    From: Cavea <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Głośny komputer a dobre chłodzenie
    Date: Mon, 09 Nov 2009 18:00:53 +0100

    > Jakis czas temu kupiłem zasilacz do komputera firmy Chieftec, 500W,
    > Kosztował mnie sporo pieniędzy. Dokupiłem jeszcze cooler, który też nie był
    > tani, rzędu 200 zł.Feezen 7 Pro. Kupiłem po to, żeby kompter cicho chodził.
    > Niestety słychać mocno szum. Zastanawiam się jeszcze nad tym małym
    > wiatraczkiem płyty głównej, ale sam już nie wiem. Co może być powodem
    > takiego chałasu wentylatorów, które powinny być ciche, które są dobrej
    > klasy? Może trzeba wyregulować prędkość obrotów wentylatora? Proszę o pomoc.

    Najpierw proponuję ustalić który wentylator jest
    najgłośniejszy. Można to zrobić zatrzymując fizycznie po
    kolei wszystkie wentylatory na b.krótką chwilę. Jak ustalisz
    który jest najgłośniejszy to można się zastanawiać jak go
    spowolnić i czy w ogóle można. Np. w przypadku karty
    graficznej przed zwolnieniem wentylatora może być konieczne
    obniżenie taktowania aby mniej się grzała.

    Na szybko to możesz poszukać w BIOS opcji wyciszenia tego
    freezera na procesorze (opcja w BIOS cpu fan mode:
    silent/optimal czy coś podobnego).

    Jeśli nic nie robiłeś żeby wyciszyć komputer poza zakupem
    tych 2 części które wymieniłeś, to najbardziej hałaśliwe
    powinny być: wiatrak na karcie graficznej, wiatrak cpu.