  • 1. Data: 2019-12-01 17:26:16
    Temat: Jak oklejac kask?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chcę okleić kask kawałkami folii odblaskowej (markowej 3M).
    Przede wszystkim kask ma być fragmentami odblaskowy, żeby z daleka mnie kierownicy
    widzieli w świetle swoich reflektorów.
    Kask na rower zimowy, mniej więcej to samo co kask na moped/skuter, więc pytam na tej
    grupie.
    Pytanie, jak do podejść do oklejania paskami dość sztywnej taśmy odblaskowej (typu
    jak do naczep samochodowych, myślę o kolorach
    białym od przodu i czerwonym od tyłu) kasku będącego niemal kulą?
    Np. jakiej wielkości i jakiego kształtu paski taśmy przycinać z doświadczenia kogoś,
    kto już to robił?

  • 2. Data: 2019-12-03 10:43:37
    Temat: Re: Jak oklejac kask?
    Od: Grzegorz Rogala <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-01 o 17:26, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > od przodu i czerwonym od tyłu) kasku będącego niemal kulą?
    > Np. jakiej wielkości i jakiego kształtu paski taśmy przycinać z
    Podjedz do specow od oklejania samochodow,
    folia pryzmatyczna 3M i naprzod.
    Albo.. spray odblaskowy, gdzies widzialem za jakies 40zl i byl bezbarwny
    a "odblaskiwał" jak pojebany.

    --
    Pozdr!
    Rogal

  • 3. Data: 2019-12-05 20:28:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Właśnie takie paski (z rolki szerokości 50-55 mm) mam, biały i czerwony, folia
    pryzmatyczna dość gruba jest (kilka dziesiątych
    milimetra) i sztywnawa.
    Nie chcę płacić "specom", choć ostatecznie...
    Profesjonalna usługa (znana na Zachodzie) jest sporo droższa od samego kasku, ale
    pewnei sporo w cenie to 'zamysł artystyczny'.
    www.reflectivedecals.com/
    Ciągle przypomina mi się kask ze 'Swobodnego jeźdźca' ;-)
    www.google.pl/search?q="Easy+Rider"+helmets

    O farbach się mówi, że mogą negatywnie wpływać (przede wszystkim rozpuszczalniki,
    choć istnieją przecież farby "wodne") na strukturę
    tworzywa kasku i osłabić go.
    Szkoda, bo farba byłaby najprostsza (zamaskować wyściółkę oraz wszelkie otwory i
    pokryć sprayem).
    Podobnie zresztą się mówi o klejach pod folią - na tych 3M klej jest akrylowy wiążący
    pod wpływem docisku, jednak nie spodziewam się
    rozmiękczenia ABS przez akryl, ale kto wie?
    Zewnętrzna powłoka kasku jest z ABS, lecz wypełnienie to EPS (spieniony polistyren,
    bardzo wrażliwy na rozpuszczalniki).
    https://helmets.org/stickers.htm
    https://helmets.org/substancetest.htm
    https://helmets.org/reflect.htm

    Przychodzi mi jeszcze do głowy miękka taśma Scotchlite jak do naszywania na odzież,
    przymocować jakoś bez klejenia (rodzaj opaski).

    Za to spray może być niezły na ramę, lub na boki opon ;-)

    -----

  • 4. Data: 2019-12-06 03:19:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-05, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
> [...]
    >
    > O farbach się mówi, że mogą negatywnie wpływać (przede wszystkim
    > rozpuszczalniki, choć istnieją przecież farby "wodne") na strukturę

    Nie będziesz tego moczył w rozpuszczalnikach przecież. Sam kontakt z
    rozpuszczalnikiem to będzie pewnie poniżej minuty i nie łupina będzie
    się kontaktować a powłoka, która jest przecież praktycznie zawsze na
    łupinie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-12-06 12:20:41
    Od: Grzegorz Rogala <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-05 o 20:28, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > sztywnawa.
    > Nie chcę płacić "specom", choć ostatecznie...
    No to pasek i kask w reke, opalarka i naprzód.
    To nie jest filozofia lotu w kosmos. :)
    > O farbach się mówi, że mogą negatywnie wpływać (przede wszystkim
    > rozpuszczalniki, choć istnieją przecież farby "wodne") na strukturę
    > tworzywa kasku i osłabić go.
    Lakiery wodne sie stosuje i masz problem wplywu na wytrzymalosc z głowy.

    > Podobnie zresztą się mówi o klejach pod folią - na tych 3M klej jest
    > akrylowy wiążący pod wpływem docisku, jednak nie spodziewam się
    > rozmiękczenia ABS przez akryl, ale kto wie?
    Nie przesadzaj :)

    > Za to spray może być niezły na ramę, lub na boki opon ;-)
    o ten widziałem
    http://ujeb.se/7BYm4
    --
    Pozdr!