  • 11. Data: 2015-06-06 12:56:15
    Temat: Re: Jak one to szrobili i czy da si? to zroni? za normalne pieni?dze.
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 czerwca 2015 12:36:09 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:
> [...]
    router LTE-wifi od operatora. W cenie karty jest rok darmowego

    > To ślepy zaułek. GPhoto daje nieporównanie większe możliwości. Darmowy
    > serwer to śmiech na sali - zrobisz to na dowolnym (darmowym) ftp, albo
    > vpn do domu, dropbox - cokolwiek sobie zamarzysz. Jak nie potrafisz to
    > gotowy jestem pomóc - za uczestnictwo w projekcie. Ale wyjść trzeba od
    > aparatu wspieranego przez gPhoto - to jest podstawa.
    >
    > --
    > Mirek.

    Dzięki za ofertę, materiał do przemyślenia.

  • 12. Data: 2015-06-06 13:05:26
    Temat: Re: Jak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze.
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:78cc3aa1-f987-456c-860a-78d4880d37a3@googlegrou
    ps.com...
    Stoi fotoradar i robi zdjęcia uśmiechniętym kierowcom. Robienie zdjęć proste
    bo każdy aparat fotograficzny umie je zrobić. Pomiar prędkości mnie nie
    interesuje. Jak fotoradar nacyka zdjęć to je potem przesyła siecią komórkową
    do tych co nagrody dają za najlepszy uśmiech. Czy jak aparat ma w bebechach
    wifi to router co można kupić w sklepach operatorów komórkowych da radę to
    jakoś przesłać do mnie do komputera albo na jakąś chmurę? Mam kaprys narobić
    zdjęć z wysokiego komina. Zasilanie z sieci 230V tam jest. Nie chciałbym
    codziennie włazić na komin tylko dwa razy. Raz jak bym zakładał skrzynkę z
    aparatem a drugi jak bym ją zdejmował za pół roku. Jak to ugryźć? Są katy sd
    eyefi. Ale one najpierw wysyłają zdjęcia gdzieś do USA a potem sobie mogę je
    ściągnąć. Też by pasowało bo ta karta jak zobaczy sieć wifi to przesyła
    fotki i kasuje je na karcie. To niby można zrobić chamski włącznik co raz
    dziennie włączy router na czas potrzebny do przesłania zdjęć. Tylko czy to
    zatrybi?

    Tak, technicznie można to wykonać. Określ tylko dokładnie co to znaczy "za
    normalne pieniądze". Dla jednego człowieka 20000 zł będzie niezbyt dużą
    sumą, dla innego kwota 500 zł będzie za droga.

    Możesz posłużyć się kamerą IP plus ruteromodem LTE. W zależności od fantazji
    producenta masz możliwość wysyłania zdjęć na FTP, maila lub do fabrycznej
    chmury.
    Możesz użyć aparat jak w fotoradarze (gdzieś czytałem, że najczęściej to
    wysokie
    modele Kodaków) plus modem.
    Możesz najprostszy aparat podłączony po USB do mikroPC. W zależności od
    Twoich umiejętności programowania robisz potem ze zdjęciami co tylko chcesz.

    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2015-06-06 13:46:06
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 czerwca 2015 13:03:48 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    > Twoich umiejętności programowania robisz potem ze zdjęciami co tylko chcesz.

    karta kosztuje 200 router w Play 160 zasilacz sieciowy do aparatu od kilkunastu do
    150 ( jeśli to sony) Sterownik z marketu 30 i 100 za inne elementy i podzespoły. W
    sterowaniu nie problem bo to prosta elektronika możliwa do zrobienia na TTLach.
    Wyzwaniem jest skrzynka bo po jabłkach się nie nadaje. Musi być z izolacją termiczną,
    klimatyzacją, musi być pochłaniacz wilgoci i jeszcze sporo trudnych do zrobienia
    elementów jak chociażby mocowanie, zabezpieczenie przed ptakami. W dzisiejszych
    czasach zrobienie skrzynki w jednym egzemplarzu kosztuje a nie zrobienie sterownika.
    Jedyne czego nie wiem to czy po włączeniu routra i za kilkadziesiąt sekund aparatu
    karta dogada się z routerem i wyśle zdjęcia. Może wysyłać na Księżyc pod warunkiem ze
    je stamtąd ściągnę.

