  • 1. Data: 2009-07-24 08:44:05
    Temat: Jak zdjąć sprężyny od stopki centralnej?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Czy istnieją jakieś proste sposoby na zdjęcie sprężyn trzymających stopkę
    centralną?
    Potrzebne byłoby narzędzie rozciągające sprężyny albo jakiś garażowy sposób
    na to.
    Macie jakieś pomysły?

    MN

  • 2. Data: 2009-07-24 08:53:14
    Temat: Re: Jak zdjąć sprężyny od stopki centralnej?
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 24 Lip, 10:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    > centralną?
    > Potrzebne byłoby narzędzie rozciągające sprężyny albo jakiś garażowy sposób

    Napisz jeszcze w czym albo jak to wygląda. Po co w ogóle to
    wyjmować? :-)

    --
    Artur

  • 3. Data: 2009-07-24 09:06:54
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Artur Zabroński" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    j.googlegroups.com...
> [...]
    > na to.
    > Macie jakieś pomysły?

    Napisz jeszcze w czym albo jak to wygląda. Po co w ogóle to

    --------------------

    Chodzi o Suzuki GS 500. A wyjąć muszę - bo stopka wymaga pewnego serwisu.

    MN

  • 4. Data: 2009-07-24 09:12:51
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > centralną?
    > Potrzebne byłoby narzędzie rozciągające sprężyny albo jakiś garażowy sposób

    Jak ja zakładałem tę sprężynę (u mnie jest tylko jedna) to pomagałem
    sobie kawałkiem drutu, z jednej strony mała pętelka do założenia
    na sprężynę, z drugiej większa na jakiś uchwyt (np. trzonek od młotka).
    Do tego parę przekleństw i trochę potu na czole i zatrybiło ;)

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 5. Data: 2009-07-24 09:17:33
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości

    > Chodzi o Suzuki GS 500. A wyjąć muszę - bo stopka wymaga pewnego
    > serwisu.

    Aleś Waćpan tajemniczy.

    Duże kółko z mocnego drutu, takie jak przy breloczkach od kluczy
    pomoże Ci założyć tę sprężynę z powrotem.
    A wyjąć to chyba da radę kombinerkami.

    Gdybyś zechciał być mniej tajemniczy - może okazałoby się, że rzeczona
    centralka nie wymaga tego serwisu.
    Ale wtedy pewnie byłbyś mniej pociągający w swoich oczach.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 6. Data: 2009-07-24 10:08:11
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > centralka nie wymaga tego serwisu.
    > Ale wtedy pewnie byłbyś mniej pociągający w swoich oczach.

    E tam zaraz tajemniczy.
    Oto cała historia stopki:
    Kupiłem motocykl ze zdemontowaną i dostałem ją w worku. W pocie czoła ją
    założyłem (wcześniej kupując tulejki pod śruby mocujące, których brakowało)
    i okazało się, że po postawieniu na centralce motocykl obydwoma kołami
    dotyka ziemi. Centralka za bardzo się pochyla. W serwisie Suzuki drapali się
    po głowie, ale nie umieli pomóc. Uznali, że ktoś brutalnie wykrzywił
    końcówki centralki.

    Pomyślałem, że spróbuję przykleić na te końcówki (które stykają się z ramą
    motocykla) dodatkowe blaszki Poxipolem. Niestety odpadły po pierwszej próbie
    postawienia motocykla. Teraz kombinuję, żeby zdjąć stopkę i "na warsztacie"
    coś wymyślić. Pamiętam jednak, ile się napociłem zakładając sprężyny a ich
    zdjęcie wydaje się jeszcze trudniejsze.

    MN

  • 7. Data: 2009-07-24 10:48:54
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    > Chodzi o Suzuki GS 500. A wyjąć muszę - bo stopka wymaga pewnego serwisu.

    hehehe ;] no to widzę że masz ten sam problem który ja miałem... ile się
    nakląłem przy tym, to tylko ja wiem.
    Poradziłem sobie dość pokrętnie, ale się udało.
    Weź cienki wkrętak, załóż zaczep ten wyżej przy silniku a wkrętakiem,
    trzymając go za rączkę i część do wkręcania naciągnij najpierw tą większą
    sprężynę. Następnie przełóż tą mniejszą , tez zahacz przy silniku i tak samo
    naciągaj...
    wiem - masakra ;/

  • 8. Data: 2009-07-24 11:05:13
    Od: Ditron <d...@w...pl>

    On 24 Lip, 10:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    > Czy istnieją jakieś proste sposoby na zdjęcie sprężyn trzymających stopkę
    > centralną?
    nie wiem jak to wyglada w gs, w cb zdjalem centralke bez sciagania
    sprezyny tzn
    wybilem centralke nie patrząc na sprężynę (tak jakby jej nie bylo a w
    trakcie zdejmowania ona sie sama odczepila :)
    Z zakladaniem nie wiem bo na razie jezdze bez.

  • 9. Data: 2009-07-24 11:05:30
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > centralną?
    > Potrzebne byłoby narzędzie rozciągające sprężyny albo jakiś garażowy sposób

    Witaj.

    Nie wiem jak to jest w GS, ale na pewno latwiej zalozyc/zdjac przy zlozonej
    stopce, kiedy sprezyna nie jest tak napieta.
    Druga rada to mocny pret lub srubokrek na koncu, ktorego robisz rowek lub jak
    kto woli zaczep/pazurek. Lapiesz za jeden koniec i za pomoca dzwigni zdejmujesz
    sprezyne, ja tak robie w jak mam do zalozenie sprezyne w hamulcach bebnowych w
    aucie i daje rade.

    Pozdr
    Koczis
    R1

  • 10. Data: 2009-07-24 11:16:21
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "metalbeast" <p...@-...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trzymając go za rączkę i część do wkręcania naciągnij najpierw tą większą
    > sprężynę. Następnie przełóż tą mniejszą , tez zahacz przy silniku i tak

    Czytałem o Twojej walce na forum Suzuki. Twój pomysł, żeby powbijać gwoździe
    między zwoje sprężyny bardzo się przydał. Teraz jednak muszę ZDJĄĆ te
    sprężyny.

    MN