  • 11. Data: 2016-05-10 12:11:25
    Temat: Re: Grafika na PCI
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 19:27, Trybun pisze:

    > Pomysł tych przenosin jest mój autorski. Znajomy zasugerował tylko
    > montaż dysku SSD. Od innego znajomego usłyszałem że magistrala PCIe
    > x16 nie ma żadnych ograniczeń,a więc wnioski nasuwają się same, to
    > właśnie tam chyba jest najkorzystniej zainstalować SSD aby wyciągnąć
    > maximum możliwości.

    Oczywiście, że PCIe ma ograniczenia. Tak jak wszystko.
    A konkretnie w najnowszej wersji 30GB/s.

    Przeciętny dysk SSD ma szybkość maksymalną przy dobrych wiatrach 0,5GB/s.
    Wypasiony dysk SSD na PCIe ma 5GB/s.

    Jak chcesz kupić taki dysk to proszę:
    http://www.amazon.com/Intel-P3608-Internal-Solid-SSD
    PECME040T401/dp/B015VWOGRE
    http://www.superstorage.pl/product_info.php/products
    _id/939

  • 12. Data: 2016-05-10 13:19:44
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-09 o 20:22, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > W jaki sposób chcesz ten dysk zamontować, i ile chcesz za to zapłacić?
    > Dobrym wyjściem jest zakup gotowca(Plextor M6e black) albo adaptera
    > Pci-e 2/4 lanes na dysk m.2 Pci-e(nie sata!)i zakup dysku m.2 Pci-e,
    > na przykład takiego:
    > Dysk(z możliwością bootowania z niego systemu na starszych płytach):
    > http://www.morele.net/dysk-ssd-plextor-m6e-ssd-pcie-
    m-2-typ-2280-256-gb-px-g256m6e-645253/
    > Karta:
    > http://www.morele.net/kontroler-delock-karta-pcie-3-
    0-na-dysk-m-2-ssd-89370-646680/
    > Działa, sprawdzone na Asusie P5q-e, ale zbyt wielkiego efektu w
    > postaci kosmicznych transferów to się nie spodziewaj.

    Nie wiem, na razie są to tylko takie luźnie plany - czy w ogóle można i
    wstępna kalkulacja czy się opłaca. Jakby nie było - dzięki za sugestię.

  • 13. Data: 2016-05-10 13:20:06
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-09 o 21:45, m4rkiz pisze:

    > zlacze sata na plycie umozliwia ci transfery na poziomie 300MB/s
    >
    > w bardzo niewielu zastosowaniach ssd bedzie tu waskim gardlem

    Problem w tym że moja płyta ma chyba te wolniejsze SATA.

  • 14. Data: 2016-05-10 13:20:40
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-10 o 12:11, robot pisze:

> [...]
    > A konkretnie w najnowszej wersji 30GB/s.
    >
    > Przeciętny dysk SSD ma szybkość maksymalną przy dobrych wiatrach 0,5GB/s.

    Jasne, jeszcze nie wymyślono ideału, także i PCIe nim nie jest. Chodziło
    tylko o wydajność na tle interfejsu SATA.

    No oczywiście że przydałby się szybki dysk, ale nie za taka cenę! Czy to
    w ogóle możliwe abo ktoś sobie życzył za dysk tyle co widnieje na
    stronie superstorage?

  • 15. Data: 2016-05-10 15:33:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-10 o 13:20, Trybun pisze:

    > No oczywiście że przydałby się szybki dysk, ale nie za taka cenę! Czy to
    > w ogóle możliwe abo ktoś sobie życzył za dysk tyle co widnieje na
    > stronie superstorage?

    Bez przesadyzmu :-)

    http://www.x-kom.pl/p/224674-dysk-ssd-plextor-128gb-
    25-pciexpress-m6e-m2-black-edition.html

    Podyskutujmy czy warto zamiast wymieniać pół komputera wydać 420 na taki
    dysk.
    odczyt - 770 MB/s
    zapis - 335 MB/s

    Albo 900 zł na większy i jeszcze szybszy.

