  • Data: 2023-05-22 19:30:29
    Temat: Re: Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, May 15, 2023 at 6:02:33 PM UTC+2, o...@g...com wrote:
    > Swoją drogą jak biorę wartości z tych tabel:
    >
    > https://www.agner.org/optimize/instruction_tables.pd
    >
    > Mam brać pod uwagę sumę Ops i Latency?

    Pytałeś już o to dwa lata temu. I nie, ops i latency to dwie **kompletnie** różne
    rzeczy - przeczytaj dokładnie opisy kolumn.

    Można teoretycznie oszacować throughput małego kawałka kodu (np. na
    https://uica.uops.info), można nawet oszacować dolne ograniczenie latency ze ścieżki
    krytycznej. Między Tobą a ISA jest kompilator, runtime, system operacyjny i wg mnie
    warto mierzyć czas wykonania dla dużej liczby iteracji, eksprymentując z ustawieniami
    kompilatora. Od wielu lat używam tego zestawu makr do mierzenia cykli:
    https://github.com/WojciechMula/toys/blob/master/000
    helpers/benchmark.h. Możesz zobaczyć w tym repo jak z tego korzystać, np. tutaj:
    https://github.com/WojciechMula/toys/blob/master/avx
    512-varuint/benchmark.cpp#L41

    w.