  • 321. Data: 2020-03-21 23:35:03
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 21 Mar 2020 13:40:58 -0700 (PDT), w
    <d...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Niemców za wzór tu nie stawiaj bo akurat w "dziedzinie" koronawirusa są min tydzień
    za nami.
    > Tydzień później np szkoły zamknęli itp. I teraz są bardziej w czarnej dupie jak my

    Ps. Właśnie mignęło mi info, że moce wzrosły do 160 tys. testów. Tygodniowo.
    Chyba się już z tej czarnej dupy nie wygramolą.

  • 322. Data: 2020-03-21 23:37:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 21 Mar 2020 15:03:27 -0700 (PDT), w
    <1...@g...c
    om>, Przemek Jedrzejczak

    > Włosi polegli pytanie kto następny ?
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    10117,tragiczna-doba-we-wloszech-w-24-godziny-z-powo
    du-koronawirusa.html#s=BoxMMtImg1

    Czy widział ktoś proepidemików (zwanych także antyszczepionkowcami)?
    Chętnie posłucham ich teorii.

  • 323. Data: 2020-03-21 23:42:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wykres live dla chętnych na tapetę :)
    https://public.flourish.studio/visualisation/1609296
    /embed?auto=1

  • 324. Data: 2020-03-21 23:43:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ty należysz do tej grupki >pojebańców, którzy jak
    >dostają w twarz danymi, to
    >rzygają coś o TVN ? Ani z >TVN, ani z Polsatu, ani ze >szczujni.

    Celowo Ciebie podpuściłem.
    Bo Ty z tych co jak dostają w twarz danymi to rzygają coś o PIS.
    Nie pierwsza moja dyskusja z Tobą i stąd mój wniosek.
    Jutro dyskusje możemy kontynuować.
    Masz czas to zweryfikuj ile dni Niemcy w działaniach są za Polską.
    A jeszcze jedno:
    Napisałeś że Niemcy 20tys testów wykonali. Polacy ponoć 10tys.
    Liczbę ludności Niemiec i Polski w necie znajdziesz bo dyscostam Tobie nie zarzucam.
    Liczbę zakażonych u nas i u Niemców też znajdziesz. Liczbę zgonów też.
    Napisz co tam Tobie wyszło jak te dane przejrzałeś.

  • 325. Data: 2020-03-21 23:53:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 21 Mar 2020 15:43:58 -0700 (PDT), w
    <e...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Celowo Ciebie podpuściłem.
    > Bo Ty z tych co jak dostają w twarz danymi to rzygają coś o PIS.

    Ty kiedykolwiek jakieś dane przytoczyłeś? Chodzisz i pytasz o podstawowe dane
    jak przedszkolak.

    > Nie pierwsza moja dyskusja z Tobą i stąd mój wniosek.
    > Jutro dyskusje możemy kontynuować.

    Z tobą o czym?

    > Masz czas to zweryfikuj ile dni Niemcy w działaniach są za Polską.

    Właśnie czytam:
    "NBP dodrukuje złotego. Będą środki na tarczę antykryzysową"
    Dzięki obniżce stopy rezerw obowiązkowych NBP uwolnione zostanie około 40 mld
    zł z banków, które prawdopodobnie trafią w obligacje rządowe - ocenia Rafał
    Benecki, główny ekonomista ING Banku Śląskiego. Resztę, czyli 60-90 mld zł
    dostarczy NBP, z dodrukowanych pieniędzy.

    Nooo, widzę że w radosnej twórczości zdecydowanie nad nimi górujemy.

> [...]
    zarzucam.
    > Liczbę zakażonych u nas i u Niemców też znajdziesz. Liczbę zgonów też.

    200 tys. gamoniu. Nawet poprawnie przeczytać nie potrafisz.

    > Napisz co tam Tobie wyszło jak te dane przejrzałeś.

    Wyszło mi, że należysz do tej dużej grupy Polaków nierozumiejących co czytają.

  • 326. Data: 2020-03-21 23:55:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W łaśnie mignęło mi info, że >moce wzrosły do 160 tys. >testów. Tygodniowo.
    >Chyba się już z tej czarnej >dupy nie wygramolą.

