  • 21. Data: 2014-03-03 00:36:27
    Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 03 Mar 2014 00:04:27 +0100, ToMasz napisał(a):

    > widziałem kilka - kilkanaście rozwalonych silników, ale żaden nie umarł
    > przez za wysokie obroty. słyszałem że silnik diesla może się rozbiegać,
    > w sensie przekroczyć maksymalne obroty. Uczono nas jak sobie z tym
    > radzić, ale historia taka jak o Yeti. Niby jest, a nikt nie widział.

    Nie no - to to jest akurat jak najbardziej możliwe.

    Jeśli chodzi o rozbiegnięcie się silnika diesla, to popularna przyczyna to
    awaria łożyska turbospręzarki która powoduje przepompowanie dużej ilości
    oleju silnikowego do sprężarki.
    Łopatki sprężarki robią mieszankę napędzającą silnik bez żadnej kontroli.

    Jeśli chodzi o skutki przekroczenia maksymalnych obrotów, to wystarczy
    pechowy miss-shift (na skutek złego ruchu drążkiem zmiana biegu II->I,
    zamiast II->III) podczas przyspieszania, silnik dostaje prawie 2x
    maksymalnych obrotów i to często wystarczy żeby się tłoki zderzyły z
    zaworami.

    Może w różnych "branżach" robimy, ale ja już parę silników wykończonych
    zbyt wysokimi obrotami widziałem :)

  • 22. Data: 2014-03-03 00:40:20
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Mar 2014 23:33:47 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Podczas gdy silnik kręci się ze stałą prędkością, te przyspieszenia są
    > niewielkie.
    >
    > Największe przyspieszenie układu korbowo-tłokowego jakie sobie wyobrażam w
    > samochodzie występują w sytuacji kiedy jadąc z prędkością obrotową 8200
    > naciskam hamulec blokując napędzane koła, a następnie puszczam hamulec żeby
    > odblokować koła.

    Czy wy przypadkiem nie musicie uzgodnić dokładniej o jakich
    przyspieszeniach mówicie?
    --
    Jacek

  • 23. Data: 2014-03-03 07:41:14
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > oleju silnikowego do sprężarki.
    > Łopatki sprężarki robią mieszankę napędzającą silnik bez żadnej kontroli.

    sprawa oczywista. tyle że na 10 silników uszkodzonych inaczej, nie
    widziałem ani jednego rozbieganego.

> [...]
    > zamiast II->III) podczas przyspieszania, silnik dostaje prawie 2x
    > maksymalnych obrotów i to często wystarczy żeby się tłoki zderzyły z

    i sam podałeś rozwiązanie ja zajechać silnik! więc da się, nie trzeba
    trzymać "na odcięciu"

    ToMasz

  • 24. Data: 2014-03-03 08:31:22
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-03-02 22:46, Bugatti pisze:
    > Są. Nie chce tutaj pisać to co zostało już napisane - Niewiarowski
    > Kazimierz "Tłokowe silniki spalinowe", tom 1 i 2, 1983

    A co ten człowiek mógł wiedzieć o silnikach, skoro wtedy nie było grup
    newsowych i for(ów)?! Że nie wspomnę o wikipedii.
    :)

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2014-03-03 08:44:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisał(a):
    > Większośc z nich jechała na odcięciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzali
    > silników. Uważam, że to fake ponieważ jadąc 10, góra 20 minut ciągle na
    > odcięciu na 1 biegu, przegrzeje się i UPG pójdzie "w bok".

    Przez to odciecie ilosc paliwa moze byc ograniczona.
    A chlodzenie kto wie - moze i wydajne z wiatrakiem.

    > Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?

    Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
    wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.

    J.

  • 26. Data: 2014-03-03 09:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bugatti n...@m...pl ...

> [...]
    >
    > pytanie może nie lotne umysłem ...ale nie ważne ;)
    >
    > W Top Gear trójka jajogłowych jechała trzema samochodzikami: Fiesta
    > 1.0 Ecoboost, Up(wykrzyknik) 1.0 i Sandero (chyba 0.9 tce). Chłopaki
    > dostali określoną ilość paliwa i chcieli je najwięcej zużyć, ponieważ
    > NIE chcieli dojechać z Kijowa do Czarnobylu.
    >
    > Większośc z nich jechała na odcięciu na 1 lub 2 biegu. I nie
    > przegrzali silników. Uważam, że to fake ponieważ jadąc 10, góra 20
    > minut ciągle na odcięciu na 1 biegu, przegrzeje się i UPG pójdzie "w
    > bok".
    >
    > Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?

    Wydawałoby się, ze najszybciej zuzyje sie paliwo gwałtownie przyspieszajc i
    hamujac do 0 i tak w kółko...

  • 27. Data: 2014-03-03 09:37:28
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
    > wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.

    A wiatrak gdzie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 28. Data: 2014-03-03 10:50:27
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Obroty trochę falują, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami.

    Pewnie chodzi o przyspieszenia tłoków, które cały czas muszą się
    rozpędzać, zatrzymywać, zmieniać kierunek, rozpędzać...

    http://motogof.tumblr.com/

  • 29. Data: 2014-03-03 11:11:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-03, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Pewnie chodzi o przyspieszenia tłoków, które cały czas muszą się
    > rozpędzać, zatrzymywać, zmieniać kierunek, rozpędzać...

    Czyli to co robia caly czas ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 30. Data: 2014-03-03 11:32:36
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-03 08:44, J.F. pisze:

    > Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
    > wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.

    Ciekawe, u mnie nawet jak stoję, chłodzenie działa i zagotować się
    nic nie chce. No, ale ja mam sprawne samochody:P