  • Data: 2012-02-26 22:35:57
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On 02/26/2012 02:16 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jeden neodym umieszczony wewnątrz cewki tak, że może sie swobodnie
    > obracać? W obracającej się, aluminiowej feldze powstaje prąd wirowy,
    > generujący pole magnetyczne, jakikolwiek ruch neodyma powoduje zmianę
    > tego pola a ta wspomaga ruch neodyma, W efekcie neodym zaczyna wirować
    > wewnątrz cewki i jego zmienne (w stosunku do osi cewki!) pole
    > magnetyczne generuje prąd.

    To ma sens. Rozumiem, że ten neodym musiałby mieć oś obrotu prawie
    obojętną, byle obracać się tak, żeby N-S zmieniało położenie względem
    felgi. To by nawet pasowało do tego walca w CADzie na filmie, bo można
    tam zobaczyć, że wewnątrz jest walcowa dziura właśnie tak położona, no i
    inne zdjęcia sugerują, że tych neodymów tam jest więcej. Czyli pozostaje
    zrobić wirnik z kilku magnesów, najlepiej tak, żeby pole cały czas
    obejmowało felgę, czyli bez martwych punktów. Trzeba będzie spróbować :-)

    Z drugiej strony myślałem, że może jest jednak jakiś sposób, żeby to
    obyło się bez mechaniki, wtedy byłoby wieczne.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg