsza cenę:
    http://arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=15195&katid
    =3

    > Zgadza, się "Black Edition" OPa jest CL5, ale na 2.2V :(

    Tak, do 5-5-5-15 z reguły jest tyle wymagane. Natomiast 6-6-6-18 z reguły
    potrzebuja już 2V.

    > Wg Gigabyte płyta wspiera tylko pamięci 1.8V - jak pokazałem takie
    > istnieją,
    > a parametry ...
    >
    > Lepsza niż KVR1066D2N7/1G jest np. OCZ Blade Low Voltage
    > OCZ2B1066LV4GK 5-5-5-18 1.8V

    Choć pewnie tez i sporo droższa.

  • 23. Data: 2009-06-20 17:07:10
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Żeby wszystko było jasne - kluczem w tym zdaniu jest "chyba" i ":)".

    Uwaga tyczyła sie nie kwestii dovoltowania pamięci, ale odkrywania ukrytych
    opcji w biosie.

    > Dla równowagi napiszę, że to bodaj pierwsza MoBo GB, o której słyszę by
    > nie miła możliwości regulacji napięcia dla RAM. :D

    Tak, nawet w najbardziej "shitowym" Asrocku na AM2 jest mozliwość
    podwyższania vmem do conajmniej 2V.

  • 24. Data: 2009-06-20 17:11:53
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 20.6.2009, maX napisał(a):

    > Uwaga tyczyła sie nie kwestii dovoltowania pamięci, ale odkrywania ukrytych
    > opcji w biosie.

    Fakt, teraz to widzę. ;D

    > Tak, nawet w najbardziej "shitowym" Asrocku na AM2 jest mozliwość
    > podwyższania vmem do conajmniej 2V.

    Zaraz "shitowym". IMO nie można generalizować - każdy z producentów ma w
    swej historii "perełki" i niewypały.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 25. Data: 2009-06-20 17:57:17
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-06-2009 o 23:07 maX napisał na pl.comp.pecet:

    > Nie uważasz że oba powyższe zdania sobie przeczą ?

    Nie, nie uważam. Chodzi o to, że ta płyta na 100 procent obsługuje pamięci
    1066, ale z Phenomami. Ja posiadam Windsora i w biosie nie mam możliwości
    zmiany częstotliwości powyżej 800. Więc albo po włożeniu Phenoma
    pojawi się ta opcja w biosie, albo potrzebne są pamięci z odpowiednio
    zapisanym SPD + Phenom. Tyczy się to zapewne, również płyty kolegi VR.

    > Alternatywnie, zamiast podciągać częstotliwość, możesz skrócić timingi.
    > Daj vmem na 2-2.1 V i wrzuć timingi 4-4-4. Będzie to nieco wolniejsze

    Oczywiście moje pamięci pozwalają na takie timingi przy 800 i tak też sobie
    pracują. Nie byłbym nawet pewny, czy to jest wolniejsze rozwiązanie.
    Niektórzy twierdzą, że cały przyrost częstotliwości zżerają większe
    timingi,
    a różnice widać tylko w benchmarkach.
    Dyskusja natomiast jest o tym, jak zmusić do pracy pamięci przy
    częstotliwości
    na jakie zostały zaprojektowane

    > Tak, Kingston osiągniął 1066 na 1.8V, ale (oczywiście) kosztem timingów
    > - 7-7-7-20:

    No i właśnie tu jest problem. Jeżeli to byłaby kwestia napięć, to po
    obniżeniu
    timingów do 7-7-7-20 płyta autora powinna ruszyć na 1066. Czy się mylę?

    > Generalnie i tak lepiej już wydać kasę na szybszy CPU niż szybsze
    > pamięci.

    Ja również tak uważam.

    Wiesław
    Opera Mail

  • 26. Data: 2009-06-20 18:13:05
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-06-2009 o 18:49 Michal Lukasik napisał na pl.comp.pecet:

    > Gdzie jest napisane, że w to oznacza tryb pracy jednokanałowej?
    > Ja tu widzę tylko ograniczenie do jednego DIMM na kanał, czyli 2 kanały
    > => 2 DIMM.

    No racja, ale gdzie w takim razie jest ograniczenie?. Albo inaczej - jak do
    jednego kanału włożyć więcej niż 1 DIMM.
    Może coś źle przetłumaczyłem, więc wklejam orginalny tekst:
    Note: Due to AMD AM2+ CPU limitation, DDR2 1066 is only supported by 1
    dimm per channel.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 27. Data: 2009-06-20 19:00:48
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 20.6.2009, Wiesław napisał(a):

> [...]
    > Może coś źle przetłumaczyłem, więc wklejam orginalny tekst:
    > Note: Due to AMD AM2+ CPU limitation, DDR2 1066 is only supported by 1

    IMO nota ta mogła wzięć się z tego, że klepią pewnie te manuale z jednego
    wzorca i tak im zostało - ktoś przeoczył, że w tej MB są 2 gniazda DIMM
    więc tak czy siak jest ograniczona tylko do nich.

    A tak w ogóle, to w którym miejscu znalazłeś tę notę?
    W 'motherboard_manual_ga-m61pme-s2p_e.pdf', Rev. 1002, 12ME-M61PMEP2-1002R
    nie mogę znaleźć.
    --
    _____ __________________________

  • 28. Data: 2009-06-20 19:44:37
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-06-2009 o 21:00 Michal Lukasik napisał na pl.comp.pecet:

    > A tak w ogóle, to w którym miejscu znalazłeś tę notę?
    > W 'motherboard_manual_ga-m61pme-s2p_e.pdf', Rev. 1002,
    > 12ME-M61PMEP2-1002R
    > nie mogę znaleźć.

    To jest przy "obsługa pamięci" na czerwono pod DDR 1066
    http://download.gigabyte.ru/memory/motherboard_memor
    y_ga-m61pme-s2p.pdf

    --
    Wiesław