  • 11. Data: 2011-09-13 22:40:14
    Temat: Re: Ile minut (godzin) powinien utrzymać APC Smart UPS 1000VA?
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ac9392a5-d55d-48d8-a913-a5623592629f@c29g2000yq
    d.googlegroups.com...

    >Zwazywszy na to, ze jakis maly agregat inwertorowy bedzie tanszy od
    >wzmiankowanego APC i bez trudu pociagnie caly zestaw przez jakies 3
    >godziny (czy na ile mu tam starczy paliwa) - mozesz wyjasnic co Cie
    >tak ubawilo?

    >Z ciekawosci pytam.

    >Vituniu.

    wiem, powinienem dolaczyc do tematu "[OT]" :] - bo moj odruch byl typowo
    spontaniczny (a odpowiedz absolutnie nie tyczyla sie slusznosci
    technicznej), malo co nie rozbryzgalem w tamtej chwili kawy o ekran ;)

    wiesz, wyobraznia czysta... taki kiporek 3kWh + spiro rura wyprowadzajaca
    spaliny przez lufcik z malego pokoju a operator kompa z mega stoperami +
    nausznikami... moze rozbawic ;)

    Pozdro

    --
    doom3

  • 12. Data: 2011-09-14 05:33:48
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2011-09-13 23:15, MC pisze:

    > UPS-y nie są przeznaczone do tak długiego podtrzymywania. Kup sobie
    > prądnicę spalinową.

    to ciekawe skąd u mnie się wziął taki 15 kilowatowy trzymający na pełnym
    obciążeniu 480 min. CUD!

  • 13. Data: 2011-09-14 07:23:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-14 00:40, doom3 pisze:

> [...]
    > wyprowadzajaca spaliny przez lufcik z malego pokoju a operator kompa z
    > mega stoperami + nausznikami... moze rozbawic ;)

    Jeszcze lepiej niech przytaszczy ruski wojskowy agregat prądotwórczy na
    przyczepce :)
    Taki 5kW ważył chyba z pół tony.

    Może się przydać w sezonie grzewczym ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 14. Data: 2011-09-14 07:48:42
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 13.09.2011 23:15, MC pisze:
    > Kup sobie prądnicę spalinową.

    Raczej agregat prądotwórczy. :)

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 15. Data: 2011-09-14 08:58:03
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/09/2011 06:33, Marrcino wrote:

    > to ciekawe skąd u mnie się wziął taki 15 kilowatowy trzymający na pełnym
    > obciążeniu 480 min. CUD!

    U mnie taki stoi z uwagi na pobór prądu całej serwerowni, a nie czas
    pracy. Ma wytrzymać 3-5 minut do startu generatora diesla.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 16. Data: 2011-09-14 13:05:37
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2011-09-14 10:58, kamil pisze:

    > U mnie taki stoi z uwagi na pobór prądu całej serwerowni, a nie czas
    > pracy. Ma wytrzymać 3-5 minut do startu generatora diesla.

    Wiem ze agregat jest świetnym pomysłem ale do generatora trzeba
    dobudować całą infrastrukturę, a baterie się po prostu stawia (co prawda
    na poziomie 0 bo waży to 2x700kg) ale w montażu i uzytkowaniu
    zdecydowanie prostsze.

  • 17. Data: 2011-09-16 08:23:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > UPS-y nie są przeznaczone do tak długiego podtrzymywania. Kup sobie
    > prądnicę spalinową.

    A to ciekawe co piszesz. Możesz rozwinąć myśl?
    W firmie mam Fideltronika 3000 z 4 akumulatorami 12V 100Ah na zasilanie
    awaryjne ważniejszych komputerów i sieci LAN całego biura. Kiedyś byłem w
    sobotę sam w firmie i pech chciał energetycy postanowili tez popracować w
    sobotę i nie było w budynku prądu. Nie przejąłem się tym zbytnio. Zestaw mój
    komputer, szafa LAN oraz rejestrator video z 16 kamerami (wszystko razem
    jakieś 400-500W) pracowały z niego przez 6 godzin, aż poszedłem do domu i
    zapewne jeszcze by popracowały następne kilka godzin.

    Marek

  • 18. Data: 2011-09-16 08:41:00
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Wykres
    >
    > http://www.apc.com/products/resource/include/techspe
    c_index.cfm?base_sku=SMT1000I&total_watts=50

    Akurat właśnie wczoraj trafiłem na ten wykres, ale dzięki za chęci.
    Wychodzi około 50minut. To za mało. Pytanie dotyczy akurat dużo starszego
    modelu ale sądzę że będzie podobnie.
    Zastanawiam się, co by zamiast oryginalnych 17Ah nie założyć zewnętrzynych
    dwóch akumulatorów samochodowych 12V33Ah. Są zresztą tańsze. Układ ładowania
    w UPSie daje max 5A (taki jest bezpiecznik w układzie ładowania patrząc na
    schemat), więc myślę że powinien wytrzymać i zapewnić w miarę prawidłowe
    ładowanie takiego zestawu. Wiem, wiem trzeba kalibrować UPSa pod nowe
    akumulatory. Wiem jak i czym bo robiłem to kiedyś ze smartem 1400.
    UPS ma stać w garażu. Agregaty prądotwórcze odpadają ze względu na hałas i
    konieczność zaglądania pod korek zbiornika.

    Marek