  • 11. Data: 2009-04-06 17:39:04
    Temat: Re: Ile pociagnie aku. zelowy>przetwornica dla laptopa ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    |3eR|<0 pisze:
    > Dobrym rozwiazaniem w plenerze mysle ze jest aku. zelowy 12V 7Ah +
    > przetwornica.
    Raczej bardzo złym. To prawie jak ukraść cysternę spirytusu, sprzedać, a
    kasę przepić.
    Lepiej dorzuć do tego aku jeszcze szeregowo drugi 6v 7Ah (rozmiarem
    pasuje), albo od razu weź 3x 6v 7Ah, będziesz miał napięcie w sam raz,
    wepnij to w miejsce oryginalnego aku od laptopa i gotowe, nic więcej nie
    kombinuj.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2009-04-06 17:53:25
    Od: r...@p...onet.pl

    > Witam,
    > laptop jest stary celeron 1200 california access, bateria jest juz stara i
    > trzyma tylko 25-30 min( i tak duzo ;)).
    > Dobrym rozwiazaniem w plenerze mysle ze jest aku. zelowy 12V 7Ah +
    > przetwornica.
    > Pytanie ile pociagnie ten aku takiego laptopa ?. Jak to policzyc.

    Nie lepiej kupić najtańszą podróbke na te 20V ale jednak Li-Ion?

    Akumulatory żelowe mają bardzo słaby
    stosunek energii do masy akumulatora, zaledwie 30-40Wh/kg

    Dla Li-Ion jest to 150-200 Wh/Kg.

  • 13. Data: 2009-04-07 16:45:36
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > pasuje), albo od razu weź 3x 6v 7Ah, będziesz miał napięcie w sam raz,
    > wepnij to w miejsce oryginalnego aku od laptopa i gotowe, nic więcej nie
    wepnac w miejsce orginalnego zasilania bez przetwornicy ?. bede mial ok 18V
    moj lap potrzebuje niby 20 V ?.

    > --
    173

  • 14. Data: 2009-04-07 17:48:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    |3eR|<0 pisze:
    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > wepnac w miejsce orginalnego zasilania bez przetwornicy ?. bede mial ok 18V
    > moj lap potrzebuje niby 20 V ?.
    A co za różnica? 20v nominalnie, sprawdz od ilu działa. Zapewne od 16
    już spokojnie będzie działać, wiele nawet przy 12 chodzi ok. W środku ma
    przetwornicę, najwyżej przy tak niskim napięciu nie będzie ładować aku,
    ale tego nie potrzebujesz chyba?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2009-04-08 07:19:21
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

> [...]
    > spokojnie będzie działać, wiele nawet przy 12 chodzi ok. W środku ma
    > przetwornicę, najwyżej przy tak niskim napięciu nie będzie ładować aku,
    chetnie sprawdze takie rozwiazanie, szkoda ze nie trzeba bedzie to kupic.
    Ale jestli 3x aku 6V styknie to bede do przodu o przetwornice, pozostanie
    ladowarka. Tak swoja droga jesli mam zasilacz universalny bede mogl ladowac
    taki zelowy ?.

  • 16. Data: 2009-04-08 07:49:05
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Odnosnie propozycji podlaczenia rownolegle 3x aku 6v to czy takie aku beda
    ok ?:
    http://www.allegro.pl/item600523261_akumulator_zelow
    y_4_5ah_6v_szybka_tania_dostawa.html

  • 17. Data: 2009-04-08 22:09:57
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    BartekK wrote:

> [...]
    > już spokojnie będzie działać, wiele nawet przy 12 chodzi ok. W środku ma
    > przetwornicę, najwyżej przy tak niskim napięciu nie będzie ładować aku,

    niestety nie jest to tak oczywiste.
    tzn. z praktyki wiem ze owszem, sporo lapkow chodzi duzo ponizej swoich
    znamionowych napiec, i zaden mi sie z powodu zbyt niskiego napiecia nie
    spalil, ale nie posiadam w swojej 'kolekcji' zadnej z 'nowoczesnych'
    chinszcyzn pracujacych na granicy wytrzymalosci.
    lapkow z dziwnych napiec przewinelo mi sie w sumie kilkanascie i zaden sie
    nie spalil do tej pory ;)

    zauwazylem rowniez tendencje ze im 'szybszy' lapek (bardziej pradozerny) tym
    wyzszego napiecia wymaga.

    problem moze byc w tym , ze im nizsze napiecie, tym wyzszy pobierany przez
    lapka prad (a tym samym wiekszy prad przeplywajacy przez klucz
    przetwornicy)
    teoretycznie dobra przetwornica powinna miec zabezpieczenie termiczne , w
    praktyce to czasem uklad kluczujacy mosfetami przetwornicy jest duuzo dalej
    niz te mosfety, tak ze moze cos pojsc z dymem...

  • 18. Data: 2009-04-08 23:26:25
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    "|3eR|<0" <.@.> wrote:
    > Odnosnie propozycji podlaczenia rownolegle 3x aku 6v to czy takie aku beda

    nie równolegle tylko szeregowo!
    a.

  • 19. Data: 2009-04-09 06:40:15
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > nie równolegle tylko szeregowo!
    > a.
    nie na robi sie jakies maslo maslane
    Jesli podlacze 3x takie aku szeregowo to uzyskam ok 18V ale prad bedzie o
    wartosci jednego aku.
    Jesli rownolegle to bede mial tylko 6V ale prad 3x moc aku.
    I gdzie to podpiac w miejsce orginalnej baterii?, ale wtedy jak dokladnie to
    podlaczyc i czy lap sie w ogole uruchmi. A moze w miejsce zasilania na
    "zywca" bez przetwornicy podlaczyc szeregowo 3x 6V ?.

  • 20. Data: 2009-04-09 06:46:13
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:
> [...]
    > spalil, ale nie posiadam w swojej 'kolekcji' zadnej z 'nowoczesnych'
    > chinszcyzn pracujacych na granicy wytrzymalosci.
    Autor pisze że to celeron 1200. Więc ani nowoczesny ani wymagający...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173