    Testy leczą?
    Dobra rada. Na dzisiaj odpuść, jutro pogadamy;)

  • 327. Data: 2020-03-22 00:00:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-21 o 13:07, Cavallino pisze:

    > Skąd ta wiedza?
    > Bo jednak są takie, co więcej, testowano nawet ich skuteczność w
    > przypadku covid.
    > Niektóre nawet rzekomo pomagały.
    No właśnie, jak się je poda na początku to łagodzą objawy grypy i tylko
    tyle.

    > Use google.
    >
    > A to co piszesz - dotyczy właśnie przeziębienia, które Ty traktujesz
    > jako grypę, całkowicie niesłusznie.
    Daruj sobie, napisałem jakie objawy są grypy (zapomniałem o dreszczach)
    w przypadku przeziębienia ich NIE MA.

    > Same z siebie zazwyczaj nie, ale w połączeniu z innym czynnikami mogą
    > dawać.
    > To samo zresztą dotyczy covid, też część przypadków jest bezobjawowa, a
    > część bardzo ciężka.
    Bo to jak się 'przechodzi' wirusa zależy od odporności organizmu.
    Mogą się trafić i tacy co grypy tez nie czują a zarażają innych.

    > ROTFL !!!
    > I potem polskie statystyki wyglądają jak wyglądają.
    Poczytaj opinie lekarską o tej chorej, a potem
    krzyknij sobie jeszcze raz, może Ci pomoże, w Niemczech tak właśnie
    liczą zmarłych dlatego maja takie wyniki.

    --
    Janusz

  • 328. Data: 2020-03-22 00:01:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I nic im te 200 tysięcy nie dało. Wirusa w teście daje się wykryć minimum po tygodniu
    od zakażenia. W związku z czym badanie należy robić dwa razy. Drugi raz po tygodniu.
    W tym czasie badany musi być bezwzględnie izolowany. Zarażony zaczyna zarażać
    następnego dnia po zarażeniu. Test nie daje odporności i pokazuje stan w czasie
    przeszlym. Jeśli po pierwszym badaniu ludzi trzeba izolować minimum na tydzień to po
    co robić pierwsze badanie. Wystarczy izolować dwa tygodnie. Jeśli ktoś nie był
    zarażony to zostanie wypuszczony po kwarantannie. Chorych wyłapie się po tygodniu bo
    będą kaslali i mieli wysoka temperaturę, i też trafia na kwarantannę do czasu aż
    wyzdrowieją albo wykitują. Testy mają sens przy stwierdzaniu czy pacjent wyzdrowiał.

  • 329. Data: 2020-03-22 00:07:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-21 o 15:21, J.F. pisze:

    > A jaki ?
    Pewnie mysli o Tamiflu.
    "Substancją czynną preparatu jest oseltamiwir. Oseltamiwir jest
    prolekiem, który dopiero po przekształceniu do aktywnego metabolitu,
    karboksylanu oseltamiwiru, wykazuje działanie przeciwwirusowe. Metabolit
    hamuje aktywność enzymów wirusowych (neuraminidaz) niezbędnych zarówno
    do uwolnienia nowych, świeżo powstałych wirusów z zakażonych komórek jak
    i do ich wnikania do niezakażonych komórek. W konsekwencji
    rozprzestrzenianie się wirusów w organizmie zostaje zahamowane.
    Oseltamiwir jest skuteczny wobec wirusów grypy typu A i B."

    Nie zawszed jest skuteczny bo:
    "Szczepy wirusa grypy znacznie różnią się wrażliwością na oseltamiwir
    dlatego lekarz podejmuje decyzję o zastosowaniu preparatu w oparciu o
    aktualne dane dotyczące wrażliwości szczepu obecnego w danym środowisku."

    --
    Janusz

  • 330. Data: 2020-03-22 00:23:52

    Sat, 21 Mar 2020 15:55:05 -0700 (PDT), w
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Testy leczą?

    To może wcale nie róbmy?

    > Dobra rada. Na dzisiaj odpuść, jutro pogadamy;)

    Będziesz jutro mądrzejszy? Nie sądzę.