  • 91. Data: 2012-09-12 17:25:11
    Temat: Re: Internet w domu bez umowy?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-09-12 13:11, Użytkownik Smok Eustachy napisał:

    > Nie jest martwy.

    Jest, gdyby nie był napisał byś dlaczego.

    Pozdrawiam

  • 92. Data: 2012-09-12 20:56:52
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-11, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:
    > Tak przy okazji spytam. Znasz sposob na niezgodzenie sie z konstytucja i
    > wypisanie z obywatelstwa? Czy moze to jest przymus? :>

    Nie ma przymusu. Obywatelstwa można się z zrzeknąć i jest to dosyć
    prosty proces. Składasz normalny wniosek w urzędzie stanu cywilnego
    (lub ambasadzie), do którego trzeba dołączyć zaświadczenie, że nie masz
    otwartych żadnych spraw sądowych (oczywiście w kraju, z którego się
    "wypisujesz").
    Poza tym (ponieważ cyfryzacja urzędów jest wciąż dosyć odległa) trzeba
    dodać akt urodzenia, potwierdzenie stanu cywilnego i cośtam jeszcze.
    No i trzeba dostarczyć dowód, że masz lub będziesz miał inne
    obywatelstwo.

    Jeśli dostarczysz wszystko i spełniasz wymogi formalne, to papier
    trafia do Prezydenta RP i akceptacja jest właściwie automatyczna.

    pozdrawiam,
    PK

  • 93. Data: 2012-09-14 02:10:21
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-09-09 19:24, rs pisze:

    > nie chodze do takich przybytkow jak KFC, ale pare miesiecy temu
    > sprawdzalem w mojej okolicy dostepnosc wifi i wszystkie punkty takich
    > sieci mialy, nawet jej nie reklamujac. wlasciwie tego juz sie nie
    > reklamuje, bo to jest oczywiste, ze taki punkt oferuje taki dostep.
    > moze moja wies jest wyjatkowa w tym, ale nie slyszalem, zeby ktos sie
    > zkarzyl na brak wifi, tam gdzie, sadzi sie, ze on powinien byc. czy to
    > co piszesz, dotyczy tylko KFC czy ogolenie punktow w sieciach
    > fastfoodowych?

    Akurat mieszkałem w tym samym budynku z jednym z nich na parterze, a
    miejsce było takie że pomimo centrum miasta, to zasięg Aero2 pojawiał
    się i znikał (to zresztą dotyczyło wszystkich sieci komórkowych, również
    ze zwykłymi usługami głosowymi).
    Przy okazji spytałem obsługi i padła odpowiedź "modem jest zepsuty". W 2
    innych było tak samo, więc nie wiem czy to ogólna polityka wyłączenia
    dostępu i zwalania na sprzęt, czy zbieg okoliczności.

    > ciagnac dywagacje dalej, jestem jednak skonny przychylic sie do dego,
    > ze byc moze faktycznie im sie cos sypnelo ze sprzetem. pewnie wszyskie
    > punkty maja tego samego typu router/ap, ktorym we wszyskich puntkach
    > zawiaduje pan Zenek, a on jest chory albo na wakacjach i jak wroci to
    > naprawi. byc moze wlascicielom po prostu nie zalezy. to nie musi byc
    > jakas konspiracja. <rs>

    Być może, ale 3 na 3 sprawdzone wyglądało na odgórne ustalenia. Może to
    potwierdzić ktoś, kto siętam stołuje, bo mnie jakoś odpycha jedzenie tam.

    --
    /MB

  • 94. Data: 2012-09-14 16:37:52
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia 12 Sep 2012 18:56:52 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    > (lub ambasadzie), do którego trzeba dołączyć zaświadczenie, że nie masz
    > otwartych żadnych spraw sądowych (oczywiście w kraju, z którego się

    Oczywiscie pomijasz drobny detal, jakze nieistotny, ze trzeba miec
    obywatelstwo innego panstwa lub jego przyrzeczenie.
    Rzeczywiscie prosty proces.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 95. Data: 2012-09-17 01:38:57
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "pitpull" <p...@p...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Modem niekoniecznie - może byc telefon jeśli spełnia warunki - osobiście
    > używam do tego celu Nokii Classic 6370.
    > Nie jest to może WiFi ale jeśli do 1-go laptopa to nie ma problemu. Ew.
    > można chyba udostępniać z tego laptopa internet innym ;)
    >
    > Tylko musi być zasięg tego Aero2 .....