  • 16. Data: 2016-05-11 12:21:24
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 10 May 2016 07:47:51 +0200
    doszła do mnie wiadomość <57317606$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :
    m-2-typ-2280-256-gb-px-g256m6e-645253/
    0-na-dysk-m-2-ssd-89370-646680/

    >Właśnie. Ciągle chodzi mi po głowie SSD na PCIe.
    >Jak ceny były wyższe to sobie odpuściłem ale spadają.
    >
    >Wybór jest taki:
    >-Dokupić SSD na PCIe
    >-pozostać przy SSD na SataII i nie wykorzystywać jego pełnych możliwości
    >(kaleczenie rzemiosła) :-)
    >-kupić nową płytę główną na SataIII a z z nią pewnie i CPU i RAM
    >
    >Co wybrać? Co wybrać?

    Musisz wiedzieć o tym, że nie wszystkie dyski pci-e mogą być(na
    starszych płytach) dyskami bootującymi, druga sprawa to finansowa
    opłacalność(będzie szybciej i drogo, ale rakiety z tego nie zrobisz).
    Jak będziesz kiedyś wymieniał płytę na taką z gniazdem m.2 ma dyski
    Pci-e, to może warto kupić zestaw adapter Pci-e plus dysk m.2
    Pci-e(będziesz go mógł z powodzeniem zastosować na nowej płycie).
    Trzeba jeszcze wiedzieć o jednym, zaawansowane dyski w desktopowym
    systemie będą się nudzić, w praktyce najlepiej kupić coś na Sata 600
    formatu 2.5 cala(wyjdzie taniej, a różnicy w wydajności na oko nie
    zobaczysz).

    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 17. Data: 2016-05-11 12:35:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 12:21, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > systemie będą się nudzić, w praktyce najlepiej kupić coś na Sata 600
    > formatu 2.5 cala(wyjdzie taniej, a różnicy w wydajności na oko nie

    Dzięki za info.
    Obecnie używam kilku komputerów z dyskami SSD ale wszystkie mają SataII
    Komfort jest nieporównywalny ale chciałbym więcej :-) a wiem że mogą
    pracować szybciej.
    Chyba jednak przyśpieszenie SSD do sataIII czy PCIe nie będzie tak
    spektakularne jak założenie do starego kompa.
    A może będzie? :)

  • 18. Data: 2016-05-11 12:45:34
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Musisz wiedzieć o tym, że nie wszystkie dyski pci-e mogą być(na
    > starszych płytach) dyskami bootującymi

    Na szczęście dysk bootujący nie musi być systemowym.

    --
    Wiktor S.

  • 19. Data: 2016-05-11 18:10:06
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Wiktor S." napisał:

    > Na szczęście dysk bootujący nie musi być systemowym.

    Wg nomenklatury Microsoftu - musi ;->

    https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/314470

    JoteR

  • 20. Data: 2016-05-11 18:27:31
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Trybun" napisał:

    > Wolniejsza nawet od tej zintegrowanej z procesorem Intela?

    Daj spokój, karty graficzne na PCI to epoka jeszcze sprzed złącza AGP.

    > Korzystniejsze byłoby w ogóle wyjąć kartę i praca na tej zintegrowanej?

    Należy tylko upewnić się, że po obsadzeniu slotu PCIe x16 płyta pozwoli na
    przełączenie się na zintegrowaną grafikę. Bo mój któryś Asus na socket 775
    nie pozwalał.

    > A to moja płyta:
    >
    > http://www.x-kom.pl/p/53083-plyta-glowna-socket-775-
    asus-p5g41t-m-lx2-gb-lpt-g41-vga-pci-e-ddr3.html

    Chipset Intel(R) G41 Express. Szału nie ma, ale przynajmniej obsługuje DirectX
    10. Jednak nie będzie to "dobra zmiana" ;->

    A poza tym, jak już ktoś tu przytomnie zauważył, do "normalnych" zastosowań
    dysk SSD SATA wystarczy z dużym naddatkiem. Chyba, że np. wykonujesz jakieś
    prace zlecone dla Ziobry i musisz błyskawicznie przewalać terabajty danych z
    podsłuchów ;->

    JoteR