  • 261. Data: 2020-03-21 11:50:49
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-21 o 10:52 +0100, Cavallino napisał:
    > Wystarczająco, żebyśmy już nie mieli za co jej kupić.
    > I wtedy te kilkaset czy kilka tysięcy ofiar, które są alternatywą,
    > będą naszym najmniejszym zmartwieniem.

    Cywilizacja, która miałaby upaść przez kilka miesięcy przestoju
    spowodowanego niedogotowaną zupą z nietoperza, tak czy inaczej nie
    miałaby szansy przetrwać. Wierzę, że nasza cywilizacja jest jednak
    znacząco odporniejsza. A jeśli nie, to w zasadzie tym lepiej - ci,
    którzy przeżyją, będą w stanie odbudować coś sensowniejszego. Wszak
    człowiek uczy się na błędach.

    Mateusz

  • 262. Data: 2020-03-21 11:51:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-20 o 22:40, Cavallino pisze:

    > To nie ja się zafiksowałem, tylko polska służba zdrowia się zafiksowała
    > na ich nierobieniu.
    > Nawet jak się upomnisz, to się dowiesz że testy Ci zrobią, jak przez 14
    > dni (nie)leczenia objawowego Ci się nie poprawi.
    >
    > Tak naprawdę to powinni do statystyk wpisywać tylko tych, których
    > leczyli lekami na grypę - słyszałeś żeby ktokolwiek dostał miał
    > przepisany taki lek?
    > Bo ja się nie spotkałem.
    No trudno żebyś spotkał skoro na grypę nie ma leków, są jakieś tam
    przeciwwirusowe tyle że bardziej leczą madki niż dzieci.

    > Taa jasne.
    > Bo np. bakteryjne zakażenia nie dają któregoś z tych objawów....
    Ale bakteria to nie grypa, wirus osłabia śluzówkę i atakują bakterie,
    dlatego
    jak się ma stan zapalny to się dostaje antybiotyki.

    > HINT: Ilu ludzie z grypą jest leczonych antybiotykami?
    > Mnóstwo.
    > Mimo że antybiotyk nie działa na wirusy z założenia.
    >
    > Wirusów jest mnóstwo, infekcji wirusowych również, ale nie każde z nich
    > są wirusami grypy - bez testów tego jednoznacznie nie stwierdzisz.
    No nie, grypa-wirus to nie przeziębienie-rotawirus, więc nie mylmy pojęć,
    są dużo słabsze i nie dają tak wyraźnych objawów.

    > BTW: obecnie można mieć jednocześnie covid i grypę - do której tabelki
    > wpiszesz zgon?
    Sepsa, bo to bakterie zabijają a nie wirusy, podobnie jak w przypadku 27
    latki, miała stan zapalny po cesarce, wirusa też złapała od mamuśki co z
    Włoch wróciła, zmarła 12 godz po operacji.

    --
    Janusz

  • 263. Data: 2020-03-21 11:52:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 11:48, J.F. pisze:

    > Tym razem mamy jednak dosc scisle dane - testy wirusowe sa robione,

    Ale gdzie?
    Bo u nas to jakieś śladowe ilości - nie licząc rządu.

    > Niewydolnosc pluc jest dosc charakterystyczna.
    >

    > A jednak ... wczesniej wloskie szpitale nie byly tak przepelnione.

    Za parę lat z powodu covid też nie będą.
    Im więcej ludzi przechoruje teraz, tym mniej w przyszłości się zarazi i
    będzie chorowało.

    > Dosc odlegle przyklady.

    Ale wzorcowe jeśli chodzi o walkę z wirusem.
    Poczytaj.

  • 264. Data: 2020-03-21 11:53:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2020 21:48:47 +0100, Janusz napisał(a):

> [...]
    > żeby wiedzieć że ma grypę, potrafi to bezbłędnie rozróżnić gdyż grypa
    > daje wyraźne objawy: ból głowy, wysoka temp, których nie ma przy

    Mnie tam czesto boli glowa, a przy "infekcji" mam temperature.

    Co gorsza - bol glowy jest prawdopodobnie od zatok, a katar im raczej
    szkodzi niz pomaga ...

    J.

  • 265. Data: 2020-03-21 12:06:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Mar 2020 21:59:45 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ktos wczesniej pisał ze 17.