    Sprawdzałem dzisiaj z moim smartfonem (Galaxy mini ) i na Orange z taryfą
    internetową i ustawieniu 3G wyszło mi ok 630 kb/s nie jest to zabójczo
    szybko ale chyba wystarczy. Znajoma ma inny telefon (Samsung Avila) ale też
    powinno iść.

  • 96. Data: 2012-09-17 02:27:46
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "rageofhonor" napisał:

    > Sprawdzałem dzisiaj z moim smartfonem (Galaxy mini ) i na Orange
    > z taryfą internetową i ustawieniu 3G wyszło mi ok 630 kb/s [...]
    > Znajoma ma inny telefon (Samsung Avila) ale też powinno iść.

    W 3G? Bardzo wątpliwe, oględnie mówiąc.

    JoteR

  • 97. Data: 2012-09-20 02:08:37
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 07 Sep 2012 14:59:18 +0200, KJ napisał(a):

    > w życiu bym świadomie nie udostępnił netu obcej osobie, tym bardziej na
    > miesiąc

    Dowolne spotkanie ze znajomymi u mnie, w wynajmowanej norce (umowa odnośnie
    internetu podpisana na moje nazwisko i ja tu za wszystko odpowiadam) -
    ktokolwiek chce, dostęp do WiFi ma. SID i hasło do sieci przylepione w
    widocznym miejscu. Znajomy znajomych stacjonujący u mnie przez prawie dwa
    tygodnie - pełen dostęp do sieci miał. Choć znałem go przelotnie - z kilku
    spotkań przy piwie. Więc tak z tym kategorycznym twierdzeniem bym nie
    szalał. ;D

    [ Fortuna to niestała dziwka. ]
    [ (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

  • 98. Data: 2012-09-20 02:18:36
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 07 Sep 2012 19:56:14 +0200, Jawi napisał(a):

    > :) dobre, ale za czasów SDI to raczej nie było co ściągać i kogo tak
    > ścigać jak dzisiaj się to robi :)

    Za czasów SDI miałeś stałe IP (i AFAIR raczej niezmienne), a korzystanie z
    serwisów typu Napster czy Audiogalaxy powodowało, że o wiele łatwiej było
    Cię namierzyć (AFAIR). :D

    [ Rząd, który kradnie od Piotra, żeby zapłacić Pawłowi, zawsze może liczyć ]
    [ na poparcie ze strony Pawła. (George Bernard Shaw) ]

  • 99. Data: 2012-09-20 02:18:36
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 07 Sep 2012 16:35:38 +0200, Jawi napisał(a):

> [...]
    > kwiatki, net 2M/s w promocji, bo umowa na opcję 128_limit, o której nic
    > nie wiadomo, na stronie ISP nie znalazłem ani słowa! 2Mb/s to opcja w
    > promocji, którą trzeba odnawiać aneksem co roku, przedłużając non stop
    > umoę na - uwaga: 2 lata :) Oznacza to albo uwiązanie klienta, albo na
    > jego przemęczenie zniechęcające, bawienia się prędkością 128 i tu nie
    > wiadomo czego, zakładam kb/s. I limit ściągniętych danych na 10GB.
    > To kosztowało 39pln/m-c.
    > I kuźwa niech mi ktoś powie że Aero jest gorszy w tym przypadku.
    > A ten komentarz może jest właśnie opinią takiego dostawcy ;)

    Zadam może wredne pytanie - umowę i regulamin warunków świadczenia usługi to
    się czyta przed czy po podpisaniu umowy?

    [ House: Work smart, not hard. ("House M.D. 3x19 Act Your Age") ]

  • 100. Data: 2012-09-20 02:58:36
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 07 Sep 2012 16:12:23 -0400, rs napisał(a):

    > tak sie dzieje, bo polskie spoleczenstwo dzieli sie na cwaniakow i
    > frajerow i ta polaryzacja sie poglebia. nie dasz lacza, bo nie chcesz
    > wyjsc na frajera i nie pozwolic innemu, zeby byl cwaniakiem. zupenie
    > nie zalezy od tego jakie sa prawdziwe intencje jednego i drugiego.
    > takie bywa powszechne rozumowanie. to jest smutne i prawdziwe.

    Zauważasz coś tak mniej więcej w środku? Przykład - z trochę innej beczki.
    Ze znajomym z jednej firmy jeździliśmy do pracy jego samochodem. Umawialiśmy
    się w jednym miejscu, o jednej godzinie. Bywało, że ja na niego czekałem
    (rzaaadko) bywało, że on na mnmie czekał (częściej). Szlag mnie trafiał, że
    co te kilka miesięcy, kiedy pytałem człowieka, ile mu się przy tankowaniu
    mam dorzucić, gość mnie prawie zmywakiem tłukł. Gdyby mieszkał w zasięgu
    mojego WiFi - nie byłoby żadnego problemu z jego dostępem do mojej sieci i
    korzystaniem z mojego łącza.

