  • 11. Data: 2009-07-13 11:58:38
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 13 Lip, 13:48, wwwojtek1 <w...@g...com> wrote:

    > Wiem, najlepiej EOS 5D Mark II albo średni/wielki format.
    >
    > Ale wracając na ziemię...
    > Doskonale rozumiem, że za 2000zł nie poszaleję. Przy dobrych wiatrach
    > powinno się udać wygospodarować max 2800zł
    > Nie jestem super mega hiper profesjonalistą, tylko ambitnym amatorem,
    > więc wymagań też nie mam jakiś wielkich.

    Jak masz 2800 i robisz przeważnie krajobrazy, to ja szedłbym w Zuiko
    11-22, kup jak najtaniej i do tego E-300 no i będzie bardzo dobrze.

  • 12. Data: 2009-07-13 12:00:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    wwwojtek1 wrote:

> [...]
    > Nie jestem super mega hiper profesjonalistą, tylko ambitnym amatorem,
    > więc wymagań też nie mam jakiś wielkich.

    Masz takie opcje:

    - dowolna lustrzanka entry level z dwoma kitami, czyli jakieś 18-55 i 55-200 -
    na niskim ISO nie będzie wielkiej różnicy, na wysokim wygra pewnie Canon 450D.
    Nikon ma takie sobie kolory. Olympus ma dobre, ale silny filtr AA no i szumi
    bardziej niż taki 450D. Na weselach więc nim nie powalczysz. W Nikonie jest
    dobry optycznie 18-105 ale dość kiepsko wykonany. Do krajobrazów jest OK.

    - entry level + prawdziwy obiektyw szerokokątny - jakaś Tokina 12-24, Tamron
    itp. - używany dostaniesz za 1500, body za 1300 pewnie uda się zdobyć. Ale
    musisz zapomnieć o tele.

    Jakbyś kupował na początku roku, to dorwałbyś tanio Fuji S5. Teraz niestety są
    już niedostępne.

    Musisz się określić o jakie krajobrazy ci chodzi, bo to moga być równie dobrze
    fotki pstrykane podczas wycieczki jak i wymuskane zdjęcia robione ze statywu o 5
    rano po pięciogodzinnej wspinaczce.

  • 13. Data: 2009-07-13 12:01:30
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kowalski wrote:

    > No to zaproponuj mądralo coś podobnie jakościowego i cenowego.

    E-520 z kitem będzie porównywalny jakościowo i cenowo. Tylko że nie o coś
    takiego nam chodzi.

  • 14. Data: 2009-07-13 12:02:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kowalski wrote:

    > Jak masz 2800 i robisz przeważnie krajobrazy, to ja szedłbym w Zuiko
    > 11-22, kup jak najtaniej i do tego E-300 no i będzie bardzo dobrze.

    Nie słuchaj go, to fanatyk.

  • 15. Data: 2009-07-13 12:02:44
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    Patrzę po sklepach z nowym sprzętem...
    I w niskich cenach mam do wyboru głównie Olympus z serii E-400 i Sony
    A200, 300, 330

    Jak wygląda sprawa jakości lustrzanek Sony?
    I czym różni się A200 od A300?

    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/sony-alpha-200-body-i-
    ob.-18-70.html
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/sony-alpha-200-body-i-
    ob.-18-70-i-75-300.html
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/sony-alpha-300-i-ob.-1
    8-70.html
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/sony-alpha-300-i-ob.-1
    8-70-i-55-200.html

  • 16. Data: 2009-07-13 12:03:57
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Masz takie opcje:
    >
    > - dowolna lustrzanka entry level z dwoma kitami, czyli jakieś 18-55 i
    > 55-200 - na niskim ISO nie będzie wielkiej różnicy, na wysokim wygra
    > pewnie Canon 450D.

    W tej cenie raczej 1000D. 450D poszybował poza granice rozsądku.
    Najtańszy dual kit w tej chwili to chyba Pentax k-m?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 17. Data: 2009-07-13 12:05:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    wwwojtek1 wrote:

    > Jak wygląda sprawa jakości lustrzanek Sony?

    Kiepska matryca i tragiczne kity.

    Jak chcesz kitowe zestawy to coś takiego:

    http://fotozakupy.pl/lustrzanka-cyfrowa/pentax-k-m-o
    b-18-55-mm-50-200-mm,8580s
    http://fotozakupy.pl/lustrzanka-cyfrowa/nikon-d60-ob
    -vr-18-55mm-i-vr-55-200mm,7717s
    http://fotozakupy.pl/lustrzanka-cyfrowa/olympus-e-52
    0-ob-14-42mm-40-150mm,7753s

    Ze wskazaniem na Pentaksa.

  • 18. Data: 2009-07-13 12:06:23
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jan Rudziński wrote:

    > W tej cenie raczej 1000D. 450D poszybował poza granice rozsądku.
    > Najtańszy dual kit w tej chwili to chyba Pentax k-m?

    No właśnie Pentax to chyba najlepszy wybór.

    Takie coś jest fajne?
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/pentax-da-10-17-mm-f-3
    -5-4-5-ed-if-fish-eye,6294s

  • 19. Data: 2009-07-13 12:06:33
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > Musisz się określić o jakie krajobrazy ci chodzi, bo to moga być równie dobrze
    > fotki pstrykane podczas wycieczki
    > jak i wymuskane zdjęcia robione ze statywu o 5
    > rano po pięciogodzinnej wspinaczce.

    Wyciągnij średnią :) Bo zdarzą się i takie i takie. Choć tych drugich
    nieco mniej ;)

  • 20. Data: 2009-07-13 12:08:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    wwwojtek1 napisał(a):

    > Pewnie zaraz zostanę wyśmiany, ale budżet mam w granicy 2000zł na
    > aparat i oszklenie.

    Za tyle mniej wiecej widzialem na alledrogo nowego Pentaxa K200d z
    kitem II 18-55 ;)

    j.