    Ta ilosc codziennie rosnie, a gdzie znalezc aktualne ?

    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Situationsberichte/Gesamt.html

    20.03 - 31

    Ale ... w wielu landach zero, a w Bawarii 12 zmarlo.

    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    A tu juz 47 pokazuja

    > Potem sprawdziłem i pisza ze 44 - podawałem linka bo pytałem zenka skad
    > wział 12 krotnosc.

    J.

  • 266. Data: 2020-03-21 12:09:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 21 Mar 2020 10:49:52 +0100, w <r54nvv$tra$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Jak nie jak tak:
    > https://koduj24.pl/morawiecki-zaplatal-sie-we-wlasne
    -nogi-zamiast-rak-mydli-polakom-oczy/

    Mnie chodziło o tego pajaca:

    Dworczyk: jesteśmy przygotowani na koronawirusa niezależnie od skali
    zachorowań.
    Autor: PAP/Rynek Zdrowia 25 lutego 2020

    Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk: - Nikt nie był
    przygotowany na taką sytuację, na taką skalę problemu,

  • 267. Data: 2020-03-21 12:11:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 21 Mar 2020 10:16:47 +0100, w <h...@4...net>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Jakos tam jednak przez powietrze sie rozchodzi ... szczegolnie, jak na
    > sasiednim balkonie sasiedzi tez spiewaja :-)

    Drogą kropelkową, a nie przez powietrze.
    Czyli sąsiad musi ci śpiewać w twarz.
    Chyba że jest halny.

  • 268. Data: 2020-03-21 12:19:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Mar 2020 16:59:46 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Czyli wyprowadza z pokoju tego osła którego sami tam wprowadzili...
    > Brawo!
    > Dla mnie to jest masakra ze 100 ministrów nie potrafi zorganizowac czegos
    > takiego jak zamkniecie granicy dla osobówek a zostawienie płynnego
    > przejazdu dla ciezarówek.

    Wlasnie sie chwala ostatnimi usprawnieniami:
    -tirmanom nie mierzy sie temperatury ... hm ... a pomiar szybko trwa

    -tirmani nie musza wypelniac karty lokalizacji ... no, jak przejezdza
    ktorys raz, to istotnie bezsens, ale zebranie karty trwa szybko,
    wypelnienie troche dluzej ... ale mozna na parkingu,

    -ludzie w osobowych samochodach musza ... bo i kwarantanna ich
    obwiazuje.

    -w sodowych samochodach temperature sie mierzy ... i kto ma ponad
    37.5, ten idzie do namiotu i czeka na transport do szpitala.
    Niby madrze ... ale co z samochodem? czeka ?
    A jak to kierowca z dziecmi, czy innymi pasazerami bez PJ ?

    A jak to pasazer ma temperature ? Choc w sumie - kierowca i inni
    pasazerowie i tak na kwarantanne, to mozna zaryzykowac ...
    testow sie zaoszczedzi, przypadkow wolniej przybedzie :-)

    J.

  • 269. Data: 2020-03-21 13:07:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 11:51, Janusz pisze:

    > No trudno żebyś spotkał skoro na grypę nie ma leków,

    Skąd ta wiedza?
    Bo jednak są takie, co więcej, testowano nawet ich skuteczność w
    przypadku covid.
    Niektóre nawet rzekomo pomagały.

    Use google.

    A to co piszesz - dotyczy właśnie przeziębienia, które Ty traktujesz
    jako grypę, całkowicie niesłusznie.

    > No nie, grypa-wirus to nie przeziębienie-rotawirus, więc nie mylmy pojęć,
    > są dużo słabsze i nie dają tak wyraźnych objawów.

    Same z siebie zazwyczaj nie, ale w połączeniu z innym czynnikami mogą dawać.
    To samo zresztą dotyczy covid, też część przypadków jest bezobjawowa, a
    część bardzo ciężka.

    > Sepsa,

    ROTFL !!!
    I potem polskie statystyki wyglądają jak wyglądają.

  • 270. Data: 2020-03-21 13:09:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 12:09, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk: - Nikt nie był
    > przygotowany na taką sytuację, na taką skalę problemu,

    Czyli widać takie były przekazy, a poszczególne marionetki nauczyły się
    ich na pamięć i gadały co im kazano.