  • 1. Data: 2009-02-10 12:34:43
    Temat: Jak zakonserwować nieużywany akumulator?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Hej!

    Kupiłem akumulator kwasowy 4Ah i go zalałem, ale okazało się, że na razie go
    nie potrzebuję, więc będzie sobie stał nieokreśloną ilość czasu (pewnie parę
    lat). Co można zrobić oprócz okresowego doładowywania go, żeby jak najmniej
    stracił swoje właściwości? Zlać elektrolit, albo coś?

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 2. Data: 2009-02-10 12:56:09
    Temat: Re: Jak zakonserwować nieużywany akumulator?
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 10, 1:34 pm, g...@n...invalid (Adam Wysocki)
    wrote:

> [...]
    > lat). Co można zrobić oprócz okresowego doładowywania go, żeby jak najmniej
    > stracił swoje właściwości? Zlać elektrolit, albo coś?

    raczej nic - naladuj do 13.6-13.8V (nie do pelnego 14.4) i zostaw w
    suchym, cieplym miejscu... raz na pol roku sprawdzaj, czy napiecie mu
    nie spadlo zanadto i ew. podladowuj.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 3. Data: 2009-02-10 13:44:50
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > lat). Co można zrobić oprócz okresowego doładowywania go, żeby jak najmniej
    > stracił swoje właściwości? Zlać elektrolit, albo coś?

    Sprzedaj komuś, kto go będzie używał, jak będzie Ci potrzebny, to sobie
    taki kupisz ;)...

  • 4. Data: 2009-02-10 14:25:34
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Sprzedaj komuś, kto go będzie używał, jak będzie Ci potrzebny, to sobie
    > taki kupisz ;)...

    Niestety, ale to chyba najrozsądniejsze wyjście.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2009-02-10 22:24:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Adam Wysocki napisał:
> [...]
    > lat). Co można zrobić oprócz okresowego doładowywania go, żeby jak najmniej
    > stracił swoje właściwości? Zlać elektrolit, albo coś?

    Metody są dwie - po pierwsze wstawić do lodówki, po drugie - zlać
    elektrolit (po maksymalnym naładowaniu), kilkukrotnie przepłukać wodą
    destylowaną (każdorazowo pozostawiając świerzą wodę przez co najmniej
    dobę) i tak z powiedzmy czwartą - piątą porcją wody już można trzymać.
    Można też tę wodę zlać i spróbować akumulator wysuszyć - ale chyba
    lepiej trzymać z czystą wodą.

    A najlepiej, jak już ktoś napisał - znaleźć dla niego zastosowanie (bo
    to chyba pewniejsze i z pewnościaą mniej kłopotu...)

    --
    Darek