  • 14. Data: 2015-06-06 14:52:47
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:de330286-1242-4639-a4f9-76ca9b6b021f@googlegrou
    ps.com...
> [...]

    aparatu karta dogada się z routerem i wyśle zdjęcia. Może wysyłać na Księżyc

    Co do karty eyefi, to nie znam jej. Zapytaj na grupach lub forach o
    fotografii.
    Dobrze myślisz, żeby najpierw włączać router a potem pozostałe urządzenia.
    Jeśli korzystasz z DHCP, to niektóre urządzenia mają takiego "głupiego"
    klienta, że nie potrafią poprosić ponownie o adres,jeśli za pierwszą prośbą
    serwer DHCP nie odpowiedział
    Co do skrzynki, to chyba źle podchodzisz do tematu. Na skrzynkę z
    klimatyzacja wydasz majątek (przy Twoim budżecie). To elektronika w środku
    musi być taka, żeby się nie ugotowała latem. Możesz też poświęcić lodówkę
    turystyczną na zbudowanie obudowy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2015-06-06 16:25:06
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 czerwca 2015 14:51:19 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    > musi być taka, żeby się nie ugotowała latem. Możesz też poświęcić lodówkę

    Skrzynka jest kluczowa dla całego przedsięwzięcia. Najdroższa w zrobieniu będzie
    tańsza od aparatu w wykonaniu jak dla armii. czyli -40+70 odpornego na kurz, wodę
    gówna ptaków.

  • 16. Data: 2015-06-06 17:47:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:f3330767-fc04-4005-89a8-8b82f3006ddf@googlegrou
    ps.com...
> [...]

    będzie tańsza od aparatu w wykonaniu jak dla armii. czyli -40+70 odpornego

    Czy nie taniej będzie zastosować kamerę IP z matrycą 5 Mpx? Niektóre da się
    ustawić w robienie zdjęć w JPG.
    W standardowym wykonaniu jest już przystosowana do pracy w temperaturach
    zewnętrzych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2015-06-06 18:41:20
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 czerwca 2015 17:45:41 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    > ustawić w robienie zdjęć w JPG.
    > W standardowym wykonaniu jest już przystosowana do pracy w temperaturach

    To chodzi o użytkowy film a nie stratę czasu. Kamera z matrycą wielkości połowy
    paznokcia nie zapewni jakości.

  • 18. Data: 2015-06-07 11:27:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-06 o 18:41, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > To chodzi o użytkowy film a nie stratę czasu. Kamera z matrycą wielkości połowy
    paznokcia nie zapewni jakości.

    A jakiej jakości fotki oczekujesz?
    Są dobre, o wysokich rozdzielczościach, kamery IP, robiące dobre zdjęcia
    statyczne. Dodatkowo przez Internet możesz sterować obiektywem i
    ewentualnie pozycjonerem.

    Jeszcze inne rozwiązanie:
    routerek mający USB, mający obsługę serwera ftp. Aparat, który przez USB
    jest widoczny jako pamięć masowa - dane dla ftp.
    Teraz tylko albo ustawić aparat na zdjęcia cykliczne (niektóre tak
    mają), albo prosty zegar do "wciskania" spustu w aparacie.
    Ty z dowolnego miejsca "wchodzisz" wprost na katrę apataru protokołem
    ftp, zgrywasz, kasujesz - no problem.

    A odnośnie obudowy (skrzynki): niskich temperatur nie bój się. Smar w
    obiektywie powinien wytrzymać do -30.
    A na lato, to jak - Ci ktoś napisał - ogniwo Peltiera wytargane z
    lodówki turystycznej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2015-06-07 11:55:10
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 07.06.2015 o 11:27, Adam pisze:

> [...]
    > mają), albo prosty zegar do "wciskania" spustu w aparacie.
    > Ty z dowolnego miejsca "wchodzisz" wprost na katrę apataru protokołem

    Będziesz musiał jeszcze włączać/wyłączać aparat i pod/odpinać USB.
    Tylko po co? jak całe podłączenie i sterowanie aparatem łącznie z
    kręceniem zoomem i ostrością załatwia ci gPhoto?

    Co do kamery IP - idąc tym tropem można po prostu puścić z niej strumień
    na żywo (zresztą zajmuję się tym na co dzień), tylko chyba nie takie
    było założenie?

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2015-06-07 11:58:07
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 06.06.2015 o 18:41, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > To chodzi o użytkowy film a nie stratę czasu. Kamera z matrycą wielkości połowy
    paznokcia nie zapewni jakości.

    Aha, czyli robimy na lustrzance.
    Fajnie, ale w tym momencie budżet rośnie (no chyba, że ją masz) i
    tracimy sterowanie zoomem.

    --
    Mirek.