    Z drugiej strony - przychodzi do mnie sąsiad i ja mu mój dostęp do netu
    udostępniam. Bez kontroli, przycinania pasma - na zasadzie chcesz,
    potrzebujesz, korzystaj. I gość mi - przykładowego - piwa raz w miesiącu nie
    postawi, a jeżeli mi się, dajmy na to, router czy access point spieprzy, to
    wlatuje z pretensjami, że dlaczego on netu nie ma. Dude - seriously?

    Znajomi moi, jak przychodzi co do czego, z dostępem do netu problemu nie
    mają. Jak wygodniej jest im coś sprawdzić na normalnym, stacjonarnym
    komputerze, a nie na smartfonie - feel free. Siadają, sprawdzają co mają do
    sprawdzenia i finał. Ja w tym momencie mogę się wręcz obracać na drugi bok i
    rozkosznie chrapać - wiem, że nikt nie wpadnie na durny pomysł ,,a to mu
    wszystko pokasujemy, bo to będzie taki fajny dowcip".

    > jakos knajpy nie maja problemu z udostepnianiem lacza. sa publiczne punkty
    > dostepowe i jakos wszystko sie kreci.

    W razie jakichkolwiek problemów z organami ścigania, to jesteś pewien, że
    tak samo zostanie potraktowany przykładowo Starbucks czy Coffee Heaven,
    który - dajmy na to - wprost deklaruje, że hot spot jest publicznie
    dostępny? I ten organ ma do czynienia z firmą z paroma papugami na
    podorędziu. Nie jak w przypadku misia, co sąsiadowi swoje łącze udostępnił?

    > ja tez nie mam problemu z udostepnianiem. kiedy mieszkalem w innym
    > miejscu, udostepnialem swoje lacze drum rodzinom i bylo ok. tylko haslo
    > do AP. zadnych ciec czy przydzialania pasma itp. teraz kolezka obok
    > udostepnia sygnal swojego expandera sygnalu komorkowego, bo nasz prowider
    > jakos ma kiepskie pokrycie w tym miejscu. trzeba wiedziec komu sie
    > udostepnia, a nie traktowac wszystkich jak potencjalnych przestepcow.

    Ooooo. Najważniejsza rzecz: trzeba wiedzieć, komu się udostępnia. Trzeba też
    wiedzieć, co możesz, a czego nie możesz z racji umowy, którą podpisałeś. I o
    ile część zapisów u niektórych providerów zakrawała na paranoję (np. łącze
    może być podpięte tylko do jednego komputera w danym lokalu - znaczy się,
    jak mam stacjonarkę i laptopa dla dziewczyny, to ona z tego łącza korzystać
    nie może?), tak z tym, że dostawcy łącz bronili i bronią się zapisami w
    umowie przeciw dzieleniu sygnału poza dany lokal (typu - jeden gość zamawia
    w UPC łącze 120 Mbit i na tym wisi 15 innych osób) to z tym drugim jestem
    się w stanie zgodzić. Do momentu, w którym dostawca sygnału nie próbuje ze
    mnie robić idioty.

    > to to nalezy zmieniac, a nie kultywowac bycie "czlowiek czlowiekowi
    > wilkiem".

    Wiesz - był taki facet, AFAIR Optimusa założył. Działał _zgodnie z
    obowiązującym prawem_. Czytałeś, co z nim zrobiono?

    (ciach...)

    > jakby bylo panstwo policyjne, to by scigalo wszystko, a nie tylko
    > staruszki czy studentow, ktore maja pirackiego windowsa, albo pare
    > sciagnietych divxow.

    Czytałeś może o tym, jak wyglądało aresztowanie właściciela Megaupload.com?
    Co na ten temat miał do powiedzenia sąd? Bo sprowadza się to do pewnej
    prostej kwestii - faceta zwinęli, sąd uwalił tzw. podstawy do takich
    działań. Ciekawe jakie odszkodowanie dostanie - mam nadzieję, że takowe
    wywalczy, bo to (niezależnie - winny, czy niewinny) i co z nim zrobiono,
    jest cholerstwem pierwszej kategorii.

    (ciach...)

    [ Life is simple, when you make choices and you don't look back. ]
    [ (znalezione w sieci) ]